slavic-PZPK-Dubaj.jpg
Blanka Chmurzyńska – Brown (z prawej), Dyrektor Generalna Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego oraz Agnieszka Puchalska, Menedżer projektu Slavic B2Beauty.

Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego partnerem drugiej edycji Slavic B2Beauty

10 listopada 2022
Blanka Chmurzyńska – Brown, Dyrektor Generalna Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego  podczas targów Beautyworld Middle East w Dubaju potwierdziła zaangażowanie w drugą edycję Slavic B2Beauty. Instytucja zostaje partnerem kontraktacji branży kosmetycznej i farmaceutycznej w Targach Kielce.

Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego został partnerem drugiej edycji Slavic B2Beauty. Już w czasie pierwszych targów Lidia Lukowska, dyrektor ds. Komunikacji i Rozwoju Organizacji w tej instytucji zaznaczała, że kontraktacje branży kosmetycznej i farmaceutycznej w Kielcach, okazały się absolutnie jedynym w swoim rodzaju takim wydarzeniem w kraju. Wtedy ofertę słowiańskich produktów do pielęgnacji ciała, włosów, paznokci oraz suplementów diety i farmaceutyków poznało 60 kupców i dystrybutorów z całego świata.

Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego okazał się niezwykle pomocny w organizacji pierwszej edycji oraz jej przebiegu. PZPK od lat dba o ochronę praw i reprezentowanie interesów swoich członków na arenie krajowej i zagranicznej. Jako jedyna organizacja w Polsce, reprezentuje i wspiera cele strategiczne przedsiębiorców wyłącznie branży kosmetycznej. Od 2002 roku jest aktywnym głosem sektora w procesie stanowienia prawa. Skutecznie współpracuje na co dzień z instytucjami administracji polskiej i europejskiej, a razem z firmami członkowskimi wypracowuje i wdraża rozwiązania, które prowadzą do rozwoju polskiego rynku kosmetycznego zajmującego piąte miejsce w Unii Europejskiej. Związek należy do Cosmetics Europe – europejskiej organizacji branżowej, oraz do Konfederacji Lewiatan – najbardziej wpływowej organizacji pracodawców w Polsce.

PZKP angażuje się też w działania budujące pozycję sektora za granicą – wspiera promocję eksportu polskich kosmetyków, buduje sieć partnerstw i wspólnie z partnerami znosi bariery w handlu międzynarodowym. Organizacja pełni również funkcję platformy wymiany doświadczeń – edukuje i szkoli firmy, podnosząc jakość całego sektora. Związek skupia ponad 240 firm, w tym producentów i dystrybutorów kosmetyków, laboratoria, firmy doradcze i ośrodki dydaktyczne, a także ich partnerów okołobranżowych – dostawców opakowań i surowców. Zrzesza i działa na rzecz zarówno startupów, małych, rodzinnych przedsiębiorstw, jak i dużych, międzynarodowych korporacji i największych polskich firm kosmetycznych, które w atmosferze wzajemnego szacunku i zaufania działają razem skutecznie, zachowując przy tym wszelkie zasady konkurencji. 

Związek od 16 lat prowadzi projekt społeczny - Fundację Piękniejsze Życie, która wspiera pacjentki onkologiczne w Polsce. 

 

Misją PZPK jest troska o konkurencyjność i rozwój sektora kosmetycznego w Polsce poprzez działalność lobbingową, edukacyjną oraz integrację branży.

Działania instytucji to: 

  • zabieganie o uwzględnienie postulatów przedsiębiorców na wszystkich etapach procesu legislacyjnego
  • dbanie o konkurencyjność i rozwój sektora kosmetycznego w Polsce
  • pomagając producentom - przynoszenie korzyści konsumentom, którzy otrzymują bezpieczny i skuteczny kosmetyk
  • prowadzenie dialogu z rządem polskim i instytucjami Unii Europejskiej 
  • koordynowanie stanowiska przemysłu w kluczowych sprawach: nauka, innowacja, bezpieczeństwo
  • skuteczne zabieganie o lepsze prawo branżowe dla polskich przedsiębiorców
  • tworzenie i promowanie dobrych praktyk w sektorze kosmetycznym 
  • dzielenie się wiedzą - przekazywanie zrozumiałych oraz czytelnych informacji technicznych i legislacyjnych
  • dbanie o wizerunek branży kosmetycznej – wiarygodnej i odpowiedzialnej społecznie
  • pomaganie w podejmowaniu decyzji biznesowych na polskim i unijnym rynku

