Aktualności
Savoir-vivre w biznesie – co się zmieniło, a co długo nie zejdzie z podium?
Ewa Brok odpowie na pytania, które nurtują zarówno młodych specjalistów, jak i doświadczonych menedżerów:
-
Jak zmienia się telefoniczny savoir-vivre? Czy w dobie smartfonów i asynchronicznej komunikacji głosowej obowiązują te same zasady, co przed dekadą?
-
Krótkie wiadomości tekstowe, nagrania głosowe, emotikony – jak korzystać z nich z klasą, a czego bezwzględnie unikać?
-
Jak radzić sobie z trudnym rozmówcą – zarówno przez telefon, jak i w rozmowie twarzą w twarz – bez utraty elegancji i kontroli nad sytuacją?
-
Które sformułowania w kontaktach zawodowych brzmią nieprofesjonalnie i powinny natychmiast zniknąć z naszego języka biznesowego?
Ważnym elementem wykładu będzie także przypomnienie fundamentalnych zasad pierwszeństwa i dobrych manier w konkretnych sytuacjach: przy powitaniu, przedstawianiu osób, w windzie, przy drzwiach, na schodach, w restauracji, a także podczas wręczania nagród, zajmowania miejsc w samochodzie czy płacenia rachunku. Pojawi się również temat punktualności – jak ją interpretować i jak zachować się w przypadku spóźnień – oraz reguły obowiązujące podczas spotkań biznesowych przy stole.
Wykład Ewy Brok to nie tylko przypomnienie klasyki etykiety, ale też praktyczny przewodnik po nowych kodach kulturowych w biznesie. Jeśli chcesz wiedzieć, co wypada, a co raz na zawsze powinno odejść do lamusa – nie możesz tego przegapić.