MKBR25-prezentacja1200x1200px-EwaBrok.png

Savoir-vivre w biznesie – co się zmieniło, a co długo nie zejdzie z podium?

11 lipca 2025
Ewa Brok – ekspertka z zakresu etykiety w biznesie i komunikacji interpersonalnej, rzuci światło na aktualne standardy savoir-vivre’u w relacjach zawodowych. W dobie cyfrowej transformacji i dynamicznych zmian społecznych dobre maniery wciąż pozostają jednym z filarów profesjonalizmu – ale czy w niezmienionej formie?

Ewa Brok odpowie na pytania, które nurtują zarówno młodych specjalistów, jak i doświadczonych menedżerów:

  • Jak zmienia się telefoniczny savoir-vivre? Czy w dobie smartfonów i asynchronicznej komunikacji głosowej obowiązują te same zasady, co przed dekadą?

  • Krótkie wiadomości tekstowe, nagrania głosowe, emotikony – jak korzystać z nich z klasą, a czego bezwzględnie unikać?

  • Jak radzić sobie z trudnym rozmówcą – zarówno przez telefon, jak i w rozmowie twarzą w twarz – bez utraty elegancji i kontroli nad sytuacją?

  • Które sformułowania w kontaktach zawodowych brzmią nieprofesjonalnie i powinny natychmiast zniknąć z naszego języka biznesowego?

Ważnym elementem wykładu będzie także przypomnienie fundamentalnych zasad pierwszeństwa i dobrych manier w konkretnych sytuacjach: przy powitaniu, przedstawianiu osób, w windzie, przy drzwiach, na schodach, w restauracji, a także podczas wręczania nagród, zajmowania miejsc w samochodzie czy płacenia rachunku. Pojawi się również temat punktualności – jak ją interpretować i jak zachować się w przypadku spóźnień – oraz reguły obowiązujące podczas spotkań biznesowych przy stole.

Wykład Ewy Brok to nie tylko przypomnienie klasyki etykiety, ale też praktyczny przewodnik po nowych kodach kulturowych w biznesie. Jeśli chcesz wiedzieć, co wypada, a co raz na zawsze powinno odejść do lamusa – nie możesz tego przegapić.

Polecane aktualności
02 października 2025
Panel z udziałem właścicielki biura rachunkowego Eweliny Włodarczyk oraz adwokatów Karola Wątrobińskiego i Mateusza Brzezińskiego dotyczył kwestii fundamentalnej dla rynku usług profesjonalnych: wyznaczenia linii demarkacyjnej między obsługą księgową a doradztwem prawnym i podatkowym. Punktem wyjścia był typowy dla biur rachunkowych przypadek – klient, działając pod presją czasu, żąda interpretacji zapisów umownych wraz ze wskazaniem skutków cywilnych, podatkowych i finansowych.
02 października 2025
Debata mediów podczas VI Kongresu Biur Rachunkowych w Targach Kielce stała się punktem odniesienia do szerszej refleksji nad rolą prasy branżowej w procesie stanowienia prawa. W czasach, gdy informacja rozprzestrzenia się błyskawicznie, a konkurencją dla gazet są TikTok czy Facebook, pytanie o to, czy media mają realny wpływ na legislację, nabiera szczególnego znaczenia.
01 października 2025
VII panel moderowany podczas tegorocznego MKBR służył dyskusji na temat istotnych zagadnień, m.in. tego, jak ustalać rynkowe ceny w transakcjach pomiędzy podmiotami powiązanymi czy jak rozpoznać obowiązek dokumentacyjny. Problemy te były szeroko omawiane przez zaproszonych na scenę gości.
01 października 2025
Automatyzacja procesów księgowych i kadrowych staje się kluczowym elementem rozwoju biur rachunkowych. Dzięki nowoczesnym narzędziom i integracji systemów możliwe jest nie tylko oszczędzanie czasu, ale też zwiększenie bezpieczeństwa danych i jakości obsługi klienta.
01 października 2025
Biura rachunkowe działają dziś w otoczeniu pełnym zmian prawnych i rosnących oczekiwań klientów. Współpraca z doradcą podatkowym, jak argumentowano podczas tegorocznego MKBR, pozwala ograniczać ryzyko błędów, zapewniać większe bezpieczeństwo podatkowe i wzmacniać profesjonalny wizerunek biura.
01 października 2025
Dynamiczne zmiany na rynku pracy, rosnąca rola polityki personalnej i wyzwania związane z zatrudnianiem obcokrajowców – to główne wątki panelu „Polityka zatrudniania pracowników. Co za nami, co nas czeka?”, który odbył się podczas MKBR. Eksperci podkreślali, że dziś firmy muszą działać szybciej, bardziej elastycznie i świadomie budować swoją strategię zatrudnienia.
01 października 2025
Na to pytania odpowiadał w czasie Kongresu Biur Rachunkowych w Targach Kielce  Szymon Churski, Partner w MDDP Outsourcing.
01 października 2025
Cisza w skrzynce z wiadomościami, koniec urywających się telefonów i zachowanie porządku w dokumentach? Czas realizować to marzenie boi zyskają zarówno księgowi jak i klienci.