pexels-alex-green-5699480.jpg

Rozmowa z Joanną Marcjan nt. czerwcowego Slavic B2Beauty

12 maja 2022
O branży kosmetycznej, rozwijającym się rynku beauty, współpracy z zagranicznymi dystrybutorami i wartości czerwcowych kontraktacji Slavic B2Beauty mówiła w wywiadzie Joanna Marcjan - zastępca Dyrektora Wydziału Targowego w Targach Kielce.

Już 21 i 22 czerwca w Targach Kielce SLAVIC B2BEAUTY, czyli pierwsze kontraktacje dla branży kosmetycznej i farmaceutycznej w Polsce. Skąd pomysł, aby właśnie do Kielc ściągnąć producentów i kupców z całego świata?

Joanna Marcjan, zastępca Dyrektora Wydziału Targów: Branża kosmetyczna to jeden z najdynamiczniej rozwijających się sektorów gospodarki. Prognozowany globalny wzrost rynku beauty do 2023 roku szacowany jest na 544,7 mld euro. Konsumenci krajów wysoko rozwiniętych wykazują duże zainteresowanie naturalnymi, wschodnimi produktami, które słyną z wysokiej jakości. Naturalne kosmetyki podbiły serca nie tylko naszych rodaków, ale również zagraniczne rynki, szczególnie państwa zachodnie. Stąd pomysł na stworzenie przestrzeni, w której słowiańskie produkty będą mieć niepowtarzalną szansę dotarcia do nowych rynków. Targi Kielce to świetne miejsce na tego typu wydarzenie. Nasz ośrodek specjalizuje się w organizacji wydarzeń B2B, a jego lokalizacja  pozwala obsłużyć przyjezdnych z różnych zakątków świata. Dlatego zapraszamy na zupełnie nowe wydarzenie w kalendarzu Targów Kielce – SLAVIC B2BEAUTY!

Analizując sektor kosmetyków w ostatnich latach widać stały wzrost zainteresowania i sprzedaży. Czy ta tendencja zauważalna jest także w Polsce?

JM: W 2021 r. przychody globalnego rynku kosmetycznego wzrosły o ponad 8 mld dolarów w ujęciu rok do roku, do poziomu 80,74 mld dolarów. Według szacunków Statista Consumer Market Outlook, w tym roku przychody te przekroczą 100 mld dolarów, a w 2026 r. osiągną wartość ok. 131 mld dolarów rocznie. Te dane odzwierciedla również nasz, krajowy rynek kosmetyków, w którym eksport od wielu lat utrzymuje tendencję zwyżkową. W 2019 roku głównymi rynkami eksportowymi dla Polski były Niemcy i Wielka Brytania. Rok później w czołówce importerów polskich produktów kosmetycznych znalazł się Kazachstan, a Szwajcaria, Uzbekistan, Mołdawia i Austria odnotowały kilkudziesięcioprocentowy wzrost sprzedaży kosmetyków z Polski.

coloris-2.jpg [7.36 MB] paletki-zestaw1.jpg [737.83 KB]

Z czego wynika fakt, że właśnie teraz przeżywamy swoisty boom na kosmetyki do pielęgnacji ciała?

JM: Rynek kosmetyków kwitnie i jest jednym z najszybciej rozwijających się rynków konsumenckich, a napędzany jest w szczególności przez segment kosmetyków do pielęgnacji skóry. Główną przyczyną silnego wzrostu jest zmiana pokoleniowa oraz media społecznościowe i e-Commerce, które wpływają na zachowania zakupowe. Trendy z całego świata rozprzestrzeniają się i zmieniają codzienną rutynę pielęgnacyjną. Marki co chwilę wprowadzają nowe produkty, a te przyciągają nowych klientów. Warto pamiętać, że Ci coraz częściej sięgają po kosmetyki oraz farmaceutyki o czystych składach i naturalnej zawartości. Właśnie dlatego zaprosiliśmy producentów, którzy czerpią inspiracje z natury i wykorzystują naturalne zasoby, takie jak: siarczki, glinki, zioła i inne składniki mineralne.

Młodzi konsumenci coraz świadomiej sięgają po kosmetyki do pielęgnacji ciała i dokładnie zapoznają się m.in. z ich składem. Czy kwestia EKO jest ważna dla odbiorców końcowych? I czy przedstawiciele ekokosmetyków także pojawią się na SLAVIC B2Beauty?

