Aktualności
PMR w prezentacji o rynku dyskontów niespożywczych podczas Future Private Labels Expo
PMR zajmuje się analizą i prognozami dla wybranych rynków. Dostarcza m.in. kompleksowe raporty, case study, oferuje też szeroko pojęte doradztwo. W ramach Future Private Labels Summit, Agnieszka Skonieczna - Retail & Pharma Business Unit Director - w swoim wystąpieniu podzieliła się na wstępie ważną wiedzą nt. wartości rynku dyskontów niespożywczych, który w zeszłym roku wyniósł 14,3 mld zł netto przy liczbie sklepów około 3000. Ekspertka jednocześnie podkreśliła, że dyskonty te są bardzo popularne wśród Polaków.
- Ponad połowa obywateli kraju odwiedza sieć Pepco raz w miesiącu lub częściej.[...] Natomiast, jeśli idzie o wzrosty znajomości sieci, należy wymienić sieć Action. Według naszych badań zna ją 7na 10 Polaków. Ta popularność w ciągu ostatnich 5 lat wzrosła aż o 49 p.p. - powiedziała Agnieszka Skonieczna.
Interesującym faktem jest to, że pomiędzy 2020 a 2023 rokiem wartość dyskontów non-food w Polsce podwoiła się. Według estymacji PMR w roku 2026 ta wartość potroi się względem roku 2023. Dyskontom niespożywczym, co ciekawe, nie zaszkodziła pandemia COVID-19. Jednak prawdziwy boom nastąpił dopiero pomiędzy rokiem 2021 a 2024. Obecnie obserwuje się wyhamowanie dynamiki wzrostu.
Za sukces tego rynku, jak podkreśliła Agnieszka Skonieczna, odpowiada wysokie tempo otwierania nowych placówek w miejscowościach o małej i średniej wielkości oraz bardzo dobra oferta, czyli stosunek jakości do ceny, atrakcyjne produkty czy częsta wymienność asortymentu, a także kompaktowe sklepy, znajdujące się blisko klienta.
/A.K./