Firefly-jasny-pusty-magazyn-na-srodku-stoi-duze-kartonowe-pudlo-a-na-nim-zlota-minimalistyczna-sta-1.jpg
Oto 10 najważniejszych trendów w branży opakowaniowej na 2024 rok.

Znamy 10 najważniejszych trendów w branży opakowaniowej na 2024 rok!

01 grudnia 2023
Wielokrotnego użytku, minimalistyczne oraz inteligentne – takie opakowania będą królować w branży w 2024 roku. Gpoup O – dostawca kompleksowych usług w dziedzinie logistyki, marketingu i zarządzania przedstawił 10 trendów w branży opakowaniowej na przyszły rok. Przeczytaj i dowiedz się, czy Twoja firma nadąża za zmianami.

Group O to jeden z czołowych amerykańskich dostawców usług z zakresu rozwiązań marketingowych, zarządzania i logistyki. Pod koniec listopada firma przedstawiła 10 najważniejszych trendów z branży opakowaniowej.

  1. Zrównoważone materiały na piedestale

Ekorozwój nie zwalnia tempa. Według badań Group O, w przyszłym roku producenci będą na coraz większą skalę wdrażać opakowania zrobione z materiałów z recyklingu. Tego według badaczy oczekuje też znaczna grupa konsumentów.

  1. Minimalistyczny i ekologiczny design

Mniej znaczy więcej odzwierciedla trend, który nadal będzie dominować na rynku w 2024 roku. Czyste, proste wzory, ekologiczne kolory oraz minimalistyczne logotypy przemawiają do klientów i podkreślają zaangażowanie firmy w zrównoważony rozwój.

  1. Inteligentne opakowania

Kody QR, tagi RFID wykorzystywane do dostarczania konsumentom interaktywnych doświadczeń takich jak przepisy kulinarne, informacje o możliwościach zastosowania produktu, zdobywają coraz większą popularność.

  1. Ekologiczne tusze

Przemysł druku również zmierza wielkimi krokami ku zrównoważonemu rozwojowi. Większą popularność mają zyskać tusze na bazie soi oraz ekologiczne metody drukowania.

  1. Opakowanie jako doświadczenie

Opakowanie w 2024 roku to nie tylko sposób na zamknięcie towaru w pudle. Jest ono istotną częścią interakcji marki z klientem oraz autoprezentacji. Większą popularność będą zdobywać firmy, które używają kreatywnych opakowań z angażującymi wzorami, które zwiększają wrażenia konsumenta przy rozpakowywaniu produktu.

  1. Spersonalizowane opakowania

Według obserwacji ekspertów z Group O, konsumenci doceniają spersonalizowane doświadczenia związane z opakowaniami. Imię, dedykacja czy nawet życzenie sprawiają, że zwykli klienci czują się zauważeni przez daną firmę.  

  1. Przejrzyste i informacyjne etykiety

Jasne i informacyjne – będą cieszyły się największym popytem. Etykieta zdaniem konsumentów powinna być przejrzysta, z informacjami o tym, skąd dany produkt pochodzi, jaki ma wpływ na środowisko. Marki, które będą dostarczać szczegółowych i transparentnych informacji na swoich etykietach, zbudują największe zaufanie wśród swoich klientów.

  1. Opakowania z możliwością ponownego zamykania i wielokrotnego użycia

Wraz ze wzrostem świadomości ekologicznej konsumentów, rośnie zapotrzebowanie na mądre opakowania. Konsumenci oczekują takich np. pudełek, które można będzie wykorzystać w innym celu lub takich np. puszek, które można będzie zamknąć, by przedłużyć świeżość produktu.

  1. Innowacyjne kształty i struktury

Choć minimalistyczne, to również innowacyjne i o ciekawej strukturze opakowania przyciągają uwagę konsumentów. Zdaniem Group O, firmy, które postawią na wyróżniające się na półce opakowania, w 2024 roku zyskają!

  1. Ekologiczne opakowania do wysyłki

Zrównoważony rozwój nie kończy się na poziomie detalicznym. W 2024 roku nabiorą znaczenia ekologiczne opakowanie do wysyłki. Oznacza to korzystanie z zamkniętych pętli lub materiałów z recyklingu oraz optymalizację opakowań w celu zminimalizowania odpadów i obniżenia kosztów wysyłki.

