aktualnosci-agrotravel.jpg
AGROTRAVEL to m.in. promocja regionalnych produktów kulinarnych połączona z degustacją

AGROTRAVEL pod patronatem TVP1

22 marca 2010
II Międzynarodowe Targi Turystyki Wiejskiej i Agroturystyki to nie tylko spotkanie w jednym miejscu wszystkich polskich regionów, ale również kilkanaście wydarzeń towarzyszących

Ideą targów AGROTRAVEL 2010 jest szeroko rozumiana komercjalizacja usług turystyki wiejskiej. Na wystawie zaprezentują się Lokalne Grupy Działania i LOT-y działające w zakresie rozwoju turystyki wiejskiej i agroturystyki z całej Polski, aby zainteresować nią krajowe i zagraniczne podmioty specjalizujące się w sprzedaży usług turystycznych. Na liście znajduje się ponad 60 wystawców, a w tym również przedstawiciele Białorusi, Mołdawii, Estonii i Bułgarii. Targi współorganizowane są przy współpracy między innymi Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz Świętokrzyskiej Organizacji Turystycznej.

Wystawa ta to także promocja dziedzictwa kulturowego wsi oraz lokalnych i regionalnych produktów kulinarnych połączona z degustacją, co w sposób wyjątkowy przyciąga zwiedzających.

Targom AGROTRAVEL towarzyszyć będzie szereg wydarzeń. Wśród nich Międzynarodowa Konferencja „Turystyka Wiejska na drodze do komercjalizacji”, w której udział weźmie ponad 300 osób. Odbędzie się również wyjazd studyjny dla dziennikarzy z kraju i zagranicy pod hasłem „Świętokrzyskie czaruje – poleć na weekend”, podczas której uczestnicy zwiedzą najciekawsze zakątki regionu świętokrzyskiego.

AGROTRAVEL ma w sumie kilkunastu partnerów medialnych zarówno branżowych, jak i ogólnopolskich, w tym TVP 1.

W tym samym czasie w halach oraz na terenie zewnętrznym odbędą się targi DOM, OGRÓD i TY, VENUS, VOYAGER, INTERKAMIEŃ oraz GLASS-TECH. w sumie wystawy w 2009r. zwiedziło aż 22 000 osób.