JM: Wszyscy kochamy naturalne, ekologiczne kosmetyki. Zdrowie, kondycja fizyczna i psychiczna są dla nas niezwykle ważne. Ekologiczne kosmetyki to różnorodne połączenia wyciągów z roślin, które dają nadzwyczajne efekty w sferze pielęgnacyjnej. Będzie można oczywiście poznać je podczas SLAVBIC B2BEAUTY.

Jakie firmy będzie można zobaczyć w czerwcu w stolicy gór świętokrzyskich?

JM: W naszym wydarzeniu wezmą udział polscy i zagraniczni producenci. Będzie z nami najstarsza kosmetyczna firma w kraju MIRACULUM, produkująca kultowe już zapachy oraz nowe produkty do pielęgnacji ciała, twarzy, czy makijażu. Swoją obecność potwierdził także jeden z największych polskich producentów kosmetyków zapachowych URODA POLSKA oraz wiele innych marek kosmetyków naturalnych, organicznych, czy perfum orientalnych. Nie zabraknie również zagranicznych producentów oraz firm z branży farmaceutycznej, produkujących leki, suplementy, dermokosmetyki i emolienty.

Targi Kielce to nie jedyny podmiot zaangażowany w organizację wydarzenia? Czy pomoc zewnętrznych partnerów jest ważna przy jego tworzeniu?

JM: Bez naszych partnerów i ich wsparcia nie udałoby się stworzyć tego wydarzenia, szczególnie, że ma ono międzynarodowy charakter. Naszym partnerem strategicznym jest Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego, który wspiera nas merytorycznie. Wejście na rynki takich krajów jak: Malezja, Tunezja, Maroko, Katar, czy Kazachstan, nie byłoby możliwe bez wsparcia naszych partnerów, m.in.: Agencji Polsko Bałkańskiej Współpracy Gospodarczej, Beijing Heliview Int'l Exhibition Co. Ltd, Qatar-Poland Business Council, Chamber of Commerce and Industry Uzbekistan, Polsko-Kazachstańskiej Izby Handlowo-Przemysłowej, MIDAgroup, Kierunek Francja, Polsko-Portugalskiej Izby Przemysłowo-Handlowej, Izby Przemysłowo-Handlowej Polska – Azja, Biur Zgranicznych PAIH – Malezji, Izraela, Australii, Nowej Zelandii, Wietnamu, czy Dubaju. Proszę wybaczyć jeśli kogoś pominęłam, ale jest ich naprawdę dużo. Jesteśmy pod dużym wrażeniem, patrząc na pozytywny odzew i konkretne działania naszych parterów. Dlatego już teraz wszystkim serdecznie dziękuję za okazaną pomoc i wsparcie.

royal-powder-www-.jpg [13.55 MB] MIRACULUM-02.jpg [1.10 MB]

Gości z jakich krajów można spodziewać się 21 i 22 czerwca w Targach Kielce?

JM: Efektem współpracy z parterami, o których wcześniej mówiłam, są kupcy i stowarzyszenia, którzy przyjadą do nas m.in. z takich krajów jak: Malezja, Tunezja, Maroko, Czechy, Rumunia, Uzbekistan, Kazachstan, Kirgistan, Katar, Izrael, Nowa Zelandia, Hiszpania, Litwa, Holandia, Wielka Brytania, czy Algieria. W trakcie wydarzenia będziemy także łączyć się online z kontrahentami z Chin. Lista krajów, których przedstawiciele wezmą udział w czerwcowych kontraktacjach stale rośnie. Na tę chwilę przewidujemy ok. 60 kupców, którzy pojawią się w Targach Kielce.

W Polsce organizowane są spotkania, w których biorą udział przedstawiciele branży beauty. Ale czy do tej pory producenci mieli okazję w jednym miejscu spotkać się z największymi kupcami i dystrybutorami na świecie?

