642a7782-20230223-TK-KidsTime.jpg

Raport o rynku zabawek funkcjonalnym narzędziem dla producentów  

24 lutego 2023
Możliwości, jakie daje producentom raport o rynku zabawek zaprezentował podczas targów  Kids’ Time w Kielcach Paweł Szmidt, menedżer ds. rozwoju rynkowego w firmie badawczej RMD Research. – Dane, które podajemy, nie stanowią żadnej estymacji, to suma sprzedaży towarów. Nie ma więc błędu oszacowania – podkreśla.

Raport przygotowywany rok rocznie przez firmę badawczą RMD Research prezentuje wyniki sprzedaży znacznej większości produktów z całego rynku zabawek. Ujęta jest sprzedaż bezpośrednia oraz internetowa.

– Gromadzimy dane z 65 procent rynku sprzedaży zabawek, w tym kupowane w sklepach, przez platformy internetowe własne sklepów oraz allegro.pl, a także mamy dane o sprzedaży marek prywatnych, czyli produkowanych przez sieci. W przypadku e-commerce bierzemy pod uwagę tylko sprzedaż produktów nowych przez podmioty gospodarcze. Można więc zobaczyć analizę całego handlu – opisywał Paweł Szmidt.  

Dane przedstawiane są w postaci interaktywnych raportów online. - Każda firma, która pobiera dane, ma informacje z czego składa się prezentacja. Wedle naszych analiz, wartość rynku zabawek w Polsce w 2022 roku opiewała na 4,7 mld złotych. Urosła w porównaniu z 2021 o 12,5 procent. Jeśli nasze oszacowanie  stanowi 65-66 procent rynku zabawek w Polsce, to można założyć, że wartość całego rynku wynosi 7,3 mld złotych. Liczba sprzedanych zabawek w Polsce wynosi 96 milionów, o 3,1 procenta więcej niż w 2021 roku. Widzimy, że ceny zabawek rok do roku wzrosły o 9,1 procenta – podaje Paweł Szmidt.  

Raport pozwala poznać wyniki sprzedaży każdej z grup rynku zabawek, jak klocki, gry, zabawki dla dzieci do 5 lat. Każda z tych grup dodatkowo została zanalizowana, wyodrębnione elementy pozwalają poznać, kiedy które produkty są najchętniej kupowane, a kiedy nie opłaca się ich wprowadzać na półki sklepowe.   

- Biorę informację, która jest ogólna i rozkładam ją na różne elementy. Widzę, która produkty są sprzedawane w większych liczbach, a których sprzedaż spada – omawiał specjalista z firmy RMD. – Mało tego, mam dane o udziale w rynku poszczególnych graczy, największe wzrosty i spadki.

Przedsiębiorstwo idzie krok dalej w przygotowywaniu analiz. Zbada nawet elastyczność konsumenta w możliwościach zakupu. – Przygotowujemy punkty cenowe, dzięki którym można poznać jak zmieni się wartość i wielkość sprzedaży, jeśli, dla przykładu cena produktu zostanie podniesiona o pięć procent. Raport daje ogromne możliwości pozyskania danych o rynku – wyjaśniał Paweł Szmidt  podczas targów Kids’ Time w Kielcach.

 

/MŚ/

Polecane aktualności
24 lutego 2023
Pochodząca z Nowego Jorku ekspertka i specjalistka od zabawek Rayne Rice podzieliła się swoimi przewidywaniami na temat nadchodzących trendów w 2023 roku. Spotkanie miało miejsce podczas targów KIDS' TIME.
24 lutego 2023
Trzeciego dnia targów Kids' Time, na stoisku firmy Marko, podpisano umowę o kolejnych latach współpracy między dotychczasowym Partnerem Strategicznym targów Kids' Time, a Targami Kielce. Umowę parafowali właściciel firmy Marko Janusz Musioł i Prezes Targów Kielce Andrzej Mochoń.
23 lutego 2023
Spotkania z przedstawicielami takich marek jak Mattel i ELC oraz porady od radców prawnych specjalizujących się w branży zabawek. Drugi dzień targów KIDS' TIME owocował w wiele wartościowych wydarzeń.
23 lutego 2023
Po raz pierwszy podczas Targów KIDS’ Time odbyła się Strefa Targowych Debiutów, w której zaprezentowało się 9 firm oferujących innowacyjne produkty z branży dziecięcej. Wśród debiutów pojawiły się m.in. nianie elektroniczne, zdalnie sterowane huśtawki, samopodgrzewająca się butelka, podnóżki do samochodu, edukacyjne gry planszowe oraz stroje do chrztu i komunii. Targi KDS’ Time potrwają jeszcze do piątku, 24 lutego.
23 lutego 2023
Przed nami kolejny dzień, który zapowiada się naprawdę interesująco. Dziś do głosu dojdą debiutanci, którzy pojawią się na Speech Arenie o godzinie 11.00. Później, jak zwykle, wiele interesujących prelekcji ekspertów.
22 lutego 2023
13. edycja targów branży zabawkarskiej KIDS’ TIME nie zawiodła, jeśli chodzi o merytoryczną wiedzę dotyczącą sektora zabawek.
22 lutego 2023
Nagrody KIDS’ TIME STAR to już tradycja. Co roku najlepsi producenci artykułów dla niemowląt czy starszych dzieci, wózków, fotelików, a także produktów dla rodziców walczą o nagrodę przyznawaną przez komisję konkursową złożoną z ekspertów.
22 lutego 2023
Zwycięzcy w konkursie „Zabawka Roku 2022” zostali nagrodzeni podczas XIII Międzynarodowych Targów Zabawek i Artykułów dla Matki i Dziecka KIDS' TIME w Targach Kielce. - Zabawki powinny trafiać w potrzeby dziecka, rozwijać zainteresowania, sprawiać radość, nie muszą być drogie - mówiła Magdalena Kordaszewska, organizator konkursu.