552257697-1310530403902412-6108788982703618295-n.jpg
Ewa Brok, certyfikowany szkoleniowiec z zakresu savoir-vivre i etykiety biznesowej, podczas VI Kongresu Biur Rachunkowych MKBR w Targach Kielce.

Savoir-vivre w biznesie – klucz do profesjonalnych relacji. Cenne wskazówki podczas MKBR w Targach Kielce

30 września 2025
- Zasady savoir-vivre pozwalają nam czuć się bezpiecznie w relacjach zawodowych i budować kontakty oparte na szczerości i zaufaniu – podkreślała Ewa Brok, certyfikowany szkoleniowiec z zakresu etykiety biznesowej, podczas VI Kongresu Biur Rachunkowych MKBR w Targach Kielce.

Ewa Brok jest cenioną ekspertką etykiety biznesowej, wspiera firmy, między innymi Ministerstwo Finansów, PGE, PKO BP, PZU, PKP, LuxMed, kancelarie prawnicze i notarialne, w stosowaniu zasad kultury i obycia, budowaniu profesjonalnego wizerunku, skutecznej komunikacji oraz zwiększaniu sprzedaży w oparciu o zasady savoir–vivre. Prelekcja, którą przeprowadziła w ramach kongresu MKBR, zgromadziła kilkaset słuchaczy. 

Jak zaznaczała, w świecie biznesu liczą się nie tylko kompetencje merytoryczne, ale także umiejętność budowania właściwych relacji. - Odpowiednia komunikacja, umiejętność radzenia sobie z emocjami w trudnych sytuacjach sprawiają, że jesteśmy postrzegani jako osoby profesjonalne, którym można zaufać - mówiła. 

Specjalistka podjęła szereg tematów związanych z codziennymi czynnościami, jak rozmowa telefoniczna i wysyłanie krótkich wiadomości tekstowych. - Kiedy odbierasz telefon, na linii jest wizerunek firmy. Jeśli nie jesteśmy wstanie rozmawiać spokojnie, witając kogoś odpowiednim głosem, nie odbierajmy. Odzwońmy, gdy będziemy gotowi, gdy emocje będą na właściwym poziomie - radziła. Zwracała uwagę na poprawność treści: "czytajmy po sobie"- przestrzegała.  Wśród cennych wskazówek były te dotyczące trudnych sytuacji i panowania nad emocjami w relacjach międzyludzkich. 

Savoir-vivre w biznesie to zasady, które ułatwiają codzienne funkcjonowanie, pomagają w budowaniu relacji i podkreślają profesjonalizm. - Warunkiem wiarygodnego dialogu jest bycie sobą. Etykieta wspiera te relacje, a pamiętajmy, że relacje tworzą biznes - zaznaczyła Ewa Brok. 

 

Polecane aktualności
02 października 2025
Panel z udziałem właścicielki biura rachunkowego Eweliny Włodarczyk oraz adwokatów Karola Wątrobińskiego i Mateusza Brzezińskiego dotyczył kwestii fundamentalnej dla rynku usług profesjonalnych: wyznaczenia linii demarkacyjnej między obsługą księgową a doradztwem prawnym i podatkowym. Punktem wyjścia był typowy dla biur rachunkowych przypadek – klient, działając pod presją czasu, żąda interpretacji zapisów umownych wraz ze wskazaniem skutków cywilnych, podatkowych i finansowych.
02 października 2025
Debata mediów podczas VI Kongresu Biur Rachunkowych w Targach Kielce stała się punktem odniesienia do szerszej refleksji nad rolą prasy branżowej w procesie stanowienia prawa. W czasach, gdy informacja rozprzestrzenia się błyskawicznie, a konkurencją dla gazet są TikTok czy Facebook, pytanie o to, czy media mają realny wpływ na legislację, nabiera szczególnego znaczenia.
01 października 2025
VII panel moderowany podczas tegorocznego MKBR służył dyskusji na temat istotnych zagadnień, m.in. tego, jak ustalać rynkowe ceny w transakcjach pomiędzy podmiotami powiązanymi czy jak rozpoznać obowiązek dokumentacyjny. Problemy te były szeroko omawiane przez zaproszonych na scenę gości.
01 października 2025
Automatyzacja procesów księgowych i kadrowych staje się kluczowym elementem rozwoju biur rachunkowych. Dzięki nowoczesnym narzędziom i integracji systemów możliwe jest nie tylko oszczędzanie czasu, ale też zwiększenie bezpieczeństwa danych i jakości obsługi klienta.
01 października 2025
Biura rachunkowe działają dziś w otoczeniu pełnym zmian prawnych i rosnących oczekiwań klientów. Współpraca z doradcą podatkowym, jak argumentowano podczas tegorocznego MKBR, pozwala ograniczać ryzyko błędów, zapewniać większe bezpieczeństwo podatkowe i wzmacniać profesjonalny wizerunek biura.
01 października 2025
Dynamiczne zmiany na rynku pracy, rosnąca rola polityki personalnej i wyzwania związane z zatrudnianiem obcokrajowców – to główne wątki panelu „Polityka zatrudniania pracowników. Co za nami, co nas czeka?”, który odbył się podczas MKBR. Eksperci podkreślali, że dziś firmy muszą działać szybciej, bardziej elastycznie i świadomie budować swoją strategię zatrudnienia.
01 października 2025
Na to pytania odpowiadał w czasie Kongresu Biur Rachunkowych w Targach Kielce  Szymon Churski, Partner w MDDP Outsourcing.
01 października 2025
Cisza w skrzynce z wiadomościami, koniec urywających się telefonów i zachowanie porządku w dokumentach? Czas realizować to marzenie boi zyskają zarówno księgowi jak i klienci.