Odwiedź Targi IN-PACK i zobacz nowinki z branży opakowaniowej na własne oczy

Podczas Targów IN-PACK swoje produkty zaprezentują m.in. polskie, litewskie oraz niemieckie firmy. Wystawcami na Targach IN-PACK zostali m.in. Polska Grupa Serwisowa oraz litewski producent samoprzylepnych etykiet Ardekas. Na wydarzeniu pojawią się także firmy z Klastra Creative Packaging Group i Polska Izba Opakowań. Działająca od 2016 roku w branży usług logistycznych firma Relopack została współorganizatorem targów.

Różnorodne strefy tematyczne na IN-PACK

Na wystawie znajdą się przedstawiciele takich segmentów, jak opakowania; techniki pakowania; etykietowanie i nadruk; e-commerce; automatyka, robotyka i maszyny oraz surowce do produkcji opakowań. Jednym z punktów targów IN-PACK będzie strefa pokazowa LET'S PACK IT!, w której będzie można zobaczyć funkcje ramienia robotycznego, systemy do automatycznego pakowania oraz procesy jego optymalizacji.      

Targi Branży Opakowaniowej IN-PACK zostały zaplanowane od 13 do 15 lutego 2024 roku.

/YY/

Polecane aktualności
20 lutego 2024
Producenci i dystrybutorzy z 6 krajów zaprezentowali swoje rozwiązania i nowoczesne technologie podczas Targów Branży Opakowaniowej IN-PACK EXPO w kieleckim ośrodku wystawienniczym. Pierwsza edycja imprezy zakończyła się wieloma podpisanymi umowami i mnóstwem przyszłościowych spotkań biznesowych!
15 lutego 2024
Nowoczesne rozwiązania na współczesne wyzwania – to II Kongres LogInPack. Eksperci z sektorów e-commerce, logistyki i produkcji maszyn przez dwa dni debatowali o rozwoju i zmianach w ich branżach. Poruszyli tematy m.in. optymalizacji kosztów, zastosowania sztucznej inteligencji w biznesie oraz zarządzania danymi.
13 lutego 2024
Firma Relopack, współorganizator targów IN-PACK, podczas wydarzenia zaprezentowała metody pakowania produkty na eksport.
13 lutego 2024
Kierownik działu technicznego w firmie Silny&Salamon w czasie  II Kongresu Log In Pack na targach In-Pack omówiła sposoby na zapewnienie bezpiecznej drogi produktu od firmy wysyłającej do odbiorcy.
13 lutego 2024
Przez trzy dni specjaliści z obu branż zaprezentują najnowsze trendy, rozwiązania i technologie oraz podzielą się doświadczeniem z innymi wystawcami i odbiorcami. Wydarzeniu towarzyszy druga edycja Kongresu Log In Pack. W trakcie targów poznamy także zwycięzców konkursu Win-Pack.
09 lutego 2024
Do grona wystawców Targów Branży Opakowaniowej dołączył lider logistyki w Europie – InPost. Z ofertą InPost Fulfillment, która gwarantuje optymalizację kosztów i rozwój biznesu, można będzie zapoznać się już podczas targów IN-PACK już od 13 do 15 lutego! Eksperci z InPost podzielą się także cenną wiedzą w zakresie optymalizacji kosztów logistycznych na Konwencie LogInPack. Nie może Cię tam zabraknąć!
06 lutego 2024
Coach, mentor, trener biznesu, Senior Trener Akademii Mentoringu CoachWise™ z ponad 20 – letnim doświadczeniem w zarządzaniu wielonarodowymi zespołami w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Azji poprowadzi podczas Kongresu LogInPack wykład o wyzwaniach w pracy w międzynarodowym zespole.
05 lutego 2024
Chcesz poznać ofertę wiodących firm z sektorów opakowań, logistyki oraz e-commerce? Rozwijasz firmę i szukasz nowych kontaktów biznesowych? Zarejestruj się na Targi Branży Opakowaniowej i odbierz darmową wejściówkę.