Aktualności
Targi Marek Własnych współpracują z Private Label Fair Asia, najważniejszym wydarzeniem branżowym w Azji
Private Label Fair Asia – największa i profesjonalna platforma B2B dla private label w regionie APEC
18. edycja Private Label Fair Asia (PLF) w Shanghai New International Exhibition Center (SNIEC), w listopadzie 2025 zajęła imponującą powierzchnię 60 000 m² i oferując ponad 2 841 stoisk wystawienniczych. Podczas wydarzenia ponad 1 000 firm prezentowało swoje produkty, a rynek zobaczył ponad 100 000 premierowych artykułów, reprezentujących wszystkie najważniejsze segmenty marek własnych – od żywności świeżej, mrożonej i suchej, po kosmetyki, produkty OTC, artykuły gospodarstwa domowego, DIY czy opiekę nad zwierzętami.
Targi każdego roku przyciągają ponad 20 000 profesjonalnych kupców, stając się kluczowym miejscem spotkań dla detalistów, marek własnych i producentów OEM/ODM z całego świata. PLF to obecnie jedyna profesjonalna platforma B2B dla marek własnych w regionie APEC, co czyni współpracę z Targami Kielce wyjątkowym krokiem naprzód dla rozwoju polskiego rynku private label.
Wartość marek własnych rośnie
Rosnąca fragmentacja rynku detalicznego oraz rosnące koszty budowania tradycyjnych kanałów dystrybucji sprawiają, że modele współpracy private label, OEM i ODM stają się dla producentów coraz bardziej atrakcyjne. To właśnie dzięki nim producenci mogą efektywniej docierać do międzynarodowych partnerów handlowych, a sieci detaliczne – oferować konsumentom produkty wysokiej jakości w konkurencyjnych cenach.
Marki własne cieszą się rosnącym zaufaniem – często zawierają te same lub lepsze składniki niż marki producentów, a ich jakość potwierdza sama sieć handlowa firmująca je swoim logo. W Europie marki własne odgrywają kluczową rolę, a wiele krajów osiągnęło już udziały rynkowe na poziomie 40–50%. Teraz podobny trend dynamicznie rozwija się w Azji – gdzie Chiny stały się jednym z najbardziej obiecujących rynków na świecie.