TRANSEXPO (16-18.10.2024)
XVII Międzynarodowe Targi Transportu Zbiorowego TRANSEXPO
Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych
- Al. Jana Pawła II 13, 00-828 Warszawa, Polska
- 22/50 55 000
Opis
Zakres działalności:
Pracujemy dla osób niepełnosprawnych. Ułatwiamy podjęcie pracy i życie wśród innych ludzi,
w rodzinie i społeczeństwie.
Naszym celem jest wyrównywanie szans i poszanowanie praw osób niepełnosprawnych. Dbamy
o usuwanie barier w życiu codziennym, nauce, pracy i pełnieniu ról społecznych.
Wspieramy osoby niepełnosprawne
Troszczymy się o utrzymanie miejsc pracy. Przekazujemy dopłaty do pensji pracowników. Pomagamy przedsiębiorcom i rolnikom płacić składki ZUS. Płacimy za pobyt uczestnika w warsztatach terapii zajęciowej. Ponosimy koszty zatrudnienia w zakładach aktywności zawodowej.
Prowadzimy partnerską współpracę z samorządami. Dzięki temu docieramy do osób, które najbardziej potrzebują naszej pomocy.
Unikalne projekty
Pomagamy osobom z różnymi potrzebami. Co roku ogłaszamy konkursy na działania, które rozwiązują ich problemy. Wybieramy organizacje, które są w tym najlepsze.
Nasz budżet tworzą wpłaty od pracodawców oraz dotacja z budżetu państwa. Odpowiedzialnie wydajemy powierzone nam pieniądze.
W ramach unikalnych projektów realizujemy między innymi projekt „Szkolenia dla pracowników sektora transportu zbiorowego w zakresie potrzeb osób o szczególnych potrzebach, w tym osób z niepełnosprawnościami” w ramach Osi Priorytetowej II Efektywne polityki publiczne dla rynku pracy, gospodarki i edukacji Działanie 2.6 Wysoka jakość polityki na rzecz włączenia społecznego i zawodowego osób niepełnosprawnych Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014‐2020, którym przeprowadzamy szkolenie „Różni podróżni - obsługa bez barier”.
Uczestnikami szkolenia Różni podróżni mogą być pracownicy mikro, małych, średnich (MŚP) i dużych przedsiębiorstw, prowadzących działalność w obszarze kolejowego, miejskiego i międzymiastowego transportu zbiorowego.
Szkolenie dla pracowników, którzy w swojej codziennej pracy mają bezpośredni kontakt z podróżnymi obejmuje 2 dni szkoleniowe, przy czym pomiędzy pierwszym a drugim dniem szkolenia jest około miesięczna przerwa. Szkolenie ma charakter praktyczny - warsztatowy, jest nastawione na wzrost wiedzy i umiejętności pracowników w zakresie udzielania pomocy i przekazywania informacji oraz komunikowania się z różnorodnymi podróżnymi, w tym z osobami z niepełnosprawnościami.
Szkolenie dla kadry zarządzającej trwa 4 godziny zegarowe. Jego celem jest zaprezentowanie zachęcenie do stosowania proponowanych przez PFRON standardów obsługi różnorodnych podróżnych, co w efekcie ma spowodować wzrost marki przedsiębiorstw sektora transportu zbiorowego jako tych, w których kwestia dostępności usług nie jest traktowana jako dodatkowy koszt, ale jako element wpływający na ich większą konkurencyjność. A w przypadku organizatorów publicznego transportu zbiorowego jako tych, w których kwestia dostępności usług jest ważna.