20251023-TARGI-PRIVATE-LABELS-0047.JPG

PMR w prezentacji o rynku dyskontów niespożywczych podczas Future Private Labels Expo

23 października 2025
Główna specjalistka handlu detalicznego firmy PMR podczas drugiego dnia Targów Marek Własnych przedstawiła wiele istotnych informacji dotyczących rynków dyskontów niespożywczych. Pojawiły się zobrazowane dane m.in. o strategiach i udziałach kategorii kosmetyczno-chemicznej, wartościach rynku oraz kluczowych graczach i konsumentach.

PMR zajmuje się analizą i prognozami dla wybranych rynków. Dostarcza m.in. kompleksowe raporty, case study, oferuje też szeroko pojęte doradztwo. W ramach Future Private Labels Summit, Agnieszka Skonieczna Retail & Pharma Business Unit Director - w swoim wystąpieniu podzieliła się na wstępie ważną wiedzą nt. wartości rynku dyskontów niespożywczych, który w zeszłym roku wyniósł 14,3 mld zł netto przy liczbie sklepów około 3000. Ekspertka jednocześnie podkreśliła, że dyskonty te są bardzo popularne wśród Polaków.  

- Ponad połowa obywateli kraju odwiedza sieć Pepco raz w miesiącu lub częściej.[...] Natomiast, jeśli idzie o wzrosty znajomości sieci, należy wymienić sieć Action. Według naszych badań zna ją 7na 10 Polaków. Ta popularność w ciągu ostatnich 5 lat wzrosła aż o 49 p.p. - powiedziała Agnieszka Skonieczna. 

Interesującym faktem jest to, że pomiędzy 2020 a 2023 rokiem wartość dyskontów non-food w Polsce podwoiła się. Według estymacji PMR w roku 2026 ta wartość potroi się względem roku 2023. Dyskontom niespożywczym, co ciekawe, nie zaszkodziła pandemia COVID-19. Jednak prawdziwy boom nastąpił dopiero pomiędzy rokiem 2021 a 2024. Obecnie obserwuje się wyhamowanie dynamiki wzrostu.

Za sukces tego rynku, jak podkreśliła Agnieszka Skonieczna, odpowiada wysokie tempo otwierania nowych placówek w miejscowościach o małej i średniej wielkości oraz bardzo dobra oferta, czyli stosunek jakości do ceny, atrakcyjne produkty czy częsta wymienność asortymentu, a także kompaktowe sklepy, znajdujące się blisko klienta.

/A.K./