369616752-1196912324599324-1586546877975074867-n.jpg

Brexit szansą dla polskich eksporterów. Trwa kongres podczas Future Private Labels Expo.

16 listopada 2023
Dwudniowy Kongres Ekspansywnych Eksporterów to doskonałe uzupełnienie oferty Targów Marek Własnych. Jedną z ciekawszych prelekcji podczas drugiego dnia wydarzenia był panel dyskusyjny zatytułowany „Biznes skazany na sukces. Ekspansja do Wielkiej Brytanii”.

- Patrząc na dynamikę rozwoju polskiego eksportu do Wielkiej Brytanii widzimy, że przez ostatnie lata brexitowe jednak jest ten wzrost. Zeszły rok był rokiem rekordowym pod względem wartości tego eksportu – mówił moderujący panel Michael Dembiński, chief advisor British-Polish Chamber of Commerce.

Dyskusja obejmowała trzy główne zagadnienia dotyczące eksportu na wyspy – aspekt dotyczący dokumentów wymaganych przy procedurach eksportowych, logistyka  oraz umiejętność budowania świadomości polskiej marki za granicą.

Grażyna Jaworska reprezentująca firmę J.Dauman Logistics podkreślała, że istnieją już w Wielkiej Brytanii polskojęzyczne firmy pomagające podmiotom z Polski w załatwianiu wszelkich formalności. Zaznaczyła również, że tak samo istotne jak dokumenty przewozowe są właściwa strona internetowa czy używanie w materiałach marketingowych „British English”.

- Formuła polskiego biznesu w Wielkiej Brytanii bardzo się zmieniła w ciągu ostatnich 20 lat – mówiła Kamila Sanders, corporate relations manager w grupie J.Dauman – kiedyś młodzi Polacy przyjeżdżali na wyspy pracować w branży budowlanej. Dziś to oni mają firmy budowlane, zatrudniają ludzi i potrzebują polskich klejów, zapraw, okien, drzwi. To także stwarza szanse dla polskich eksporterów.

W Wielkiej Brytanii na stałe mieszka około 650 tysięcy Polaków, działa tam około 800 polskich sklepów. Te liczby również mogą świadczyć o potencjale tego rynku.

Jakub Maskurat z firmy Central Europe Ebury zwracał natomiast uwagę, że polscy przedsiębiorcy planujący globalną ekspansję swojego biznes, jako prawdziwy hub traktują właśnie Wielką Brytanię.

Polecane aktualności
06 grudnia 2023
Fabryka Cukierków Pszczółka, Przedsiębiorstwo Przemysłu Ziemniaczanego Trzemeszno, Młyny Stoisław, Polskie Przetwory Włocławek, Zamojskie Zakłady Zbożowe zaprezentowały ofertę pod produkcję marek własnych 15  i 16 listopada w Targach Kielce. – Są powody do satysfakcji – mówi Artur Krzeszowiak z KGS.
16 listopada 2023
Różnorodność ofert producentów z Polski, Słowacji, Niemiec, Albanii, Estonii, Stanów Zjednoczonych na Targach Marek Własnych jest imponująca. Wydarzenie trwa 15 i 16 listopada 2023 w Targach Kielce.
16 listopada 2023
Wartość koszyka sprzedaży produktów FMCG w Polsce we wrześniu tego roku wynosiła 271 mld zł, a lwią jego część, bo blisko 73%, stanowiły produkty spożywcze. Z danych przywoływanych przez eksperta Retail Services NielsenIQ, Przemysława Korotusza wynika, że udział marek własnych stanowił blisko 53 mld zł, co daje ponad 20% wartości całego koszyka.
16 listopada 2023
Pamas Salami zwycięzcą w kategorii Smak Innowacji, Zakłady Mięsne Łuków na pierwszym miejscu w kategorii Smak Wygody, „jedynka” w kategorii  Smak Natury została przyznana dla Zakładów Mięsnych Mielczarek, zaś w kategorii Smak Premium zwyciężyła Aleksandria. Konkurs i gala zostały przeprowadzone podczas Targów Marek Własnych, 15 listopada.
15 listopada 2023
Współpraca międzynarodowa dla eksportu, finansowanie i zabezpieczanie transakcji zagranicznych – m.in. te kwestie poruszyli specjaliści podczas wydarzenia towarzyszącego Targom Marek Własnych w środę, 15 listopada, w Centrum Kongresowym Targów Kielce.
15 listopada 2023
Nowe informacje i umiejętności zdobywali podczas Forum Marek Własnych uczestnicy trwających 15 i 16 listopada w Targach Kielce Future Private Labels Expo, czyli Targów Marek Własnych. W pierwszym dniu wydarzenia goście mieli szansę wziąć udział w warsztatach, których zróżnicowana tematyka odpowiadała na szeroki wachlarz potrzeb zwiedzających.
15 listopada 2023
Targi Marek własnych to nie tylko wyjątkowe miejsce, gdzie sieci handlowe spotykają się z producentami. To także doskonała platforma do wymiany doświadczeń. Właśnie taki cel ma trwający w Targach Kielce „Okrągły stół branży mięsnej i nowoczesnego handlu” zorganizowany przez miesięcznik „Rzeźnik polski”.
15 listopada 2023
Współpraca w zakresie wzajemnej pomocy, organizacja biznesowych misji i konferencji o tematyce gospodarczej. Takie są filary listu intencyjnego podpisanego w środę, 15 listopada, przez przedstawicieli Targów Kielce, Izby Przemysłowo-Handlowej Polska-Azja oraz Chińsko-Polskiej Izby Gospodarczej.