supermarket-5202138-1280.jpg
fot. pixabay.com

Marki własne – jeden z konsumenckich sposobów na oszczędności

01 kwietnia 2025
Eksperci z NielsenIQ w czasie kongresu Retail Trends 2025 zaznaczyli, że konsumenci dążąc do ograniczenia wydatków, wybierają marki własne i produkty w promocyjnych cenach. Dyskusja o wyzwaniach na rynku handlu będzie toczyła się także podczas VII edycji Targów Marek Własnych w Kielcach.

Retail Trends to branżowy kongres poświęcony najnowszym trendom i wyzwaniom w handlu detalicznym (retailu) w Polsce i na świecie. Wydarzenie organizowane jest przez redakcję Wiadomości Handlowych, a jego uczestnikami są przedstawiciele sieci handlowych, producenci, eksperci rynkowi, analitycy oraz firmy badawcze, jak NielsenIQ

Podczas tegorocznej edycji, która odbywa się 1 kwietnia, eksperci NielsenIQ zaznaczali, że od marca 2024 do lutego 2025 wartość sprzedaży w sektorze FMCG wzrosła o 3,4%, przekraczając poziom 300 miliardów złotych. Jednak w obliczu rosnących kosztów życia Polacy poszukują oszczędności. Jednym ze sposobów są marki własne – coraz chętniej wybierane przez konsumentów jako alternatywa dla droższych produktów producentów. Nie są jednak jedynym rozwiązaniem. Kupujący aktywnie szukają promocji, wybierają dyskonty, korzystają z programów lojalnościowych i coraz częściej zamieniają wcześniej kupowane produkty na tańsze odpowiedniki.

Więcej na stronie wiadomoscihandlowe.pl

Dyskusje o przyszłości marek własnych toczyć się będą także w czasie Targów Marek Własnych i Forum Marek Własnych, które 22 i 23 października odbędą się w Targach Kielce. Więcej: futureprivatelabels.pl

 

 

 

Polecane aktualności
04 grudnia 2025
Dynamicznie rosnący rynek marek własnych staje się jednym z najważniejszych kierunków rozwoju globalnego handlu. Prognozy wskazują, że chiński sektor private label ma przed sobą dekadę wzrostu nawet dziesięciokrotnie przekraczającego obecne wartości, co czyni go jednym z najbardziej perspektywicznych obszarów współpracy międzynarodowej. Współpraca Targów Marek Własnych z Private Label Fair Asia (PLF) to zatem otwarcie na nowy rynek.
05 listopada 2025
Marki własne stają się symbolem jakości i strategii rozwoju. W Targach Kielce 22 i 23 października spotkali się producenci i przedstawiciele handlu, by potwierdzić, że przyszłość handlu należy do świadomych partnerstw i solidnych relacji biznesowych.
29 października 2025
Quality Meat Pawęta, Wesoła Rodzinka, Masarnia Krzyś, Zakłady Mięsne ŁUKÓW oraz Inwestel / Zakłady Mięsne Nowak otrzymali pierwsze nagrody w poszczególnych kategoriach konkursu Smak Jakości 2025. Rozstrzygnięcie miało miejsce 22 października, podczas Okrągłego Stołu Branży Mięsnej i Handlu Nowoczesnego w Targach Kielce.
27 października 2025
Żelki, przyprawy, kosmetyki, karma dla zwierząt i… setki rozmów o przyszłości handlu. W Targach Kielce spotkali się producenci i sieci z Polski i zagranicy, by pokazać, że marki własne to już nie tylko tańszy wybór, ale świadoma strategia budowania jakości, lojalności i przewagi konkurencyjnej.
24 października 2025
Drugi dzień VII edycji targów Future Private Labels upłynął pod znakiem dyskusji o innowacyjności, jakości oraz kierunkach rozwoju rynku private brands. W strefie Speech Arena odbyły się trzy wystąpienia poświęcone wyzwaniom i trendom w segmencie marek własnych, które poprowadziły analityczki i przedstawicielki wiodących firm branży kosmetycznej.
23 października 2025
Rynek kosmetyczny marek własnych w Polsce dojrzewa, ale zarazem staje się coraz bardziej wymagający. Konsumenci szukają jakości, skuteczności i wiarygodności, a sieci handlowe muszą godzić tempo trendów z rygorem regulacji i oczekiwaniami transparentności.
23 października 2025
- Wspierając firmy w działaniach na rynkach zagranicznych, koncentrujemy się na trzech obszarach. To eksport, inwestycje, wsparcie doradcze, ale również promocja marki gospodarczej Polski, promocja polskich marek producenckich – mówiła Ewa Kapel-Śniowska z Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu w czasie kongresu Future Private Labels Summit.
23 października 2025
W Targach Kielce trwa Kongres Pet Food 2025, wydarzenie towarzyszące Targom Marek Własnych Private Label Show, które gromadzi liderów rynku karm i produktów dla zwierząt domowych. To dwa dni intensywnej wymiany wiedzy, inspiracji i rozmów o przyszłości branży, której wartość w Polsce przekroczyła już 6,5 miliarda złotych.