Dla wystawców - Statystyki

Drugi w Europie Środkowo - Wschodniej organizator targów i wystaw

W kalendarzu Targów Kielce jest ponad 70 wydarzeń – targów, wystaw i 700 konferencji - m.in. PLASTPOL – najbardziej międzynarodowe targi w Polsce, znany na całym świecie MSPO – trzecie targi przemysłu obronnego w Europie, AUTOSTRADA-POLSKA – jedyne takie targi w Europie, SACROEXPO – największe targi sakralne w Europie oraz AGROTECH – najchętniej odwiedzane targi rolnicze.

59

z tylu krajów pochodzili
odwiedzający wystawcy

6 100

wystawców gościło
Targi Kielce

150 000

branżowych odwiedzających
na wszystkich wydarzeniach

98%

wystawców nawiązało
kontakty biznesowe

Dlaczego warto uczestniczyć w wydarzeniach organizowanych przez Targi Kielce?

Nie ma drugiego instrumentu marketingowego o tak wielu funkcjach jak targi.

To właśnie na targach wystawcy zawierają kontrakty, budują swój wizerunek, znajdują nowych partnerów i pielęgnują relacje z już istniejącymi.

Targi to idealne miejsce do oceny danej branży, porównania cen, wyszukania nowinek rynkowych, wypróbowania produktów i przedyskutowania ich zastosowań.

To jedyne narzędzie marketingowe, które łączy szczegółową prezentację firmy i jej produktów z bezpośrednim kontaktem z klientami.

Właśnie ze względu na wielowymiarowość targów, jest wiele punktów, których odpowiednie dopasowanie ma wpływ na ostateczny sukces wystawcy.

Czynniki sukcesu

Jasna definicja celów

Jak można osiągnąć cel bez jego wcześniejszego określenia?

Firmy biorą udział w targach z różnych powodów. Ale nawet w ramach jednej firmy, oczekiwania co do targów mogą być inne w różnych działach. Dział rozwoju produktów będzie szukał na nich czegoś innego niż dział sprzedaży czy marketing. Dlatego warto, aby wszystkie jednostki w firmie, które biorą udział w przygotowaniu wystąpienia targowego spotkały się przed targami i wspólnie określiły jakie są najważniejsze cele wystąpienia targowego i nadać im priorytety. Dalsze przygotowania do targów powinny być dostosowane do ustalonych priorytetów. Jeśli celem firmy jest zainteresowanie nowych klientów swoimi produktami, udział w targach powinien być poprzedzony kampanią marketingową. A jeśli firma przyjeżdża na targi, by pielęgnować relacje z istniejącymi klientami i partnerami powinna zachęcić ich do przyjazdu przez zaproszenie ich na swoje stoisko wysłane przed targami

Planowanie budżetu

Realistyczna kalkulacja budżetu pozwoli lepiej oszacować efekty uczestnictwa w targach.

Wczesne planowanie pozwala uniknąć niespodziewanych wydatków w ostatniej chwili, np. wynajmu dodatkowego wyposażenia stoiska. W kosztach należy uwzględnić nie tylko koszty wynajmu powierzchni i zbudowania stoiska, ale również delegacje pracowników czy catering na stoisku.

Projekt stoiska

Wygląd stoiska powinien odpowiadać celom wystąpienia targowego.

Jeśli wystawca ma znaną markę i chce pokazać nowe produkty, to na ich właśnie prezentacji powinien się skupić. Gdy chce zdobyć nowych klientów, powinien tak zbudować swój stand, by już z daleka przyciągał uwagę. Istotne jest również co prezentujemy na stoisku. Wybór prezentowanych produktów należy dostosować do zwiedzających targi – zamiast standardowych produktów, podobnych do konkurencji, warto pokazać coś innego, jakąś wyjątkową nowinkę, coś co zaciekawi i zachęci zwiedzającego do rozmowy.

Nowe kontakty

Nowe kontakty sprawiają, że firma się rozwija, dlatego są one szczególnie ważne.

