642z0415-20251001-TK-MKBR.jpg

Pełna automatyzacja pracy w biurze rachunkowym

01 października 2025
Automatyzacja procesów księgowych i kadrowych staje się kluczowym elementem rozwoju biur rachunkowych. Dzięki nowoczesnym narzędziom i integracji systemów możliwe jest nie tylko oszczędzanie czasu, ale też zwiększenie bezpieczeństwa danych i jakości obsługi klienta.

Podczas prezentacji „Pełna automatyzacja pracy w biurze rachunkowym” Beata Kostrzycka omówiła najważniejsze obszary, w których biura tracą czas i energię – od fakturowania i obsługi kadr po komunikację z klientem czy ZUS. Zwróciła uwagę, że kluczem do usprawnienia pracy jest wdrożenie jednego, zintegrowanego systemu, który łączy funkcje księgowe, kadrowo–płacowe, CRM oraz elektroniczne deklaracje

Jak pokazano na slajdach, proces automatyzacji obejmuje kilka kroków:

  1. Identyfikacja procesów – rozpoznanie czynności najbardziej czasochłonnych.
  2. Eliminacja zbędnych działań – usunięcie powtarzalnych i mało wartościowych zadań.
  3. Zautomatyzowanie pozostałych etapów – m.in. poprzez wykorzystanie sztucznej inteligencji do analizy dokumentów i inteligentnych checklist wspierających pracę księgowych

Prelegentka podkreślała również znaczenie płynnego przepływu informacji pomiędzy biurem a klientem oraz roli Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF), który umożliwia automatyczne pobieranie i weryfikację dokumentów

– Automatyzacja to nie tylko wygoda, ale też większa kontrola i spokój w codziennej pracy – zaznaczyła Beata Kostrzycka, zachęcając do korzystania z narzędzi, które usprawniają komunikację i księgowość w jednym ekosystemie.

(ŁK)

Polecane aktualności
02 października 2025
Panel z udziałem właścicielki biura rachunkowego Eweliny Włodarczyk oraz adwokatów Karola Wątrobińskiego i Mateusza Brzezińskiego dotyczył kwestii fundamentalnej dla rynku usług profesjonalnych: wyznaczenia linii demarkacyjnej między obsługą księgową a doradztwem prawnym i podatkowym. Punktem wyjścia był typowy dla biur rachunkowych przypadek – klient, działając pod presją czasu, żąda interpretacji zapisów umownych wraz ze wskazaniem skutków cywilnych, podatkowych i finansowych.
02 października 2025
Debata mediów podczas VI Kongresu Biur Rachunkowych w Targach Kielce stała się punktem odniesienia do szerszej refleksji nad rolą prasy branżowej w procesie stanowienia prawa. W czasach, gdy informacja rozprzestrzenia się błyskawicznie, a konkurencją dla gazet są TikTok czy Facebook, pytanie o to, czy media mają realny wpływ na legislację, nabiera szczególnego znaczenia.
01 października 2025
VII panel moderowany podczas tegorocznego MKBR służył dyskusji na temat istotnych zagadnień, m.in. tego, jak ustalać rynkowe ceny w transakcjach pomiędzy podmiotami powiązanymi czy jak rozpoznać obowiązek dokumentacyjny. Problemy te były szeroko omawiane przez zaproszonych na scenę gości.
01 października 2025
Biura rachunkowe działają dziś w otoczeniu pełnym zmian prawnych i rosnących oczekiwań klientów. Współpraca z doradcą podatkowym, jak argumentowano podczas tegorocznego MKBR, pozwala ograniczać ryzyko błędów, zapewniać większe bezpieczeństwo podatkowe i wzmacniać profesjonalny wizerunek biura.
01 października 2025
Dynamiczne zmiany na rynku pracy, rosnąca rola polityki personalnej i wyzwania związane z zatrudnianiem obcokrajowców – to główne wątki panelu „Polityka zatrudniania pracowników. Co za nami, co nas czeka?”, który odbył się podczas MKBR. Eksperci podkreślali, że dziś firmy muszą działać szybciej, bardziej elastycznie i świadomie budować swoją strategię zatrudnienia.
01 października 2025
Na to pytania odpowiadał w czasie Kongresu Biur Rachunkowych w Targach Kielce  Szymon Churski, Partner w MDDP Outsourcing.
01 października 2025
Cisza w skrzynce z wiadomościami, koniec urywających się telefonów i zachowanie porządku w dokumentach? Czas realizować to marzenie boi zyskają zarówno księgowi jak i klienci.
01 października 2025
Podczas spotkania MKBR Eryk Skłodowski, Główny Księgowy i Wiceprezes Zarządu Skłodowscy przedstawił kluczowe zagadnienia związane z prowadzeniem ksiąg pomocniczych. Jego prezentacja pokazała, jak duże znaczenie dla poprawnego funkcjonowania przedsiębiorstwa mają właściwie prowadzone ewidencje wspierające księgę główną.