Aktualności
Biznes, kontakty i oczekiwane efekty. Wystawcy o Targach Marek Własnych 2025
Wśród 64 wystawców Targów Marek Własnych znaleźli się przedstawiciele branży spożywczej, kosmetycznej, chemicznej i pet food z Polski, Czech, Turcji, Niemiec, Rumunii i Chin. W ciągu dwóch dni targi odwiedziło 1115 profesjonalnych zwiedzających, dwa razy więcej niż w 2024 roku, – przedstawicieli sieci handlowych, hurtowni, sektora HoReCa i e-commerce.
Marcin Klepuszewski, dyrektor operacyjny w firmie JPM Logistic, która po raz pierwszy uczestniczyła w wydarzeniu, nie krył zadowolenia z efektów: – Kupcy z sieci Spar, Dino, Biedronka, Specjał, z Szanghaju, z Turcji, a także przedstawiciele hurtowni z różnych stron Polski i z Niemiec są zainteresowani naszymi słodyczami, żelkami, lodami wege i czekoladami. Potencjał na współpracę jest bardzo solidny.
Z kolei Robert Bilko, właściciel czeskiej firmy Fammilky, podkreślał, że Targi Marek Własnych to wydarzenie, które otwiera nowe kierunki rozwoju: – Mamy mocną bazę kontaktów do dalszych rozmów, wśród nich sieci Biedronka, Dino, Kaufland oraz hurtownicy z Kazachstanu, Niemiec i Turcji. Spotkania w czasie targów w Kielcach są dla nas satysfakcjonujące. Wydarzenie jest bardzo dobrze zorganizowane.
Z satysfakcją o udziale w targach mówiła też Agata Kruk, menadżer ds. handlowych w firmie Agropole: – Te targi są zdecydowanie dla nas. Zdobywamy kontakty do potencjalnych dostawców i odbiorców. Rozmawiamy zarówno z kupcami z sieci handlowych, przedstawicielami HoReCa, jak i firmami oferującymi nam produkty i usługi.
Trzeci już raz w Targach Marek Własnych uczestniczyła firma Nölken Hygiene Products. Jej przedstawicielka, Dominika Krawiec-Lipińska, zaznaczyła, że to wydarzenie przynosi wymierne efekty. – Odwiedzają nas tu kontrahenci, z którymi już współpracujemy, ale i nawiązujemy nowe kontakty. Oprócz przedstawicieli sieci handlowych, spotkaliśmy się też ze specjalistami z Polskiej Grupy Farmaceutycznej.
W gronie zadowolonych uczestników znalazła się również firma Amber Nutrition, której właściciel, dr inż. Bartosz Bertrandt, zwrócił uwagę na jakość rozmów i otwartość branży. – Poznaliśmy osoby, które podobnie jak ja, są nastawione na nowości i innowacje. Gdy są wspólne chęci, biznes prędzej czy później można zrobić. Stoisko Amber Nutrition odwiedzili kupcy z sieci handlowych, m.in. Żabka i Carrefour, oraz przedstawiciele hurtowni. Jest potencjał na współpracę także z innymi wystawcami – dostawcami produktów.
Targi Marek Własnych z potencjałem
Wielu wystawców, jak m.in. Alpan, Bacówka, Bike Cafe, Biomami, Amber Nutrition, ALPASYA czy Sleepy, podkreślało, że wydarzenie przyciągnęło właściwych partnerów biznesowych. Liczna obecność sieci – od Żabki i Carrefour po Bricomarché, Netto, Lewiatana i Spar – potwierdza rosnącą rangę kieleckiego wydarzenia.
– Tegoroczna edycja była wyjątkowa zarówno pod względem frekwencji, jak i jakości prezentowanej oferty. Wystawcy z sześciu krajów pokazali produkty odpowiadające najnowszym trendom konsumenckim. Targi Marek Własnych są miejscem, gdzie wiedza spotyka się z praktyką, a rozmowy przekładają się na realne kontrakty – podsumowała Małgorzata Ozdoba, menedżer projektu.
Opinie wystawców potwierdzają, że Targi Marek Własnych w Targach Kielce stają się coraz silniejszym punktem w kalendarzu branży FMCG. To miejsce, gdzie producenci spotykają się z kupcami i sieciami handlowymi, wymieniają doświadczenia, a rozmowy przy stoiskach często stają się początkiem trwałych relacji biznesowych.
Współorganizatorami wydarzenia byli Marek Marzec, prezes firmy Ewa-Bis, Michał Sadecki, prezes MSL Consulting oraz Marek Bielski, wydawca miesięcznika „Rzeźnik Polski” należącego do Gemini Group i organizator Kongresu Pet Food. Dzięki ich zaangażowaniu i aktywnemu udziałowi wystawców, Targi Marek Własnych umocniły pozycję Kielc jako miejsca, gdzie rodzą się pomysły, projekty i partnerstwa napędzające rozwój rynku marek własnych.
/MŚ/