FUTURE PRIVATE LABELS EXPO (15-16.11.2023)
Targi Marek Własnych

O wydarzeniu
Targi Marek Własnych FUTURE PRIVATE LABELS EXPO w Targach Kielce!
FUTURE PRIVATE LABELS EXPO jest jedynym wydarzeniem w Polsce, które w całości poświęcone jest markom własnym.
Podczas targów FPL spotykają się producenci, dystrybutorzy i przedstawiciele sieci handlowych z Polski oraz z zagranicy. Dla producentów, targi stanowią doskonałą okazję do zdobycia nowych klientów, natomiast dla sieci handlowych są okazją do podzielenia się spostrzeżeniami i oczekiwaniami dotyczącymi ich produktów markowych.
Zapraszamy zarówno międzynarodowe koncerny, jak i mniejsze firmy specjalizujące się w produkcji marek własnych dla konkretnych sieci handlowych lub firm, które dopiero próbują wejść do sieci, do udziału w targach. Podczas FUTURE PRIVATE LABEL EXPO zaprezentowane zostaną produkty z różnych kategorii, głównie spożywczych, kosmetycznych, chemii gospodarczej oraz artykułów gospodarstwa domowego.
Zobacz profil wystawcy >> Zobacz profil zwiedzającego >>
Rośnie moda na marki własne
Obecny udział 19 % marek własnych w sektorze dóbr szybko zbywalnych oznacza, że jedna złotówka na pięć jest wydawana na produkty marek własnych! Według badania NielsenIQ sprzedaż marek własnych w Polsce rosła w poprzednim roku wyraźnie szybciej (o 10,7%), niż produktów markowych (7,8%). Jak podaje agencja, wartość rynku marek własnych w Polsce w okresie od lipca 2021 r. do czerwca 2022 r. wyniosła 39,95 mld zł. Rok wcześniej, w analogicznym okresie było to 36,09 mld zł.
Sukces marek własnych wynika również z ich pozytywnego postrzegania. Nie tylko przez pryzmat ceny, ale również jakości. Z badania przeprowadzonego przez agencję badawczą GFK wynika, że kupowanie produktów linii własnej postrzegane jest jako przejaw sprytu konsumenckiego. Dzieje się tak bez względu na miejsce zamieszkania i zarobki. Wśród respondentów marki własne są traktowane na równi z producenckimi.
W 2022 roku polski eksport artykułów rolno-spożywczych osiągnął rekordową wartość, wynoszącą 47,6 mld euro. Według raportu Banku Pekao SA, polscy eksporterzy powinni skupić się na krajach azjatyckich i zwiększyć sprzedaż do państw Afryki Północnej oraz Unii Europejskiej.
Tematy wystąpień skupiać się będą wokół 4 obszarów, w ramach których kształtuje się przyszłość branży FMCG: innowacje produktowe, technologia, transformacja retailu oraz społeczeństwo i zrównoważony rozwój.
Wsparcie najważniejszych izb
Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji oraz Polska Agencja Inwestycji i Handlu to jedne z najważniejszych organizacji zajmujących się relacjami pomiędzy polskimi producentami i światowym rynkiem. Obie aktywnie wspierają targi FPL, zarówno jako pomoc merytoryczna, jak i źródła kontaktów.
Podstawową misją Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu jest zwiększenie napływu bezpośrednich inwestycji zagranicznych do kraju oraz zasięgu i dynamiki umiędzynarodowienia polskich przedsiębiorstw. Podobny cel przyświeca Targom Kielce, współpraca była zatem naturalnym krokiem.
Agencja będzie pozyskiwała nowych klientów - dla polskich przedsiębiorstw będących wystawcami w Targach Kielce (kupców, przedstawicieli sieci handlowych, firm współpracujących i pośredniczących w sprzedaży bezpośrednich odbiorców) - na rynkach zagranicznych.
POHiD jest organizacją pracodawców, której członkami są największe sieci handlowe, które zainwestowały w Polsce 60 mld euro i stworzyły 250 tys. miejsc pracy. Nadrzędnym celem organizacji jest reprezentacja interesów swych członków wobec organów władzy publicznej oraz innych organizacji środowiska gospodarczego. POHiD działa na rzecz ochrony wolnej konkurencji i swobodnego dostępu do rynku wszystkich podmiotów gospodarczych w Polsce.
Kongres Ekspansywnych Eksporterów
Targom FPL będzie towarzyszyć II Kongres Ekspansywnych Eksporterów. Wydarzenie łączy przedsiębiorców z sektorem usług i instytucji publicznych dla eksporterów, którzy już działają za granicą i poszukują nowych rynków oraz dla tych, którzy jeszcze nie są w pełni zdecydowani.
Kongres będzie okazją do poznania instrumentów finansowania i zabezpieczania ryzyka, pogłębienia zrozumienia międzynarodowych reguł handlu oraz możliwości promocji i uzyskania współpracy na rynkach zagranicznych, ale przede wszystkim wspaniałą okazją do nawiązania nowych relacji biznesowych. Merytoryczne prezentacje, wyspecjalizowane prelekcje, panele dyskusyjne oraz możliwość wymiany doświadczeń pomiędzy ekspertami i przedsiębiorcami działającymi na rynkach zagranicznych pozwoli znaleźć odpowiedz, jak efektywnie i bezpiecznie rozwijać eksport w dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości.
Podczas Kongresu przedstawione zostaną przykłady i mechanizmy udanej ekspansji poprzez bezpośrednie case studies firm sprzedających z sukcesem swoje produkty za granicą.
Organizatorem wydarzenia jest Ewa-Bis, firma obecnie eksportująca do ok. 50 krajów na całym świecie, w tym do niemal całej Europy. Należy do 20 największych eksporterów w Polsce i współpracuje z ok. 60 grupami producenckimi i ok. 100 indywidualnymi rolnikami.
Program Hosted Buyers gwarancją spotkań z przedstawicielami sieci z zagranicy
Podczas wydarzenia uruchomiony zostanie program Hosted Buyers, którego celem jest umożliwienie kontaktów handlowych pomiędzy wystawiającymi się na targach polskimi producentami i kupcami z zagranicy.
Future Private Labels Expo już 15-16 listopada w Targach Kielce. Zapraszamy!