girl-7024553-1280.jpg
fot. pixabay.com

Marki własne z coraz większym udziałem w rynku

26 kwietnia 2024
Marki własne zyskują coraz większe uznanie wśród polskich konsumentów, co wynika z raportu BehaviourChange opracowanego przez Consumer Panel Services GfK. Marki własne zwiększyły swój udział rynkowy o 1,3 pkt proc. w 2023 r., osiągając już 22,6%.

Szymon Mordasiewicz z GfK na łamach rp.pl  zauważa, że 25% konsumentów zamierza zwiększyć wydatki na te marki, co stanowi jasny sygnał dla producentów o potencjale rozwoju.

Choć perspektywy rynku są obiecujące, polskie wyniki pozostają poniżej średniej europejskiej. Francuzi (49%) i Hiszpanie (42%) są bardziej skłonni do zwiększenia wydatków na marki własne. Niższe ceny są głównym motywem wyboru marki własnej dla 46% Polaków, jednak większość decyduje się na nią ze względu na własny budżet.

Również sieci handlowe zauważają rosnące znaczenie marek własnych.  Chociaż ceny w sklepach rosną wolniej, to wciąż są zachętą do sięgania po tańsze odpowiedniki. Powrót VAT na produkty spożywcze może odwrócić ten trend. Marzec charakteryzował się niższym tempem wzrostu cen, co częściowo wynikało z promocji związanych ze Świętami Wielkanocnymi. Ogólna sytuacja gospodarcza wpływa na dynamikę wzrostu cen, jednak stabilizacja jest korzystna dla konsumentów.

Zobacz cały artykuł na rp.pl

O wyzwaniach dla rynku będzie mowa podczas Forum Marek Własnych w czasie Targów Marek Własnych, 6 i 7 listopada w kieleckim ośrodku wystawienniczym. Na wydarzenie trwa rejestracja wystawców i kupców - wejdź na targikielce.pl/future-private-labels

/oprac. MŚ/

 

Polecane aktualności
29 kwietnia 2024
Na przełomie maja i czerwca w całym kraju będą startować nabory wniosków o dotacje do udziału w międzynarodowych targach odbywających się w kraju - także w Targach Kielce! Małe i średnie przedsiębiorstwa, które zechcą ubiegać się o dofinansowanie, już powinny zacząć przygotowania do tych naborów.
05 kwietnia 2024
Jednej z najbardziej perspektywicznych imprez targowych nadchodzących lat Targom Marek Własnych już tej jesieni towarzyszyć będzie wydarzenie o roboczej nazwie ,,XPand from MENA to CEE”.
22 marca 2024
Zaangażowanie trzech ważnych dla branży podmiotów w organizację Targów Marek Własnych dowodzi rosnącego znaczenia wydarzenia dla rynku. Tegoroczna edycja znów stanie się platformą przełomowych rozmów i kluczowych porozumień, a także miejscem inspirujących dyskusji.
02 stycznia 2024
Targi Marek Własnych w listopadzie 2024 ponownie staną się miejscem prezentacji produktów oraz platformą rozmów dla producentów i dystrybutorów marek własnych z przedstawicielami sieci handlowych z różnych krajów. Wydarzenie staje się istotnym czynnikiem rozwoju współpracy krajowej i międzynarodowej. Wzbogacone zostanie o aktywności wpierające branżę mięsną.
06 grudnia 2023
Fabryka Cukierków Pszczółka, Przedsiębiorstwo Przemysłu Ziemniaczanego Trzemeszno, Młyny Stoisław, Polskie Przetwory Włocławek, Zamojskie Zakłady Zbożowe zaprezentowały ofertę pod produkcję marek własnych 15  i 16 listopada w Targach Kielce. – Są powody do satysfakcji – mówi Artur Krzeszowiak z KGS.
30 listopada 2023
– Polacy coraz częściej sięgają po produkty marek własnych ze względu na dobry stosunek jakości do ceny. Przyszły rok może być kolejną szansą rozwoju tego sektora – przekonywał w trakcie Forum Marek Własnych w Targach Kielce Przemysław Korotusz, Junior Analytics Consultant, Retail Services NielsenIQ. Ich udział w sprzedaży dyskontów stanowi obecnie ponad 43%.
16 listopada 2023
Różnorodność ofert producentów z Polski, Słowacji, Niemiec, Albanii, Estonii, Stanów Zjednoczonych na Targach Marek Własnych jest imponująca. Wydarzenie trwa 15 i 16 listopada 2023 w Targach Kielce.