NecroExpo-1100.jpg

"The most important thing - honesty and communication simplicity." Funeral Instagramer Agnieszka Beczek is the NECROEXPO featured guest

04 june 2022
Agnieszka Beczek works in a funeral home in Warsaw, but she is known on Instagram as the Lady of the Funeral Home, tens of thousands of people visit her account every day. Visitors look for advice and support, but above all, for information related to the funeral industry.

Agnieszka Beczek met the NECROEXPO visitors to talk about the effective promotion of a funeral home, but also the promotion of the industry in social media. As she says, the most important things are honesty and openness. She mentions that her every Instagram post includes, apart from the usual comments of surprised and sometimes disgusted people, touching confessions about the death of loved ones. They mention how much Agnieszka's account helped them get through this difficult period. Of course, there is lots of hate, especially since the funeral industry is an extremely easy target of hatred. However, she advises not to worry about malicious comments.

- If we believe in what we do, we are proud of what we do and we have a need to share our knowledge with others, we should keep on doing what we believe in;  haters will always be haters and you should accept it.

Agnieszka Beczek sees social media as not only a promotional opportunity, but also as the way to educate the general public.

- The vast majority of people have no idea what it means to work in a funeral home;  I learned it owing to my Instagram account. It's no wonder - an average person statistically visits a funeral home twice in their life. However, this ignorance triggered many myths related to our work, including that gravediggers are drunkards and morgue workers stink of corpses. However, the funeral industry is used to secrecy and very reluctant to reveal any secrets of the profession. So, unnecessarily -  by speaking about our profession, we can enhance the image of the funeral industry. We can also help people get used to the thought that death and related issues are there - says Agnieszka.

The Influencer also mentioned the problem of funeral homes decor.

- Many companies have a problem with the outdated and, even worse, the spooky decor of the premises,  with purple and blacks colours that dominate the interior. There are ubiquitous coffins. Staff finds nothing strange about the sight of funeral paraphernalia; however, an average person, having recently experienced the death of a loved one may feel overwhelmed upon entering a funeral home and seeing a collection of coffins and urns and a mannequin with a suit for the deceased. A client often leaves such a place more depressed than before.

She argues that a modern funeral home should not be a scary, but a soothing experience.

- It is worth referring to the latest trends in, interior design. Become more like a modern facility, e.g. loft office. This helps avoid shock. It is also worth considering the interior's colours. For example, replace dark shades with pastels and purple and creamy paint.

After the meeting, those interested could talk to Agnieszka Beczek and exchange their observations on promoting the funeral industry on social media.

This year's  NECRO EXPO continues until 5 June – join us at Targi Kielce.

Recommended articles
05 june 2022
Wspaniałe stoiska, innowacyjne produkty i fantastyczni ludzie - tak w krótkich słowach można opisać tegoroczne targi pogrzebowe NECROEXPO w Targach Kielce. Kulminacją tegorocznej edycji była gala, podczas której rozdane zostały nagrody za najlepszy produkt i stoisko. Przekazane zostały także podkowy Targów Kielce dla firm obchodzących w tym roku jubileusz swojej działalności.
04 june 2022
Wizję cmentarzy wpisanych w krajobraz i realizujących politykę zrównoważonego rozwoju roztoczyła doktor inżynier Anna Długozima z Instytutu Inżynierii Środowiska Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego podczas prelekcji na targach NECROEXPO w Kielcach.
04 june 2022
Wszyscy jesteśmy młodzi, zdrowi i nie musimy myśleć o śmierci, a zwłaszcza o własnym pogrzebie. A może jednak powinniśmy? Odpowiedź na to pytanie gwarantowało spotkanie z Małgorzatą Węglarz, autorką książki "Wszystko co powinieneś wiedzieć zanim umrzesz. Tajemnice branży pogrzebowej".
04 june 2022
Bardzo duże zainteresowanie zgromadziło szkolenie „Zimne zwłoki przemienione w czyste piękno na wieki”, które prowadził Jacek Szymański z Działu Szkoleń Funeralnych Pathomed podczas targów NECROEXPO w Kielcach. Celem działań takich  jak wykonywanie makijażu jest pozytywy widok zmarłej osoby w czasie ostatniego pożegnania.
04 june 2022
Zakład pogrzebowy także może być modny - przekonuje firma Carmen, specjalizująca się w strojach dla pracowników firm funeralnych. Podczas Targów NECROEXPO w Targach Kielce przedstawili najnowszą kolekcję 2022 oraz pokazali jak kształtują się obecne trendy w branży.
03 june 2022
Pod takim tytułem odbyło się kolejne spotkanie i prezentacja, którego autorem był dyrektor Instytutu Branży Pogrzebowej i Cmentarnej Dariusz Dutkiewicz.
03 june 2022
Wizerunek dużych podziałów ciąży na branży pogrzebowej w całym kraju. Mówiono o tym, podczas prelekcji pod hasłem Quo Vadis branżo funeralna – nowe wyzwania „Razem czy Osobno”, jaka została przeprowadzona podczas targów NECROEXPO w Kielcach.
03 june 2022
Cyfryzacja miejsc pamięci i elektroniczna karta zgonu to niektóre ze zmian które mają zostać wprowadzone w przyszłym roku, wraz z nową ustawą o cmentarzach i chowaniu zmarłych. Pełnomocnik Prezesa Rady Ministrów, Wojciech Labuda podczas targów NECROEXPO w Targach Kielce ogłosił pełną listę zmian. Wśród wyczekiwanych poprawek znalazł się punkt pomagający w klasyfikacji przyczyn zgonu, co ma znacząco usprawnić pracę ważnych instytucji związanych z bezpieczeństwem.