20251023-TARGI-PRIVATE-LABELS-0041-1.JPG
Ewa Kapel-Śniowska z Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu w czasie kongresu Future Private Labels Summit.

PAIH mostem na rynki zagraniczne dla polskich firm – prelekcja podczas Targów Marek Własnych

23 października 2025
- Wspierając firmy w działaniach na rynkach zagranicznych, koncentrujemy się na trzech obszarach. To eksport, inwestycje, wsparcie doradcze, ale również promocja marki gospodarczej Polski, promocja polskich marek producenckich – mówiła Ewa Kapel-Śniowska z Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu w czasie kongresu Future Private Labels Summit.

Polska Agencja Inwestycji i Handlu, należąca do Grupy Polskiego Funduszu Rozwoju, od lat wspiera polskie przedsiębiorstwa w ekspansji zagranicznej, inwestycyjnej oraz w promocji rodzimej gospodarki na świecie. W ramach tych działań instytucja obejmuje patronatem wydarzenia sprzyjające rozwojowi współpracy międzynarodowej – w tym roku patronatem objęła Targi Marek Własnych.

Podczas kongresu Future Private Labels Summit Ewa Kapel-Śniowska, kierująca Regionalnym Biurem Handlowym PAIH w Kielcach, przedstawiła główne obszary pomocy, z jakiej mogą korzystać polskie firmy.

– Wspieramy polskich przedsiębiorców – producentów i usługodawców – którzy chcą zaistnieć na rynkach zagranicznych. Pomagamy od podstaw, nie tylko firmom już obecnym poza granicami kraju, ale również tym, które dopiero planują wejście na nowe rynki. Przekazujemy informacje, doradzamy, kierujemy na szkolenia, tak aby firma mogła się odpowiednio przygotować, a następnie z sukcesem rozpocząć działalność za granicą – wyjaśniła Ewa Kapel-Śniowska.

Przykładem firmy, która współpracuje z agencją od lat, jest Inglot - działający dziś na 80 rynkach zagranicznych, m.in. w Chinach, Hongkongu, Meksyku, Maroku i Turcji.

Jak wygląda to wsparcie w praktyce? Specjaliści PAIH przygotowują pełen zestaw informacji o rynku, którym dana firma jest zainteresowana – począwszy od modeli wejścia, przez wymagania dotyczące produktów lub usług, aż po kwestie związane z kontaktami biznesowymi. Przygotowywane są również listy potencjalnych partnerów handlowych oraz rekomendacje dotyczące weryfikacji kontrahentów.

Kolejnym istotnym elementem działalności agencji jest pomoc w opracowaniu strategii wejścia na nowe rynki.

– Aby skutecznie funkcjonować za granicą, trzeba dobrze poznać dany rynek – jego specyfikę, mechanizmy działania i uczestników. Dlatego organizujemy narodowe stoiska na międzynarodowych targach branżowych oraz misje gospodarcze. Przedstawiciele firm uczestniczą w tych wydarzeniach z naszym wsparciem – mają zapewnione spotkania, opiekę ekspertów na miejscu i pomoc w nawiązywaniu kontaktów biznesowych – zaznaczyła Ewa Kapel-Śniowska. – Ostatnim, ale równie ważnym obszarem jest wiedza.

W ramach działalności edukacyjnej PAIH prowadzi szkolenia stacjonarne w ramach Akademii Biznesu, a także liczne webinaria i podcasty dostępne na stronie paih.gov.pl. Materiały te dotyczą funkcjonowania na poszczególnych rynkach, specyfiki branż oraz aktualnych trendów.

– Kolejnym źródłem wiedzy jest portal trade.gov.pl. To prawdziwa kopalnia informacji dla firm. Znajdą tu Państwo raporty dotyczące różnych branż i rynków. Zachęcam do zapoznania się z nimi. Przedsiębiorstwa już działające za granicą mogą bezpłatnie zamieścić na portalu swoją wizytówkę, którą promują następnie eksperci naszej agencji – dodała Ewa Kapel-Śniowska.