 

 

Eksperci Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego będą obecni podczas drugiej edycji Slavic B2Beauty, która odbędzie się 13 i 14 czerwca 2023 w Centrum Kongresowym Targów Kielce

/MŚ/

Polecane aktualności
18 sierpnia 2023
Polski rynek produktów kosmetycznych i środków higieny osobistej ma wzrosnąć do 5,5 miliarda euro do końca 2027 - prognozuje portal Statista, specjalizujący się w gromadzeniu i wizualizacji danych.
13 lipca 2023
Kieleckie przedsiębiorstwa Lyofarm i Podopharm, Prosper Mira z Bilczy koło Kielc oraz Uzdrowisko Busko – Zdrój zaprezentowali swoje produkty zagranicznym kupcom podczas drugich kontraktacji dla branży kosmetycznej i farmaceutycznej Slavic B2Beauty w Targach Kielce. Ich ofertę poznawali przedsiębiorcy z Izraela, Chin, Wielkiej Brytanii, Kenii i Algierii.
15 czerwca 2023
Gros wystawców drugiej edycji kontraktacji dla branży kosmetycznej i farmaceutycznej Slavic B2Beauty to były polskie firmy, ale nie brakło zagranicznej oferty. Prezentowały ją przedsiębiorstwa z Ukrainy, Bułgarii, Czech, Włoch i Singapuru. Zobaczcie produkty na zdjęciach.
14 czerwca 2023
Kupcy z Azji, Afryki i Europy w Centrum Kongresowym Targów Kielce dokładnie poznają ofertę producentów kosmetyków, farmaceutyków i opakowań producentów z Polski i pięciu krajów. Wciągu dwóch dni zostanie przeprowadzonych ponad tysiąc konkretnych biznesowych rozmów. - Spośród wszystkich produktów na stoisku, mogę wybrać tylko jeden, ale ten jeden będzie miał wielki potencjał dla mojego rynku - mówi Asher Cohen, przedstawiciel firmy Proshop z Izraela.
13 czerwca 2023
Naturalny, ekologiczny i skierowany do konkretnego konsumenta – te cechy produktu kosmetycznego, według ekspertów z Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu,  są cenione wśród azjatyckich odbiorców. Specjaliści szczegółowo omówili rynki w Chinach, Singapurze i Szanghaju w czasie drugich kontraktacji dla branży kosmetycznej i farmaceutycznej Slavic B2Beauty w Targach Kielce.
13 czerwca 2023
Niemal 80 kupców z Azji i Bliskiego Wschodu, Afryki i Europy oraz 46 wystawców z Polski i sześciu krajów zjechało do Targów Kielce. W Centrum Kongresowym we wtorek rozpoczęły się rozmowy, których celem jest wprowadzenie nowego produktu na zagraniczne rynki. – Życzę Państwu udanych rozmów biznesowych i wielu zawartych umów - mówiła Bożena Staniak, wiceprezes Targów Kielce w czasie otwarcia.
06 czerwca 2023
Produkty i usługi, które przyczyniają się do zmniejszenia problemów ze stopami firma Podopharm zaprezentuje podczas drugich Kontraktacji dla branży kosmetycznej i farmaceutycznej Slavic B2Beauty w Targach Kielce. Ofertę pozna około stu zagranicznych kupców.
06 czerwca 2023
Kolagen naturalny w kapsułkach LyoColl zaprezentuje grupa LYOFARM podczas drugich Kontraktacji dla branży kosmetycznej i farmaceutycznej Slavic B2Beauty w Targach Kielce. Produkt pozna około stu zagranicznych kupców.