Aktualności
EKOLOT na Aviation Expo
W ciągu ostatniego 20-lecia EKOLOT sprzedał ponad 250 samolotów. Ultralekkie maszyny niejednokrotnie zdobyły już międzynarodowe wyróżnienia między innymi za autorskie kompozyty, jakość, wykończenie i unikatowe parametry lotnicze.
Podczas Aviation Expo, w Centrum Kongresowym Targów Kielce, EKOLOT prezentować będzie swoje wyjątkowe konstrukcje. Wśród nich znajdzie się zaprojektowany z dbałością o każdy detal:
KR-030 Topaz
Wszystkie zasadnicze zespoły płatowca mają strukturę skorupową z kompozytów na bazie włókien szklanych lub węglowych. Kadłub w postaci samonośnej skorupy lokalnie usztywniany materiałem 3D, mieści w części przedniej, dwuosobową kabinę z miejscami obok siebie.
Szerokość kabiny 1,2 m. Skorupa technologicznie dzieli się na dwie symetryczne połówki z usztywnieniami, oraz zintegrowaną płytę podłogowo - bagażnikową, wklejaną podczas łączenia połówek.
Fotele o konstrukcji skorupowej z kompozytów. Osłona kabiny - szyba przednia rozwijalna z odpornego na ultrafiolet szkła akrylowego (Polimetakrylan metylu PMMA), drzwi boczne również ze szkła akrylowego (PMMA) o grubości 3 mm na ramie z kompozytu. Zbiorniki paliwa o pojemności 100 l. zamontowane w skrzydłach.
Wśród prezentowanych samolotów znajdzie się także:
KR-010 Elf
Kadłub - struktura skorupowa, wykonana z dwóch zespołów; belki ogonowej integralnej ze statecznikiem pionowym i zasadniczej cockpitowej części kadłuba połączonych na stałe ze sobą.
Kabina - jednoczęściowa osłona kabiny otwierana na bok, wyposażona w uchwyty i zamki, w położeniu otwartym podtrzymywana na sznurku.
Ergonomiczne wnętrze umożliwiające swobodne użytkowanie również większym Pilotom. Regulacja fotela pilota polega na zastosowaniu odpowiedniej grubości siedzenia i oparcia.
Płat - dwudzielny, wyposażony w szczelinowe klapolotki i opcjonalnie w hamulce aerodynamiczne. Sprawdzony i skuteczny, odporny na zanieczyszczenia profil skrzydła NN-1817 powszechnie stosowany w konstrukcjach szybowcowych politechniki Warszawskiej takich jak PW5, PW6, AOS71.
Usterzenie - w układzie klasycznym. PODWOZIE- stałe, trójkołowe z kółkiem przednim. Sprężysta goleń podwozia głównego jest wykonana z kompozytu. Koło przednie jest sterowane dzięki układowi dźwigni i popychaczy na pedałach umożliwiającym 15 st. skręt w każdą stronę.
Na targi Aviation Expo do Centrum Kongresowego Targów Kielce zapraszamy od 19 do 20 września.
(AO)