7S5A2358.jpg

Biznes, kontakty i oczekiwane efekty. Wystawcy o Targach Marek Własnych 2025

05 listopada 2025
Marki własne stają się symbolem jakości i strategii rozwoju. W Targach Kielce 22 i 23 października spotkali się producenci i przedstawiciele handlu, by potwierdzić, że przyszłość handlu należy do świadomych partnerstw i solidnych relacji biznesowych.

Wśród 64 wystawców Targów Marek Własnych znaleźli się przedstawiciele branży spożywczej, kosmetycznej, chemicznej i pet food z Polski, Czech, Turcji, Niemiec, Rumunii i Chin. W ciągu dwóch dni targi odwiedziło 1115 profesjonalnych zwiedzających, dwa razy więcej niż w 2024 roku, – przedstawicieli sieci handlowych, hurtowni, sektora HoReCa i e-commerce.

Marcin Klepuszewski, dyrektor operacyjny w firmie JPM Logistic, która po raz pierwszy uczestniczyła w wydarzeniu, nie krył zadowolenia z efektów: – Kupcy z sieci Spar, Dino, Biedronka, Specjał, z Szanghaju, z Turcji, a także przedstawiciele hurtowni z różnych stron Polski i z Niemiec są zainteresowani naszymi słodyczami, żelkami, lodami wege i czekoladami. Potencjał na współpracę jest bardzo solidny.

Z kolei Robert Bilko, właściciel czeskiej firmy Fammilky, podkreślał, że Targi Marek Własnych to wydarzenie, które otwiera nowe kierunki rozwoju: – Mamy mocną bazę kontaktów do dalszych rozmów, wśród nich sieci Biedronka, Dino, Kaufland oraz hurtownicy z Kazachstanu, Niemiec i Turcji. Spotkania w czasie targów w Kielcach są dla nas satysfakcjonujące. Wydarzenie jest bardzo dobrze zorganizowane.

Z satysfakcją o udziale w targach mówiła też Agata Kruk, menadżer ds. handlowych w firmie Agropole: – Te targi są zdecydowanie dla nas. Zdobywamy kontakty do potencjalnych dostawców i odbiorców. Rozmawiamy zarówno z kupcami z sieci handlowych, przedstawicielami HoReCa, jak i firmami oferującymi nam produkty i usługi.

Trzeci już raz w Targach Marek Własnych uczestniczyła firma Nölken Hygiene Products. Jej przedstawicielka, Dominika Krawiec-Lipińska, zaznaczyła, że to wydarzenie przynosi wymierne efekty. – Odwiedzają nas tu kontrahenci, z którymi już współpracujemy, ale i nawiązujemy nowe kontakty. Oprócz przedstawicieli sieci handlowych, spotkaliśmy się też ze specjalistami z Polskiej Grupy Farmaceutycznej.

W gronie zadowolonych uczestników znalazła się również firma Amber Nutrition, której właściciel, dr inż. Bartosz Bertrandt, zwrócił uwagę na jakość rozmów i otwartość branży. – Poznaliśmy osoby, które podobnie jak ja, są nastawione na nowości i innowacje. Gdy są wspólne chęci, biznes prędzej czy później można zrobić. Stoisko Amber Nutrition odwiedzili kupcy z sieci handlowych, m.in. Żabka i Carrefour, oraz przedstawiciele hurtowni. Jest potencjał na współpracę także z innymi wystawcami – dostawcami produktów.

Targi Marek Własnych z potencjałem 

Wielu wystawców, jak m.in. Alpan, Bacówka, Bike Cafe, Biomami, Amber Nutrition, ALPASYA czy Sleepy, podkreślało, że wydarzenie przyciągnęło właściwych partnerów biznesowych. Liczna obecność sieci – od Żabki i Carrefour po Bricomarché, Netto, Lewiatana i Spar – potwierdza rosnącą rangę kieleckiego wydarzenia. 

– Tegoroczna edycja była wyjątkowa zarówno pod względem frekwencji, jak i jakości prezentowanej oferty. Wystawcy z sześciu krajów pokazali produkty odpowiadające najnowszym trendom konsumenckim. Targi Marek Własnych są miejscem, gdzie wiedza spotyka się z praktyką, a rozmowy przekładają się na realne kontrakty – podsumowała Małgorzata Ozdoba, menedżer projektu.