JM: Elementem, który wyróżnia nasze wydarzenie są spotkania B2B, oparte na preferencjach producenta, który sam decyduje z kim się spotka. Uczestnicy przyjeżdżają do nas na wcześniej umówione spotkania ze sprawdzonymi handlowcami z różnych zakątków globu. Nasi klienci reprezentują poważne sieci handlowe. Dostęp do nich możliwy jest dzięki wieloletniej współpracy Targów Kielce, m.in. z Izbami Przemysłowymi, czy Stowarzyszeniami, z którymi łączy nas doświadczenie i wzajemne zaufanie. Biznesowe spotkania i rozmowy odbywać się będą w eleganckich wnętrzach Centrum Kongresowego Targów Kielce. Każdy uczestnik otrzyma grafik spotkań, przydzielone miejsce do rozmów, dużą dawkę wiedzy, a także możliwość rozmów z klientami w kuluarach, podczas wieczornej kolacji biznesowej. Wszystkie te elementy czynią SlavicB2Beuty wydarzeniem wyjątkowym.

Czy lista producentów i dystrybutorów jest już zamknięta, czy firmy nadal mogą zgłaszać się do udziału w wydarzeniu?

JM: Firmy, które chciałyby wziąć w nim udział mogą zgłaszać się do 15 maja 2022 roku. Podobnie jest w przypadku kupców, których lista również stale jest aktualizowana. Miejsc jest już coraz mniej, ale Ci którzy zdecydują się na to, aby te dwa dni spędzić w Targach Kielce w międzynarodowym towarzystwie, na pewno nie pożałują swojej decyzji. Jestem o tym przekonana.

A zatem nie pozostaje nam nic innego, jak zaprosić do Centrum Kongresowego Targów Kielce już 21 i 22 czerwca 2022 roku na pierwsze w Polsce kontraktacje branży kosmetycznej i farmakologicznej?

JM: Serdecznie zapraszamy. Do zobaczenia w Targach Kielce!

Polecane aktualności
17 maja 2022
Branża beauty najszybszy wzrost odnotowuje na rynku azjatyckim. Właśnie dlatego w czerwcowych kontraktacjach Slavic B2Beauty nie zabraknie przedstawicieli tej części świata. Dystrybutorzy i kupcy ze Wschodu pojawią się w Targach Kielce by nawiązać kontakty biznesowe i poznać szeroką gamę produktów kosmetycznych i farmaceutycznych z Polski i Europy.
13 maja 2022
Aromatic 89 to litewski producent luksusowych i wysokiej jakości zapachów do domu i samochodu, świec perfumowanych oraz produktów kosmetycznych.
09 maja 2022
PPFK PROFARM Sp. z o.o. jest polskim producentem leków, kosmetyków i produktów do aromaterapii funkcjonującym na rynku od ponad 30 lat. Firma o profilu produkcji farmaceutyczno-kosmetycznej w standardzie i z certyfikatem GMP.
05 maja 2022
Przyjmując holistyczne podejście do zdrowia i urody, She Goes Cosmetics oferuje pełną natury linię produktów, która została stworzona z głęboką troską – zarówno o Twoją skórę, jak i planetę.
29 kwietnia 2022
Coloris to założona w 2001 roku polska firma zajmująca się tworzeniem, rozwijaniem, produkcją i sprzedażą kosmetyków. Dzięki doświadczonemu zespołowi, który łączy pasja i zaangażowanie, firma stała się ekspertem we wszystkich aspektach kreacji i produkcji produktów kosmetycznych. To właśnie pasja, innowacja i wiedza napędzają nieustanny rozwój firmy.
27 kwietnia 2022
Napięta sytuacja geopolityczna w Europie Wschodniej niesie za sobą konsekwencje dla wielu branży. Firmy masowo wycofują się z dotychczasowej aktywności na rynku rosyjskim. Podobnie sprawa wygląda w branży kosmetycznej i farmaceutycznej. Pamiętajmy jednak, że zamknięcie rynku w jednym kraju, nie zamyka możliwości eksportu, ale otwiera oczy na nowe kierunki.
21 kwietnia 2022
Pierre Rene to firma z wieloletnim doświadczeniem w branży kosmetycznej. Od ponad 25 lat pomaga kobietom wydobyć ich naturalne piękno. Dysponując tak bogatym doświadczeniem, z łatwością zmienia trendy i idee w wysokiej jakości produkty kosmetyczne.
11 kwietnia 2022
MIRACULUM S.A. to jedna z najstarszych polskich firm kosmetycznych, założona w 1924 roku. Specjalizuje się w tworzeniu nowoczesnych receptur opartych na naturalnych i sprawdzonych składnikach. Charakter marki podkreślają wysmakowane, powalające szlachetnym minimalizmem opakowania, które wyróżnia unikatowy kształt, stylizowany na kapelusz Napoleona.