save.jpg
fot. pixabay.com

Połowa konsumentów deklaruje wybieranie marek własnych. Future Private Labels Expo odpowiedzią na ten trend

12 września 2023
50 procent konsumentów w Europie Centralnej deklaruje kupowanie w sklepach dyskontowych i wybieranie produktów marek własnych – wynika z raportu „State of Grocery in Central Europe 2023: The battle for the new shopper” przygotowanego przez McKinsey & Company.

Powodem takich decyzji zakupowych, wedle analiz firmy zajmującej się doradztwem strategicznym i badającej rynek konsumencki, są kwestie oszczędnościowe. „Konsumenci planują także oszczędzać, faworyzując marki własne (53 proc.), wybierając tańsze opcje (51 proc.) i zmniejszając ogólny wolumen artykułów spożywczych (48 proc.). Ponadto 58 procent klientów detalicznych w Europie Środkowej zaopatruje się w produkty, gdy znajdą atrakcyjne ceny” – czytamy w raporcie.  Jak zaznaczają analitycy z McKinsey & Company, detaliści i producenci z Europy Środkowej powinni ponownie ocenić swoją ofertę, aby skutecznie sprostać wymaganiom klientów i kurczącym się budżetom, koncentrując się na postrzeganej atrakcyjności cenowej i formatach sklepów.    

 

„Wygląda na to, że boom na marki własne będzie trwał dłużej, wykorzystując swoje dwie główne zalety: dostępność i przystępną cenę” – czytamy w „State of Grocery in Central Europe 2023: The battle for the new shopper”. A wśród wszystkich narodowości Europy Centralnej najwięcej Polaków – aż 61 procent, wybierając markę własną zwraca uwagę przede wszystkim na jej cenę.

Zobacz cały raport na mckinsey.com/pl

 

- Analiza rynku utwierdza nas w przekonaniu, że Targi Marek Własnych są niezbędne dla rozwoju branży i wykorzystania drzemiącego w niej potencjału - mówi Jakub Nogaj, menedżer projektu w Targach Kielce. - Podczas Future Private Labels Expo, które w Centrum Kongresowym odbędą się 15 i 16 listopada, producenci i dystrybutorzy zaprezentują oferty kupcom z Polski i Europy. Celem tych biznesowych rozmów będzie wprowadzenie nowego produktu na nowe rynki zbytu. 

 

Wśród wystawców Targów Marek Własnych są polskie, niemieckie, albańskie, litewskie, słowackie i estońskie firmy. Będą oferować m.in. produkty spożywcze, chemiczne, karmę dla zwierząt, opakowania. Grono kupców także stale rośnie, udział deklarują przedsiębiorcy z Polski, Niemiec, Czech, Włoch i Portugalii. Obecni będą przedstawiciele franczyzowej sieci supermarketów spożywczych Intermarché, działającej w ramach Grupy Muszkieterów – największego europejskiego zrzeszenia niezależnych przedsiębiorców. Udział zapowiedzieli też specjaliści z Krajowej Platformy Handlowej Społem, która planuje zwiększenie o kilkadziesiąt procent listy asortymentowej produktów marki Społem.

 

Dopełnieniem targów 15 i 16 listopada będą Kongres Ekspansywnych Eksporterów i Forum Marek Własnych, które organizuje partner wydarzenia, firma Ewa- Bis. Prelegenci poruszą kluczowe dla branży zagadnienia, m.in. o dzisiejszej sytuacji marki własnej w handlu, jej roli w biznesie oraz w przyszłości.

Udział w Targach Marek Własnych nadal możliwy: 

  

Targi Marek Własnych Future Private Labels odbędą się 15 i 16 listopada w Centrum Kongresowym Targów Kielce.

/MŚ/

Polecane aktualności
06 grudnia 2023
Fabryka Cukierków Pszczółka, Przedsiębiorstwo Przemysłu Ziemniaczanego Trzemeszno, Młyny Stoisław, Polskie Przetwory Włocławek, Zamojskie Zakłady Zbożowe zaprezentowały ofertę pod produkcję marek własnych 15  i 16 listopada w Targach Kielce. – Są powody do satysfakcji – mówi Artur Krzeszowiak z KGS.
16 listopada 2023
Dwudniowy Kongres Ekspansywnych Eksporterów to doskonałe uzupełnienie oferty Targów Marek Własnych. Jedną z ciekawszych prelekcji podczas drugiego dnia wydarzenia był panel dyskusyjny zatytułowany „Biznes skazany na sukces. Ekspansja do Wielkiej Brytanii”.
16 listopada 2023
Różnorodność ofert producentów z Polski, Słowacji, Niemiec, Albanii, Estonii, Stanów Zjednoczonych na Targach Marek Własnych jest imponująca. Wydarzenie trwa 15 i 16 listopada 2023 w Targach Kielce.
16 listopada 2023
Wartość koszyka sprzedaży produktów FMCG w Polsce we wrześniu tego roku wynosiła 271 mld zł, a lwią jego część, bo blisko 73%, stanowiły produkty spożywcze. Z danych przywoływanych przez eksperta Retail Services NielsenIQ, Przemysława Korotusza wynika, że udział marek własnych stanowił blisko 53 mld zł, co daje ponad 20% wartości całego koszyka.
16 listopada 2023
Pamas Salami zwycięzcą w kategorii Smak Innowacji, Zakłady Mięsne Łuków na pierwszym miejscu w kategorii Smak Wygody, „jedynka” w kategorii  Smak Natury została przyznana dla Zakładów Mięsnych Mielczarek, zaś w kategorii Smak Premium zwyciężyła Aleksandria. Konkurs i gala zostały przeprowadzone podczas Targów Marek Własnych, 15 listopada.
15 listopada 2023
Współpraca międzynarodowa dla eksportu, finansowanie i zabezpieczanie transakcji zagranicznych – m.in. te kwestie poruszyli specjaliści podczas wydarzenia towarzyszącego Targom Marek Własnych w środę, 15 listopada, w Centrum Kongresowym Targów Kielce.
15 listopada 2023
Nowe informacje i umiejętności zdobywali podczas Forum Marek Własnych uczestnicy trwających 15 i 16 listopada w Targach Kielce Future Private Labels Expo, czyli Targów Marek Własnych. W pierwszym dniu wydarzenia goście mieli szansę wziąć udział w warsztatach, których zróżnicowana tematyka odpowiadała na szeroki wachlarz potrzeb zwiedzających.
15 listopada 2023
Targi Marek własnych to nie tylko wyjątkowe miejsce, gdzie sieci handlowe spotykają się z producentami. To także doskonała platforma do wymiany doświadczeń. Właśnie taki cel ma trwający w Targach Kielce „Okrągły stół branży mięsnej i nowoczesnego handlu” zorganizowany przez miesięcznik „Rzeźnik polski”.