Na targach wszyscy walczą o nowych klientów, dlatego nie ma nic bardziej nieefektywnego, niż siedzenie na stoisku i czekanie aż klient nas znajdzie. Oczywiście organizatorzy targów przeznaczają duże budżety marketingowe aby potencjalni klienci przyjechali na targi. Ale to nie gwarantuje, że odwiedzą oni wszystkich wystawców. Wg badań niemieckiego stowarzyszenia targów AUMA, 80% profesjonalistów odwiedzających targi planuje swoją wizytę i spotkania na targach przed przyjazdem na targi. Dlatego chcąc zwiększyć liczbę osób, które przyjdą na stoisko w czasie targów, należy zaprosić je do jego odwiedzenia już przed targami. Ale wysłanie zaproszeń do potencjalnych klientów to tylko część pracy przed targami. Udział w targach powinien być spójną częścią całej komunikacji marketingowej przed targami. Można dodatkowo skorzystać z elementów oferowanych przez organizatorów targów (reklama w katalogu targowym, mailingi, banery na stronie imprezy targowej itp.). A jak zdobyć zainteresowanie potencjalnych nowych kontaktów w czasie targów? Projekt stoiska, który jasno przekazuje czym zajmuje się firma i zachęca do rozmowy z osobami na nim to część sukcesu. Dodatkowe reklamy na terenie targów też będą pomocne. Ale najważniejsze jest to, żeby pracownicy stoiska sami zachęcali do jego odwiedzenia – poprzez kontakt wzrokowy i aktywne zachęcanie przechodzących do podejścia.

Szkolenie pracowników stoiska

Pracownicy na stoisku powinni nie tylko znać prezentowane produkty, ale wiedzieć, jakie są cele firmy na danych targach, aby na tym skupiali się podczas całego wydarzenia.

Jest to szczególnie ważne w większych firmach, gdzie prezentację targową przygotowuje inny zespół niż ten, który potem przyjeżdża na targi. Ważne jest to, aby pracownicy na stoisku zapoznali się z ofertą konkurencji na targach, po to, aby mogli nawiązywać do tego w rozmowach.

Rozmowy na targach

Zaletą targów jest możliwość bezpośredniej rozmowy z klientami, którzy oglądają produkty.

Rozmowy powinny odbywać się na zasadzie dialogu. Monologi na temat zalet produktów nie przełożą się na sprzedaż. Ważne jest zadawanie pytań i wysłuchanie zwiedzającego – jakie ma problemy, co chciałby osiągnąć w biznesie. Po zakończonej dyskusji ważne jest sprecyzowanie jakie są następne kroki – kto, kiedy i jak skontaktuje się ze zwiedzającym.

Kontakt po targach

Każdy ze zwiedzających, który zostawia swoją wizytówkę, oczekuje informacji zwrotnej.

Zazwyczaj ją dostaje. Żeby zwrócić jego uwagę, trzeba dać mu więcej niż oczekuje – wysłać odpowiedz wyjątkowo szybko lub w nietypowej formie.

Ocena występu targowego

Ocena uczestnictwa w targach powinna zacząć się już przed imprezą targową, w trakcie ustalania celów z jakimi firma przyjeżdża na targi.

Po jej zakończeniu, należy ocenić, czy i w jakim stopniu te cele zostały zrealizowane. W ocenie należy uwzględnić realne koszty uczestnictwa oraz to co ono wygenerowało – ilość i jakość kontaktów zebranych bezpośrednio oraz ilość osób, które mogły poznać markę (na podstawie statystyk organizatorów co do liczby zwiedzających). Do raportu należy dodać również zdobyte informacje na temat rynku i konkurencji, ocenę szkoleń i innych wydarzeń podczas targów.

Poszukujesz wydarzenia dla siebie?

Zobacz
listę wydarzeń

Szczegółowe informacje znajdziesz w wybranym wydarzeniu targowym

Zadzwoń do konsultanta
41 365 12 22

lub skorzystaj z innych form kontaktu

{{ data.trade.title }}
{{ data.trade.started_at.date | formatDate('DD-MM-YYYY') }} - {{ data.trade.finished_at.date | formatDate('DD-MM-YYYY') }}
{{ data.trade.displayed_date }}
{{ item.tradeExhibitor.title }}
{{ item.tradeExhibitor.stand }}
Nie posiadasz dodanych wystawców.
{{ data.trade.title }}
{{ data.trade.started_at.date | formatDate('DD-MM-YYYY') }} - {{ data.trade.finished_at.date | formatDate('DD-MM-YYYY') }}
{{ data.trade.displayed_date }}
{{ item.point.stand }}
Nie posiadasz dodanych wydarzeń.
Pokaż planer targowy