Aktualności
Jak zatrzymać klienta dysponując marką własną? - VII Targi Marek Własnych
Patryk Impert, Kierownik Działu Marki Własnej w Lewiatan Holding, podkreślił znaczenie utrzymania jakości produktu – bez obniżania gramatury czy zawartości tłuszczu. Na przykładzie bakalii wskazał na konieczność stałej analizy rynku i współpracy z dostawcami z nowych, wcześniej nieoczywistych kierunków.
Edyta Dembińska, Menadżer ds. Marki Własnej w SPAR, zwróciła uwagę na budowanie lojalności klienta poprzez promocje zintegrowane z produktem – np. akcje typu „2 + 1 gratis” oznaczone już na opakowaniach. Podkreśliła znaczenie synergii marki własnej z szyldem handlowym, spójności strategii oraz równowagi między jakością a ceną, z uwzględnieniem potrzeb klientów i franczyzobiorców.
Jarosław Tabienko, Członek Zarządu Grupy Kapitałowej Delko, akcentował wagę długofalowej współpracy z partnerami handlowymi i dostawcami. Wskazał, że przyszłość rynku to nowości produktowe, optymalizacja asortymentu oraz logistyka umożliwiająca realizację zamówień w ciągu jednego–dwóch dni.
Paweł Górecki, Wiceprezes Zarządu Terravita, podkreślił, że utrzymanie stałej gramatury i jakości produktów to klucz do zaufania konsumentów. Wskazał na potrzebę bardziej partnerskiego podejścia sieci handlowych w sytuacjach nagłych cięć cenowych wynikających z reklam porównawczych.
Uczestnicy zgodnie zauważyli wzrost świadomości konsumentów, którzy coraz częściej oczekują od marek własnych wysokiej jakości, spójnej komunikacji i atrakcyjnego designu opakowań.
Spotkanie poprowadził Michał Kokoszkiewicz, redaktor Wiadomości Handlowych.
Debata stanowiła otwarcie cyklu rozmów o przyszłości rynku private labels w Polsce – rynku, który dynamicznie dojrzewa i coraz wyraźniej wyznacza kierunek rozwoju handlu detalicznego.
(BB)