Blanka-Chmurzynska-Brown-black-2.jpg
Blanka Chmurzyńska-Brown, dyrektor generalna w Polskim Związku Przemysłu Kosmetycznego.

Slavic B2Beauty w Kielcach. „Nie trzeba zmieniać kontynentu, by podpisać nowy kontrakt”

31 marca 2023
- Ważne jest, by na terenie Polski powstawały i rozwijały się inicjatywy, pozwalające na budowanie nowych relacji i szukanie kontrahentów dla branży kosmetycznej. Slavic B2Beauty świetnie wpisuje się w te potrzeby – mówi Blanka  Chmurzyńska-Brown, dyrektor generalna w Polskim Związku Przemysłu Kosmetycznego. Wydarzenie odbędzie się 13 i 14 czerwca w Targach Kielce.  

Podczas pierwszych kontraktacji branży kosmetycznej i farmaceutycznej Slavic B2Beauty w Targach Kielce w 2022 roku przeprowadzonych zostało niemal 1000 spotkań stacjonarnych i online. Udział w nich wzięło 60 przedsiębiorców z 20 krajów świata oraz ponad 30 producentów kosmetyków i farmaceutyków z Polski, Czech i Litwy. O efektach pierwszej edycji i oczekiwaniach wobec drugiej, która odbędzie się 13 i 14 czerwca rozmawiamy z  Blanką Chmurzyńską-Brown, dyrektor generalną w Polskim Związku Przemysłu Kosmetycznego.

 

Pani Dyrektor, jak na sytuację firm w branży kosmetycznej wpłynął udział w pierwszych kontraktacjach Slavic B2Beauty w 2022 roku? Czy dzięki udziałowi w wydarzeniu przedsiębiorstwa zaczęły eksportować na kolejne rynki?

Blanka Chmurzyńska-Brown: Każde postpandemiczne stacjonarne wydarzenie, skierowane do branży kosmetycznej, to dla producentów niepowtarzalna okazja do nawiązania nowych współprac międzynarodowych. Termin pierwszych kontraktacji Slavic B2Beauty idealnie wpisał się w potrzebę powrotu do stacjonarnych spotkań B2B.

Niewątpliwym walorem tego wydarzenia jest też umiejscowienie na mapie Europy – nie trzeba zmieniać kontynentu, by podpisać nowy kontrakt. Wydaje nam się, że firmy, które wzięły udział w pierwszej edycji Slavic B2Beauty, wykorzystały tę szansę.

 

Jaka jest dziś sytuacja polskich producentów kosmetyków? Czy nadal odczuwają skutki wojny na Wschodzie?

Blanka Chmurzyńska-Brown: Wojna w Ukrainie na pewno ma na gospodarkę, w tym branżę kosmetyczną, wpływ długofalowy. Z jej skutkami będziemy mierzyć się jeszcze miesiącami i latami – w końcu sprzedaż kosmetyków do Ukrainy i Rosji stanowiła 12% całego eksportu i 5% całkowitych przychodów polskich firm. Nie dysponujemy obecnie (marzec 2023 r.) żadnymi sumarycznymi danymi za rok 2022, więc trudno stwierdzić, jak duża jest skala strat i czy udało się je odrabiać na bieżąco. Na pewno przedsiębiorcy w pierwszej kolejności musieli poradzić sobie z zakłóconymi łańcuchami dostaw i niedoborami podstawowych surowców, a następnie zmierzyć się z koniecznością szybkiego znalezienia nowych rynków zbytu. Nie są to łatwe zadania.

 

Jakie są Pani oczekiwania wobec drugiej edycji Slavic B2Beauty?

