my-textstyle-03.jpg [153.24 KB] Partnerami Targów Kielce przy organizacji stref zagranicznych zostali: jeden z największych organizatorów targów i konferencji z Turcji – Marsfairs International Fair Organization; wiodąca agencja w branży targowej – Vista Expo; firma Market Access; Stowarzyszenie Przedsiębiorstw Przemysłu Tekstylnego i Odzieżowego Uzbekistanu – Uztekstilprom oraz Arslan Business – firma konsultingowa prowadząca usługi z zakresu wsparcia biznesu.

Targi Kielce – domem dla tekstyliów z całego świata

Targi Kielce od 31 lat specjalizują się w organizacji wydarzeń biznesowych, które przyciągają światowych wystawców i pozwalają na skuteczne nawiązywanie współpracy. Kielecki ośrodek wystawienniczy jest drugim w Europie Środkowo-Wschodniej ośrodkiem pod względem powierzchni zajmowanej przez wystawców i liczby wystawców. Wiosna 2023 roku w Targach Kielce była wypełniona sukcesywnymi i rekordowymi wydarzeniami. Przemysłową Wiosnę, czyli imprezę spod znaku STOM, odwiedziło ponad 19 tysięcy zwiedzających. Targi Przetwórstwa Tworzyw Sztucznych i Gumy Plastpol oraz Międzynarodowe Targi Zabawek i Artykułów dla Matki i Dziecka KIDS' TIME zaowocowały znakomitą liczbą zawartych kontraktów i relacji biznesowych wartych miliony euro!

my-textstyle-02.jpg [113.80 KB] Targi Kielce przygotowują się do największej inwestycji – budowy ósmej, najnowocześniejszej hali targowej o powierzchni około 12 tysięcy metrów kwadratowych. Planowane jest zwiększenie zadaszonego terenu dla wystawców aż o jedną trzecią. W planach Targów Kielce jest także inwestycja związana z zieloną energią. Na dachu parkingu wielopoziomowego zostaną zamontowane panele fotowoltaiczne o mocy około 360 kilowatopików. Pochodząca z nich energia zostanie zagospodarowana do codziennej pracy w budynkach.

Polski przemysł odzieżowy i tekstylny to ogromny potencjał

Według danych PKO Banku Polskiego, w 2022 roku Polska była dwunastym największym na świecie eksporterem odzieży z udziałem na poziomie 1,8%. Polskie przedsiębiorstwa sprzedają tekstylia, m.in. do Szwajcarii, Niemiec i Ukrainy. W ciągu ostatnich czterech lat udało się znacznie zwiększyć eksport, choć nie sprzyjała temu wojna za wschodnią granicą. Rosyjska inwazja na Ukrainę postawiła przed producentami nowe wyzwania. Wzrost cen energii znacząco zwiększył koszty działalności przedsiębiorstw, a rosnąca inflacja nie tylko przyczyniła się do spadku dochodów Polaków, ale i skłoniła ich do zmiany spojrzenia na modę. Konsumenci zaczęli szukać tańszych odpowiedników ulubionych marek, jakościowych i wytrzymałych tkanin, które zostały stworzone zgodnie ze strategią zrównoważonego rozwoju. Wskazują na to także rosnące statystyki udziału odzieży ze zrównoważonych źródeł, produkowanej w Polsce. W 2022 roku miał on wynieść 4,7% światowego rynku tekstyliów.

Do zobaczenia w Targach Kielce 7-9 maja 2025 roku.

7-9.05.2025
    7-9.05.2025