SLAVIC B2BEAUTY (18-19.06.2024)
3. Kontraktacje dla branży kosmetycznej i farmaceutycznej

O wydarzeniu
Konkretny start dla międzynarodowych biznesów branży kosmetycznej
Rośnie znaczenie kontraktacji Slavic B2Beauty dla branży kosmetycznej i farmaceutycznej w Polsce i nie tylko. Podczas wydarzenia w czerwcu 2023 ofertę prezentowali producenci także z Ukrainy, Bułgarii, Czech, Włoch i Singapuru. Każdy wystawca prowadził rozmowy biznesowe z kupcami z Azji i Bliskiego Wschodu, Afryki oraz Europy. Liczne grono wśród nich stanowili przedstawiciele sieci handlowych, marketów i drogerii, producentów i hurtowni. Znaczna część reprezentowała duże firmy, będące wśród liderów sprzedaży kosmetyków w swoich krajach. W sumie przez dwa dni w Centrum Kongresowym Targów Kielce gościli przedsiębiorcy z niemal 30 krajów.
- Formuła trafia w nasze potrzeby. Grafik mieliśmy pełny, rozmawialiśmy z kilkudziesięcioma przedsiębiorcami. Mogliśmy zaprezentować im nasze produkty, które chcemy eksportować i to jest dla nas cenne – podkreślał Krzysztof Kępa, export manager z polskiej firmy Ava – Laboratorium. – O konkretnych efektach tych rozmów możemy mówić po około sześciu miesiącach od spotkania, zaś o wprowadzeniu na nowy rynek produktów już w 2024. Tak długo trwają procedury.
Zaś liczni wystawcy edycji 2023 oczekują na efekty deklaracji. - Kenia, Kirgistan i Gruzja to dziś dla nas nowe rynki docelowe. Przedsiębiorcy z tych krajów byli na naszym stoisku, interesowali się perfumami i kremami. Relacje zapowiadają się obiecująco - rmówiła Elżbieta Oleksiewicz-Pilucik, export manager z polskiej firmy Miraculum.
Unikalne produkty ze Slavic B2Beauty na nowe rynki
Wielu z kupców obecnych podczas ostatniego wydarzenia również podkreślało satysfakcję z przeprowadzonych rozmów. Jak zaznaczali, można przeprowadzić wiele spotkań, a jedno z nich okaże się tym rozwojowym. – Po udziale w kontraktacjach w 2022 roku wprowadzam nowy produkt do oferty mojej firmy, jestem więc ponownie w czerwcu 2023. Warto przyjechać po ten jeden unikalny produkt – mówi Asher Cohen, importer profesjonalnych linii kosmetyków z Izraela, reprezentant firmy Proshop.
Z kolei Eason Yahn Yangh z przedsiębiorstwa Yifei w Szanghaju zaznaczał, że wiele produktów z ofert wystawców będzie próbował wprowadzić na rynek chiński. – Szczególnie zainteresował mnie kolagen z kieleckiej firmy LyoFarm – przyznał. Kolejni azjatyccy kupcy jeszcze w trakcie wydarzenie zastanawiali się nad możliwością sprzedaży produktów przez internet.
Nowości Slavic B2Beauty 2024. Wydarzenie otwarte dla polskich kupców
Na edycję 2024 do Targów Kielce wystawcy będą mogli zaprosić kontrahentów, z którymi współpracują bądź chcieliby nawiązać relacje. – Sami producenci zgłaszali nam, że tu w naszym ośrodku, chcieliby uzgadniać szczegóły lub finalizować rozmowy. Podczas edycji 2024 będzie to możliwe - podkreśla Agnieszka Puchalska, menedżer kontraktacji Slavic B2Beauty.
Nowością czerwcowego wydarzenia będzie także strefa z produktami konopnymi i zielarskim. – Takich ofert jest wiele, więc planujemy je skumulować w jednej przestrzeni. Centrum Kongresowe dla tych, jak i wszystkich wystawców i gości zapewni pełen komfort podczas prezentacji i rozmów – zaznacza Agnieszka Puchalska.
Międzynarodowa praca nad kontraktacjami w Targach Kielce
Co się nie zmieni to międzynarodowy charakter wydarzenia, nad którym pracuje sztab specjalistów. Zaangażowani są także eksperci z Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu. Dzięki ich pracy w ostatniej edycji wzięło udział kilkudziesięciu kupców z Azji, Europy i Afryki. W czasie kontraktacji przeprowadzili prelekcje, podczas których szczegółowo omówili rynki Singapuru, Chin i Indii. Radzili, jak producenci powinni się przygotować do zaistnienia na półkach sklepowych w tych krajach i jak sprzedawać za pośrednictwem internetu. Specjaliści z PAIH w różnych krajach świata poszukują przedsiębiorców i przedstawiają im możliwości nawiązania współpracy z firmami w Polsce. Można się spodziewać więc, że trzecia edycja Slavic B2Beauty będzie nie mniej międzynarodowa niż dwie poprzednie.