Aktualności
Uchwała o elektromobilności na celowniku branży rowerowej
- Nie mam pojęcia, komu przeszkadzała definicja roweru elektrycznego, że doprowadzono do usunięcia wzmianki o nim w ustawie o polskiej elektromobilności – mówi Jacek Mizak z Fundacji Promocji Pojazdów Elektrycznych. - Polska elektromobilność skupia się praktycznie w całości na samochodach elektrycznych, co jest błędnym podejściem do tematu, wynikającym prawdopodobnie z niepełnego zrozumienia tematu.
Zdaniem ekspertów i polityków walczących o rozwój roweru elektrycznego w Polsce problem sięga znacznie głębiej i rozbija się o konkretne legislacje. – W Polsce istnieje możliwość uzyskania dofinansowania do różnych pojazdów elektrycznych. Wszystkich, z wyjątkiem roweru elektrycznego. Mamy do czynienia z poważnym problemem, jeśli można dostać dofinansowanie na elektryczny samochód, quad, czy hulajnogę, ale nie na rower. Tym bardziej patrząc na popularność tego środka transportu – tłumaczy Andrzej Janowski z klubu poselskiego Franka Sterczewskiego.
Okres pandemii okazał się wyjątkowo owocny dla rynków rowerowych w większości krajów europejskich, także tych elektrycznych. Nie inaczej było w Polsce, gdzie firmy zajmujące się sprzedażą rowerów elektrycznych odnotowały zwiększone zainteresowanie tym środkiem transportu o około 800%.
Jak na razie nie ma oficjalnych informacji dotyczących wprowadzenia rowerów elektrycznych do planu polskiej elektromobilności, ale politycy związani z tą sprawą zapewniają, że podejmują działania w tym temacie.