Opinie wystawców potwierdzają, że Targi Marek Własnych w Targach Kielce stają się coraz silniejszym punktem w kalendarzu branży FMCG. To miejsce, gdzie producenci spotykają się z kupcami i sieciami handlowymi, wymieniają doświadczenia, a rozmowy przy stoiskach często stają się początkiem trwałych relacji biznesowych.

Współorganizatorami wydarzenia byli Marek Marzec, prezes firmy Ewa-Bis, Michał Sadecki, prezes MSL Consulting oraz Marek Bielski, wydawca miesięcznika „Rzeźnik Polski” należącego do Gemini Group i organizator Kongresu Pet Food. Dzięki ich zaangażowaniu i aktywnemu udziałowi wystawców, Targi Marek Własnych umocniły pozycję Kielc jako miejsca, gdzie rodzą się pomysły, projekty i partnerstwa napędzające rozwój rynku marek własnych.

/MŚ/

Polecane aktualności
04 grudnia 2025
Dynamicznie rosnący rynek marek własnych staje się jednym z najważniejszych kierunków rozwoju globalnego handlu. Prognozy wskazują, że chiński sektor private label ma przed sobą dekadę wzrostu nawet dziesięciokrotnie przekraczającego obecne wartości, co czyni go jednym z najbardziej perspektywicznych obszarów współpracy międzynarodowej. Współpraca Targów Marek Własnych z Private Label Fair Asia (PLF) to zatem otwarcie na nowy rynek.
29 października 2025
Quality Meat Pawęta, Wesoła Rodzinka, Masarnia Krzyś, Zakłady Mięsne ŁUKÓW oraz Inwestel / Zakłady Mięsne Nowak otrzymali pierwsze nagrody w poszczególnych kategoriach konkursu Smak Jakości 2025. Rozstrzygnięcie miało miejsce 22 października, podczas Okrągłego Stołu Branży Mięsnej i Handlu Nowoczesnego w Targach Kielce.
27 października 2025
Żelki, przyprawy, kosmetyki, karma dla zwierząt i… setki rozmów o przyszłości handlu. W Targach Kielce spotkali się producenci i sieci z Polski i zagranicy, by pokazać, że marki własne to już nie tylko tańszy wybór, ale świadoma strategia budowania jakości, lojalności i przewagi konkurencyjnej.
24 października 2025
Drugi dzień VII edycji targów Future Private Labels upłynął pod znakiem dyskusji o innowacyjności, jakości oraz kierunkach rozwoju rynku private brands. W strefie Speech Arena odbyły się trzy wystąpienia poświęcone wyzwaniom i trendom w segmencie marek własnych, które poprowadziły analityczki i przedstawicielki wiodących firm branży kosmetycznej.
23 października 2025
Rynek kosmetyczny marek własnych w Polsce dojrzewa, ale zarazem staje się coraz bardziej wymagający. Konsumenci szukają jakości, skuteczności i wiarygodności, a sieci handlowe muszą godzić tempo trendów z rygorem regulacji i oczekiwaniami transparentności.
23 października 2025
- Wspierając firmy w działaniach na rynkach zagranicznych, koncentrujemy się na trzech obszarach. To eksport, inwestycje, wsparcie doradcze, ale również promocja marki gospodarczej Polski, promocja polskich marek producenckich – mówiła Ewa Kapel-Śniowska z Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu w czasie kongresu Future Private Labels Summit.
23 października 2025
W Targach Kielce trwa Kongres Pet Food 2025, wydarzenie towarzyszące Targom Marek Własnych Private Label Show, które gromadzi liderów rynku karm i produktów dla zwierząt domowych. To dwa dni intensywnej wymiany wiedzy, inspiracji i rozmów o przyszłości branży, której wartość w Polsce przekroczyła już 6,5 miliarda złotych.
23 października 2025
Od kosmicznych dań po regionalne wędliny i rzemieślnicze piwa – tegoroczne Targi Marek Własnych w Targach Kielce udowadniają, że wyobraźnia producentów nie zna granic. Wystawcy z Polski, Czech, Niemiec, Turcji, Rumunii i Chin przywieźli setki oryginalnych produktów, które zachwycają smakiem, pomysłem i jakością. Różnorodność oferty sprawia, że hale targowe wypełniły się zapachem świeżych przypraw, aromatem kawy i apetycznymi zapowiedziami przyszłych hitów półek sklepowych.