Obecnie PAIH realizuje dwa projekty unijne skierowane do mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw. To Polskie Mosty Technologiczne – obejmujący doradztwo i finansowanie ekspansji zagranicznej, oraz Brand Hub – oferujący udział w wybranych wydarzeniach targowych oraz misjach gospodarczych.

 

/KK/

20251023-TARGI-PRIVATE-LABELS-0037.JPG [4.10 MB]      20251023-TARGI-PRIVATE-LABELS-0042.JPG [5.21 MB]   

20251023-TARGI-PRIVATE-LABELS-0044.JPG [3.76 MB]      20251023-TARGI-PRIVATE-LABELS-0036.JPG [3.77 MB]

Polecane aktualności
04 grudnia 2025
Dynamicznie rosnący rynek marek własnych staje się jednym z najważniejszych kierunków rozwoju globalnego handlu. Prognozy wskazują, że chiński sektor private label ma przed sobą dekadę wzrostu nawet dziesięciokrotnie przekraczającego obecne wartości, co czyni go jednym z najbardziej perspektywicznych obszarów współpracy międzynarodowej. Współpraca Targów Marek Własnych z Private Label Fair Asia (PLF) to zatem otwarcie na nowy rynek.
05 listopada 2025
Marki własne stają się symbolem jakości i strategii rozwoju. W Targach Kielce 22 i 23 października spotkali się producenci i przedstawiciele handlu, by potwierdzić, że przyszłość handlu należy do świadomych partnerstw i solidnych relacji biznesowych.
29 października 2025
Quality Meat Pawęta, Wesoła Rodzinka, Masarnia Krzyś, Zakłady Mięsne ŁUKÓW oraz Inwestel / Zakłady Mięsne Nowak otrzymali pierwsze nagrody w poszczególnych kategoriach konkursu Smak Jakości 2025. Rozstrzygnięcie miało miejsce 22 października, podczas Okrągłego Stołu Branży Mięsnej i Handlu Nowoczesnego w Targach Kielce.
27 października 2025
Żelki, przyprawy, kosmetyki, karma dla zwierząt i… setki rozmów o przyszłości handlu. W Targach Kielce spotkali się producenci i sieci z Polski i zagranicy, by pokazać, że marki własne to już nie tylko tańszy wybór, ale świadoma strategia budowania jakości, lojalności i przewagi konkurencyjnej.
24 października 2025
Drugi dzień VII edycji targów Future Private Labels upłynął pod znakiem dyskusji o innowacyjności, jakości oraz kierunkach rozwoju rynku private brands. W strefie Speech Arena odbyły się trzy wystąpienia poświęcone wyzwaniom i trendom w segmencie marek własnych, które poprowadziły analityczki i przedstawicielki wiodących firm branży kosmetycznej.
23 października 2025
Rynek kosmetyczny marek własnych w Polsce dojrzewa, ale zarazem staje się coraz bardziej wymagający. Konsumenci szukają jakości, skuteczności i wiarygodności, a sieci handlowe muszą godzić tempo trendów z rygorem regulacji i oczekiwaniami transparentności.
23 października 2025
W Targach Kielce trwa Kongres Pet Food 2025, wydarzenie towarzyszące Targom Marek Własnych Private Label Show, które gromadzi liderów rynku karm i produktów dla zwierząt domowych. To dwa dni intensywnej wymiany wiedzy, inspiracji i rozmów o przyszłości branży, której wartość w Polsce przekroczyła już 6,5 miliarda złotych.
23 października 2025
Od kosmicznych dań po regionalne wędliny i rzemieślnicze piwa – tegoroczne Targi Marek Własnych w Targach Kielce udowadniają, że wyobraźnia producentów nie zna granic. Wystawcy z Polski, Czech, Niemiec, Turcji, Rumunii i Chin przywieźli setki oryginalnych produktów, które zachwycają smakiem, pomysłem i jakością. Różnorodność oferty sprawia, że hale targowe wypełniły się zapachem świeżych przypraw, aromatem kawy i apetycznymi zapowiedziami przyszłych hitów półek sklepowych.