Portugalia.png

Portugalia z Slavic B2Beauty

08 listopada 2021
Polsko-Portugalska Izba Gospodarcza (PPCC) wspiera działanie targów kontraktacyjnych Slavic B2Beauty! Wartość portugalskiego rynku produktów kosmetycznych wyniosła w 2017 r. 1,35 mld euro.

Polsko-Portugalska Izba Gospodarcza (PPCC) powstała w 2008 roku jest. Jest niezależną organizacją o charakterze non-profit, której celem jest rozwój stosunków gospodarczych i handlowych miedzy przedsiębiorstwami w Polsce, Portugalii i krajach portugalskojęzycznych. Izba skupia około 200 podmiotów i jest liczącym się partnerem reprezentującym interesy swoich członków.

Polsko-Portugalska Izba Gospodarcza (PPCC) oferuje przedsiębiorcom pomoc w nawiązaniu kontaktów handlowych, wyszukiwanie partnerów, wsparcie prawne, szkolenia, organizację indywidualnych i grupowych misji gospodarczych, analizy rynkowe, wsparcie rekrutacyjne, jak również wiele zniżek i możliwości typu Member2Member.

Portugalski rynek produkcji kosmetyków tworzy 117 firm (stan na 2016 r.) eksportujących swoje produkty do 130 krajów. 40% portugalskich przedsiębiorstw kosmetycznych jest zlokalizowanych w Lizbonie lub jej bezpośrednim sąsiedztwie, a 30% z nich na północy kraju.

Warto wiedzieć, że portugalski rynek kosmetyczny nie jest samowystarczalny – zaspokojenie popytu wymaga importu. Wartość sprzedana produktów kosmetycznych wyprodukowanych w Portugalii od paru lat konsekwentnie rośnie, a w 2017 r. osiągnęła poziom 107 mln euro. Mimo to pokrywa ona tylko część zapotrzebowania na tego rodzaju produkty na rynku. Dla porównania, wartość sprzedanych produktów kosmetycznych w handlu hurtowym ogółem wyniosła w 2016 r. 863 mln euro.

Największy odsetek sprzedaży stanowiły środki do pielęgnacji skóry (28%), a następnie preparaty toaletowe (26%), kosmetyki do pielęgnacji włosów (19%), perfumy (18%) i kosmetyka dekoracyjna (9%).

Polecane aktualności
23 czerwca 2022
W środę zakończyły się dwudniowe kontraktacje branży kosmetycznej i farmaceutycznej, ale część z dystrybutorów nadal eksploruje region świętokrzyski. W czwartek kilkunastu zagranicznych kupców wzięło udział w wizycie studyjnej w Kieleckim Parku Technologicznym.
22 czerwca 2022
Piotr Snopek z firmy Paszport do Eksportu był prelegentem podczas drugiego dnia prezentacji towarzyszących kontraktacjom Slavic B2Beauty. W swoim wystąpieniu poruszał on tematy związane z finansowaniem działań eksportowych.
22 czerwca 2022
O warunkach, jakie polskie firmy muszą wypełnić, by móc sprzedawać kosmetyki na rynku malezyjskim szczegółowo mówił podczas prelekcji w trakcie Slavic B2Beauty Khairul Ridhwan bin Zahardin, Business Development Manager z  Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu.
21 czerwca 2022
Spotkania biznesowe dystrybutorów i kupców z producentami kosmetyków i farmaceutyków to nie jedyne punkty w programie Slavic B2Beauty. Równocześnie z nimi w Sali Omega trwają ciekawe prelekcje i prezentacje. Jedną z nich przeprowadziła firma Wastech Recycling.
21 czerwca 2022
Owocnych rozmów biznesowych życzył 60 kupcom z 20 krajów i 32 wystawcom prezes zarządu Targów Kielce dr Andrzej Mochoń uroczyście otwierając pierwsze kontraktacje dla branży kosmetycznej i farmaceutycznej Slavic B2Beauty. Lidia Lukowska z Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego zaznaczała, że co drugi kosmetyk z Polski trafia na eksport. Branża kosmetyczna rośnie więc w siłę i szuka kolejnych rynków eksportowych.
20 czerwca 2022
Uroki krajobrazu naszego regionu na zdjęciach kielczanina Piotra Michalca będą oglądać przedsiębiorcy z całego świata, którzy wezmą udział w Kontraktacjach dla branży kosmetycznej i farmaceutycznej Slavic B2Beauty.
20 czerwca 2022
Już od niedzieli do Kielc przyjeżdżają przedstawiciele firm z różnych stron świata, by wziąć udział w Kontraktacjach dla branży kosmetycznej i farmaceutycznej Slavic B2Beauty. W poniedziałek goście z Malezji i Uzbekistanu wybrali się na wycieczkę po mieście.
20 czerwca 2022
Koncepcje produktów powstały dzięki inspiracji rodzimą naturą, mocą roślinnych składników, ale też historyczną witalnością i siłą wywodzącą się ze słowiańskich tradycji.