Blanka Chmurzyńska-Brown: Z każdej strony docierają do nas sygnały, że koncentracja firm kosmetycznych na eksporcie jest duża. Zatem i oczekiwania względem drugiej edycji Slavic B2Beauty także rosną. Polskie firmy raz po raz udowadniają, że – gdy sprzyjają im warunki – nie ma dla nich rynków nie do zdobycia. Dla każdego przedsiębiorstwa przychodzi odpowiedni czas na szeroko zakrojoną ekspansję eksportową – to po prostu pewien etap rozwoju firmy, do którego dochodzi ona wytężoną pracą całego swojego zespołu. Dlatego tak ważne jest, by na terenie Polski powstawały i rozwijały się inicjatywy, pozwalające na budowanie nowych relacji i szukanie kontrahentów dla branży kosmetycznej. Slavic B2Beauty świetnie wpisuje się w te potrzeby.

 

/MŚ/

Polecane aktualności
18 sierpnia 2023
Polski rynek produktów kosmetycznych i środków higieny osobistej ma wzrosnąć do 5,5 miliarda euro do końca 2027 - prognozuje portal Statista, specjalizujący się w gromadzeniu i wizualizacji danych.
13 lipca 2023
Kieleckie przedsiębiorstwa Lyofarm i Podopharm, Prosper Mira z Bilczy koło Kielc oraz Uzdrowisko Busko – Zdrój zaprezentowali swoje produkty zagranicznym kupcom podczas drugich kontraktacji dla branży kosmetycznej i farmaceutycznej Slavic B2Beauty w Targach Kielce. Ich ofertę poznawali przedsiębiorcy z Izraela, Chin, Wielkiej Brytanii, Kenii i Algierii.
15 czerwca 2023
Gros wystawców drugiej edycji kontraktacji dla branży kosmetycznej i farmaceutycznej Slavic B2Beauty to były polskie firmy, ale nie brakło zagranicznej oferty. Prezentowały ją przedsiębiorstwa z Ukrainy, Bułgarii, Czech, Włoch i Singapuru. Zobaczcie produkty na zdjęciach.
14 czerwca 2023
Kupcy z Azji, Afryki i Europy w Centrum Kongresowym Targów Kielce dokładnie poznają ofertę producentów kosmetyków, farmaceutyków i opakowań producentów z Polski i pięciu krajów. Wciągu dwóch dni zostanie przeprowadzonych ponad tysiąc konkretnych biznesowych rozmów. - Spośród wszystkich produktów na stoisku, mogę wybrać tylko jeden, ale ten jeden będzie miał wielki potencjał dla mojego rynku - mówi Asher Cohen, przedstawiciel firmy Proshop z Izraela.
13 czerwca 2023
Naturalny, ekologiczny i skierowany do konkretnego konsumenta – te cechy produktu kosmetycznego, według ekspertów z Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu,  są cenione wśród azjatyckich odbiorców. Specjaliści szczegółowo omówili rynki w Chinach, Singapurze i Szanghaju w czasie drugich kontraktacji dla branży kosmetycznej i farmaceutycznej Slavic B2Beauty w Targach Kielce.
13 czerwca 2023
Niemal 80 kupców z Azji i Bliskiego Wschodu, Afryki i Europy oraz 46 wystawców z Polski i sześciu krajów zjechało do Targów Kielce. W Centrum Kongresowym we wtorek rozpoczęły się rozmowy, których celem jest wprowadzenie nowego produktu na zagraniczne rynki. – Życzę Państwu udanych rozmów biznesowych i wielu zawartych umów - mówiła Bożena Staniak, wiceprezes Targów Kielce w czasie otwarcia.
06 czerwca 2023
Produkty i usługi, które przyczyniają się do zmniejszenia problemów ze stopami firma Podopharm zaprezentuje podczas drugich Kontraktacji dla branży kosmetycznej i farmaceutycznej Slavic B2Beauty w Targach Kielce. Ofertę pozna około stu zagranicznych kupców.
06 czerwca 2023
Kolagen naturalny w kapsułkach LyoColl zaprezentuje grupa LYOFARM podczas drugich Kontraktacji dla branży kosmetycznej i farmaceutycznej Slavic B2Beauty w Targach Kielce. Produkt pozna około stu zagranicznych kupców.