fashion-for-kids-2018-elena-pismenskaja-06.jpg

Rosyjski rynek otwarty na dziecięcą modę

28 czerwca 2018
Targi Fashion For Kids to okazja do pozyskania nowych kontaktów i poszerzenia wiedzy o zagranicznych rynkach. Branża tekstyliów dziecięcych rozwija się bardzo mocno, a jednym z najbardziej chłonnych krajów jest Rosja. O potrzebach swoich rodaków opowiadała Elena Pismenskaja.

Dyrektor Little Star oraz założycielka agencji konsultingowej Kids Fashion Retail przekonywała gości Targów Kielce, że Rosja to idealne miejsce do otwarcia dziecięcego biznesu. Jak podkreśla Elena Pismenskaja, nasi wschodni sąsiedzi nie oszczędzają na swoich pociechach. Rynek tekstyliów dla najmłodszych jest bardzo stabilny, a ponieważ w  Rosji żyje ponad 30 milinów dzieci do 17 roku życia, pole do popisu jest duże.

Aby wejść na wschodni rynek należy gruntownie poznać jego specyfikę. Elena Pismenskaja, która była specjalnym gościem targów Fashion For Kids podkreśliła pięć podstawowych informacji niezbędnych przyszłym inwestorom. Po pierwsze kryzys demograficzny dotknął także Rosję. Rodzi się mniej dzieci, a te, które urodziły się podczas wyżu powili wyrastają z dziecięcych potrzeb. Mimo tego za wschodnią granicą notuje się wzrost sprzedaży w tzw. rodzinnych marketach, a więc sklepach, w których można ubrać całą rodzinę. Dodatkowo sklepy on-line cieszą się rosnącą popularnością – zakupy przez Internet wzrosły o 20%. Rosyjski rynek, podobnie jak europejski otwiera się także na marki własne dużych sieciówek. Warto także pamiętać, że ogromną popularnością cieszą się produkty o wyjątkowych właściwościach, jak teromoaktywna bielizna czy świecące buty.

Rosyjscy klienci uwielbiają promocję – aż 30% z nich decyduje się na zakupy podczas przecen i wyprzedaży, a aż 11% z nich czeka z decyzją zakupową do momentu ogłoszenia akcji rabatowej. W Rosji następuje także zmiana pokoleniowa – młodzi ludzie kupują przez Internet i aplikacje mobilne, a wiedzę o produkcie czerpią z portali społecznościowych. Warto pamiętać o tym, jeśli chcemy wejść na wschodni rynek.

(MBr)