MKBR25-FB-1200x1200px-granice-kompetencji.png

Gdzie kończy się rola księgowego, a zaczyna prawnika? Ekspercki panel podczas MKBR 2025

22 maja 2025
W świecie rachunkowości i podatków granica między kompetencjami księgowego a prawnika bywa coraz mniej oczywista. Złożoność przepisów, rosnące wymagania w zakresie zgodności z regulacjami oraz odpowiedzialność zawodowa sprawiają, że współpraca między tymi dwiema profesjami staje się nie tylko korzystna, ale wręcz konieczna. Podczas VI Kongresu Biur Rachunkowych, który odbędzie się 30 września – 1 października 2025 roku w Targach Kielce, odbędzie się panel poświęcony właśnie tej tematyce.

W dyskusji wezmą udział eksperci: adw. Mateusz Brzeziński, adw. Karol Wilczyński oraz doradca podatkowy Ewelina Włodarczyk. Wspólnie omówią kluczowe zagadnienia związane z odpowiedzialnością prawną biur rachunkowych, zakresem kompetencji, praktycznymi problemami pojawiającymi się przy wdrażaniu regulacji takich jak RODO, AML czy KYC, a także wyzwaniami związanymi z przygotowaniem dokumentacji usługowej i umownej. Paneliści poruszą również temat współodpowiedzialności w projektach optymalizacyjnych i sporach z administracją skarbową oraz przedstawią przykłady skutecznej współpracy biur rachunkowych z kancelariami prawnymi.

Dla uczestników Kongresu będzie to doskonała okazja do spojrzenia na kwestie prawne z praktycznej perspektywy i skonfrontowania codziennych wyzwań z wiedzą ekspertów. Panel stanie się przestrzenią do dyskusji o ryzyku, odpowiedzialności, a przede wszystkim – o budowaniu bezpiecznego modelu współpracy z korzyścią dla klientów i całej branży.

Więcej informacji oraz rejestracja na stronie: www.targikielce.pl/mkbr

Polecane aktualności
02 października 2025
Panel z udziałem właścicielki biura rachunkowego Eweliny Włodarczyk oraz adwokatów Karola Wątrobińskiego i Mateusza Brzezińskiego dotyczył kwestii fundamentalnej dla rynku usług profesjonalnych: wyznaczenia linii demarkacyjnej między obsługą księgową a doradztwem prawnym i podatkowym. Punktem wyjścia był typowy dla biur rachunkowych przypadek – klient, działając pod presją czasu, żąda interpretacji zapisów umownych wraz ze wskazaniem skutków cywilnych, podatkowych i finansowych.
02 października 2025
Debata mediów podczas VI Kongresu Biur Rachunkowych w Targach Kielce stała się punktem odniesienia do szerszej refleksji nad rolą prasy branżowej w procesie stanowienia prawa. W czasach, gdy informacja rozprzestrzenia się błyskawicznie, a konkurencją dla gazet są TikTok czy Facebook, pytanie o to, czy media mają realny wpływ na legislację, nabiera szczególnego znaczenia.
01 października 2025
VII panel moderowany podczas tegorocznego MKBR służył dyskusji na temat istotnych zagadnień, m.in. tego, jak ustalać rynkowe ceny w transakcjach pomiędzy podmiotami powiązanymi czy jak rozpoznać obowiązek dokumentacyjny. Problemy te były szeroko omawiane przez zaproszonych na scenę gości.
01 października 2025
Automatyzacja procesów księgowych i kadrowych staje się kluczowym elementem rozwoju biur rachunkowych. Dzięki nowoczesnym narzędziom i integracji systemów możliwe jest nie tylko oszczędzanie czasu, ale też zwiększenie bezpieczeństwa danych i jakości obsługi klienta.
01 października 2025
Biura rachunkowe działają dziś w otoczeniu pełnym zmian prawnych i rosnących oczekiwań klientów. Współpraca z doradcą podatkowym, jak argumentowano podczas tegorocznego MKBR, pozwala ograniczać ryzyko błędów, zapewniać większe bezpieczeństwo podatkowe i wzmacniać profesjonalny wizerunek biura.
01 października 2025
Dynamiczne zmiany na rynku pracy, rosnąca rola polityki personalnej i wyzwania związane z zatrudnianiem obcokrajowców – to główne wątki panelu „Polityka zatrudniania pracowników. Co za nami, co nas czeka?”, który odbył się podczas MKBR. Eksperci podkreślali, że dziś firmy muszą działać szybciej, bardziej elastycznie i świadomie budować swoją strategię zatrudnienia.
01 października 2025
Na to pytania odpowiadał w czasie Kongresu Biur Rachunkowych w Targach Kielce  Szymon Churski, Partner w MDDP Outsourcing.
01 października 2025
Cisza w skrzynce z wiadomościami, koniec urywających się telefonów i zachowanie porządku w dokumentach? Czas realizować to marzenie boi zyskają zarówno księgowi jak i klienci.