Aktualności
Marki własne na fali wzrostu. Targi Kielce centrum biznesowych rozmów
Targi Marek Własnych 22 i 23 października 2025 zgromadziły 64 wystawców z Polski, Czech, Chin, Turcji, Rumunii i Niemiec oraz 1115 branżowych zwiedzających – przedstawicieli sieci handlowych, hurtowni, sektora HoReCa i e-commerce z kraju i zagranicy. Oferta wystawców odpowiadała na trendy i oczekiwania branży, prezentowane przez ekspertów w czasie Future Private Labels Summit. Królowała jakość i różnorodność.
Bogata oferta i międzynarodowa frekwencja na Targach Marek Własnych 2025
- Kupcy z sieci Spar, Dino, Biedronka, Specjał, z Szanghaju, z Turcji, a także przedstawiciele hurtowni z różnych stron Polski i z Niemiec są zainteresowani naszymi słodyczami, żelkami, lodami wege i czekoladami. Potencjał na współprace jest bardzo solidny – mówi Marcin Klepuszewski, dyrektor operacyjny w firmie JPM, która pierwszy raz wzięła udział w Targach Marek Własnych.
– Mamy mocną bazę kontaktów do dalszych rozmów, wśród nich sieci Biedronka, Dino, Kaufland oraz hurtownicy z Kazachstanu, Niemiec i Turcji – przyznaje Robert Bilko, właściciel czeskiej firmy Fammilky, oferującej m.in. ciastka proteinowe. – Te targi są zdecydowanie dla nas. Zdobywamy kontakty do potencjalnych dostawców i odbiorców. Rozmawiamy zarówno z kupcami, jak i firmami oferującymi np. opakowania – dodała Agata Kruk z firmy Agropole, prezentującej przyprawy i farsze.
Satysfakcję z udziału potwierdzali także przedstawiciele kolejnych firm, m.in. Alpan, Bacówka, Bike Cafe, Biomami, Amber Nutrition, czy ALPASYA, Sleepy. – Oprócz sieci handlowych odwiedzili nas specjaliści z Polskiej Grupy Farmaceutycznej. To nasz trzeci udział w tych targach i znów owocny – podkreśla Dominika Krawiec-Lipińska z Nölken Hygiene Products.
Jakość, różnorodność i nagrodzone innowacje w czasie Targów Marek Własnych
Wśród prezentowanych produktów wyróżniały się wysokiej jakości artykuły bio, ekologiczne, superfood, oryginalne słodycze, dania gotowe, herbaty, kawy, wędliny, kosmetyki i środki higieniczne – także dla dzieci – chemia gospodarcza oraz żywność dla zwierząt. Najbardziej innowacyjne z nich zostały nagrodzone w konkursie Future Private Label Award. Statuetki otrzymały Manufaktura Żuru i Barszczu – za Barszcz czerwony kiszony, Manufaktura Kameduły – za Powidła borówkowe, Serabio – za Bio Masło Klarowane GHEE, oraz Quality Meat Pawęta – za Kiełbaski wołowe typu frankfurckiego.
Międzynarodowe i regionalne sieci handlowe w Targach Kielce
Wartość i potencjał oferty potwierdzają liczni zwiedzający. Na liście sieci, które odwiedziły stoiska, znalazły się m.in. Żabka, Społem, SPS Handel, Eurocash, Amic, Miroleader, Dealz, Eubioco, Intermarché, GoldFinch Trade, Specjał, Polska Grupa Detalistów i Spółdzielni Marka, Baltona, Netto, Stokrotka, Chorten, Carrefour, Kaufland, Dino, Bricomarché, Lewiatan, Aldi, Leclerc, Spar, Drogeria Natura. Delegacja tureckich sieci Onur Perakende, Özen Gıda i Memişler Çay odwiedziła każde stoisko.
– Różnorodność ofert daje potencjał. Widzimy duży wybór, zwłaszcza w kategorii pet food, która będzie się dynamicznie rozwijać w segmencie marek własnych – zauważyła Magdalena Domagalska-Tubacka, dyrektor handlowy w POLOmarket.
Future Private Labels Summit: marka własna to strategia
Oferta wystawców odpowiadała trendom i wpisywała się w prognozy prezentowane w ramach dwudniowego Future Private Labels Summit, w którego przygotowanie zaangażowały się Wiadomości Handlowe. Eksperci podkreślali, że rynek marek własnych w Polsce dynamicznie rośnie. Wartość rynku FMCG wzrosła w ciągu roku z 265,1 do 283,7 mld zł, a konsumenci – mimo że kupują mniej – wydają więcej, poszukując jakości i zaufania do brandu. – Polski konsument stał się bardziej świadomy. Produkty marek własnych wybiera już nie tylko ze względu na cenę, ale coraz częściej za jakość i wiarygodność brandu. Private label to dziś private brand – rozpoznawalny, jakościowy i mający swoich klientów – mówił Michał Maksymiec, Retail Vertical Client Director w YouGov, podczas kongresu w Targach Kielce.
Podczas kongresu specjaliści dyskutowali także o zmianach w zachowaniach konsumentów, lojalności klientów, innowacjach produktowych, współpracy producentów z sieciami handlowymi oraz trendach w kategoriach beauty, chemii gospodarczej, żywności i karm dla zwierząt.
Kongres Pet Food – nowy kierunek rozwoju branży
Segmentowi pet food poświęcono osobny kongres, zorganizowany przez Marka Bielskiego, wydawcę miesięcznika Rzeźnik Polski (Gemini Group). – Branża mięsna szuka nowych możliwości rozwoju, a naturalnym kierunkiem staje się produkcja karmy dla zwierząt. Polska jest jednym z kluczowych producentów w tym segmencie na świecie, dlatego postanowiliśmy zorganizować takie wydarzenie – mówił Bielski.
W kongresie wzięło udział ponad 300 uczestników z całej Polski, a specjalistycznym prelekcjom towarzyszył Speed Meating – szybkie spotkania networkingowe, które pozwoliły producentom, dystrybutorom i sieciom handlowym nawiązać konkretne relacje biznesowe.
Silna edycja i konkretne biznesowy w Targach Kielce
- Targi Marek Własnych wraz z kongresem Future Private Labels Summit potwierdziły pozycję kluczowego w Polsce wydarzenia branżowego. W ciągu dwóch dni w Targach Kielce odbyły rozmowy handlowe, spotkania networkingowe i eksperckie debaty, które zaowocowały nowymi kontaktami biznesowymi i inspiracjami dla rozwoju rynku - podkreśla Małgorzata Ozdoba, menedżer projektu. - Tegoroczna edycja była wyjątkowa zarówno pod względem frekwencji, udział wzięło dwa razy zwiedzających niż rok temu, jak i jakości prezentowanej oferty. Wystawcy z sześciu krajów pokazali produkty odpowiadające najnowszym trendom konsumenckim. Targi Marek Własnych są miejscem, gdzie wiedza spotyka się z praktyką, a rozmowy przekładają się na realne kontrakty – podsumowuje.
Współorganizatorami Targów Marek Własnych są Marek Marzec, prezes firmy Ewa-Bis, Michał Sadecki, prezes MSL Consulting oraz Marek Bielski, wydawca miesięcznika Rzeźnik Polski i organizator Kongresu Pet Food.