Aktualności
Savoir-vivre w biznesie – klucz do profesjonalnych relacji. Cenne wskazówki podczas MKBR w Targach Kielce
Ewa Brok jest cenioną ekspertką etykiety biznesowej, wspiera firmy, między innymi Ministerstwo Finansów, PGE, PKO BP, PZU, PKP, LuxMed, kancelarie prawnicze i notarialne, w stosowaniu zasad kultury i obycia, budowaniu profesjonalnego wizerunku, skutecznej komunikacji oraz zwiększaniu sprzedaży w oparciu o zasady savoir–vivre. Prelekcja, którą przeprowadziła w ramach kongresu MKBR, zgromadziła kilkaset słuchaczy.
Jak zaznaczała, w świecie biznesu liczą się nie tylko kompetencje merytoryczne, ale także umiejętność budowania właściwych relacji. - Odpowiednia komunikacja, umiejętność radzenia sobie z emocjami w trudnych sytuacjach sprawiają, że jesteśmy postrzegani jako osoby profesjonalne, którym można zaufać - mówiła.
Specjalistka podjęła szereg tematów związanych z codziennymi czynnościami, jak rozmowa telefoniczna i wysyłanie krótkich wiadomości tekstowych. - Kiedy odbierasz telefon, na linii jest wizerunek firmy. Jeśli nie jesteśmy wstanie rozmawiać spokojnie, witając kogoś odpowiednim głosem, nie odbierajmy. Odzwońmy, gdy będziemy gotowi, gdy emocje będą na właściwym poziomie - radziła. Zwracała uwagę na poprawność treści: "czytajmy po sobie"- przestrzegała. Wśród cennych wskazówek były te dotyczące trudnych sytuacji i panowania nad emocjami w relacjach międzyludzkich.
Savoir-vivre w biznesie to zasady, które ułatwiają codzienne funkcjonowanie, pomagają w budowaniu relacji i podkreślają profesjonalizm. - Warunkiem wiarygodnego dialogu jest bycie sobą. Etykieta wspiera te relacje, a pamiętajmy, że relacje tworzą biznes - zaznaczyła Ewa Brok.