099A1861.jpg
Lidia Lukowska, dyrektor do spraw Komunikacji i Rozwoju Organizacji w Polskim Związku Przemysłu Kosmetycznego, zaznaczała, że jakość polskich kosmetyków jest bardzo wysoka.

Polskie kosmetyki mają super moc cenioną na świecie. Slavic B2Beauty rozpoczęte!

21 czerwca 2022
Owocnych rozmów biznesowych życzył 60 kupcom z 20 krajów i 32 wystawcom prezes zarządu Targów Kielce dr Andrzej Mochoń uroczyście otwierając pierwsze kontraktacje dla branży kosmetycznej i farmaceutycznej Slavic B2Beauty. Lidia Lukowska z Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego zaznaczała, że co drugi kosmetyk z Polski trafia na eksport. Branża kosmetyczna rośnie więc w siłę i szuka kolejnych rynków eksportowych.

Znalezieniu zbytu w kolejnych państwach służą właśnie trwające we wtorek i środę, 21 i 22 czerwca, spotkania dwóch stron biznesowych – przedsiębiorców z 20 państw i 32 wystawców z Polski, Litwy i Czech.

- Wartość światowego rynku kosmetycznego opiewa na około 544 miliardy euro, coraz większy udział w nim mają polskie firmy, więc ta branża ma przyszłość. Teren ekspansji krajowych marek jest coraz szerszy. Mam nadzieję, że do zdobywania kolejnych dróg zbytu przyczyni się Slavic B2Beauty – zaznaczał prezes  zarządu Targów Kielce dr Andrzej Mochoń.

 

Polski rynek kosmetyczny w bardzo dobrej formie 

- Polski przemysł kosmetyczny jest pełen zalet. Cechuje go różnorodność, dywersyfikacja, lokalność. Wyróżnikiem są także ludzie, którzy mają wiedzę, know – how, doświadczenie, działają innowacyjnie, myślą kreatywnie, tworzą biznesy. To wszystko przekłada się na jakość - mówiła Lidia Lukowska, dyrektor do spraw Komunikacji i Rozwoju Organizacji w Polskim Związku Przemysłu Kosmetycznego.

Wartość polskiego rynku tej branży to 4,3 miliarda euro. - Porównując się z europejskimi krajami, Polska zajmuje szóste miejsce pod tym względem. Jest niekwestionowanym liderem jeśli chodzi o średnioroczny wzrost, który w kolejnych latach 2014 - 2020 wynosił 4 procent. Obronną ręką firmy przeszły przez covidowy kryzys – wyjaśniała. W 2021 roku wzrost wyniósł osiem procent, a wedle prognoz z Euromonitora, 2022 przyniesie kolejne 3 procent. – Sektor kosmetyczny, nawet po czasie pandemii, jest w bardzo dobrej formie – zaznaczała Lidia Lukowska.

 

 

Silne miejsce krajowych marek

Co ciekawe, ewenement na mapie europejskiej stanowią polskie Małe i Średnie Przedsiębiorstwa, których liczba  jest zdecydowanie największa. - Co piąta firma MŚP działająca w  Europie została utworzona w Polsce. Udział firm z kapitałem polskim na przestrzeni lat 2013  - 2022 wzrósł o 18 punktów procentowych, zajmują aż 41 procent w przychodach sektora kosmetycznego – tłumaczyła  dyrektor do spraw Komunikacji i Rozwoju Organizacji w Polskim Związku Przemysłu Kosmetycznego.

 

Polskie produkty kosmetyczne i farmaceutyczne bardzo dobrze się sprzedają. Na rynku aptecznym krajowe marki zajmują pierwsze dwa miejsca w rankingu liczby sprzedanych sztuk, zaś pod względem wartości finansowej są na podium za światowym gigantem, czyli L’Oreal.  Największą popularnością cieszą się  środki do pielęgnacji twarzy, kosmetyki kolorowe, do make - upu oczu.

 

Eksport na cały świat 

Znakomicie prezentuje się eksport krajowych kosmetyków. - Wartość szacowana jest na 3,3 miliarda euro w 2020 roku. Mamy trzyprocentowy udział w eksporcie światowym i zajmujemy czternaste miejsce, to mocna pozycja tuż obok Włoch. Zaś na gruncie europejskim Polska jest piątym największym eksporterem, w 2020 roku współczynnik wyniósł pięć procent, to dobry wynik w czasie pandemii w porównaniu z innymi krajami, w 2017 było to 12 procent  - tłumaczyła ekspert.

Jak zaznaczała, bilans handlowy z 2019 roku wypada bardzo dobrze. Stosunek eksportu do importu był na poziomie 38 procent. - Co drugi kosmetyk z Polski trafia na eksport, odbiorcami są przede wszystkim Niemcy, Wielka Brytania, Rosja, Czechy, Belgia, Francja, Kazachstan, Ukraina, Włochy, Niderlandy – wyjaśniała.

 

Szukanie kolejnych dróg eksportu na Slavic B2Beauty

Lidia  Lukowska podkreśliła, że wiele zmieniła wojna na Wschodzie. Właściciele firm świadomie wycofywali się z Rosji. Wspierają w dalszym ciągu Ukrainę, ale jest to rynek zbytu o wiele mniejszy. W dodatku powstały problemy związane z ograniczeniem łańcucha dostaw, czyli braki niektórych surowców.

-  Musimy poszukiwać nowych rynków eksportowych, więc cieszymy się z targów Slavic B2Beauty i liczymy na owocne rozmowy – podkreśliła.

 

Super moce polskiej branży kosmetycznej

Wśród super mocy polskiej branży kosmetycznej wymieniła przede wszystkim położenie geopolityczne między Wschodem a Zachodem, co sprzyja kontaktom biznesowym. Zaznaczała, że stuletnie doświadczenie zaowocowało zapleczem produkcyjnym na wysokim poziomie, a także mocno wykwalifikowaną kadrą. 

- Polska proponuje komplementarną ofertę, z laboratoriami, producentami opakowań, dystrybutorami surowców. Cały proces produkcji kosmetyków stoi na wyśrubowanym poziomie. Wszystko to sprawia, że polskie kosmetyki są bardzo wysokiej jakości – podkreślała.

 

 

/MŚ/

Polecane aktualności
23 czerwca 2022
W środę zakończyły się dwudniowe kontraktacje branży kosmetycznej i farmaceutycznej, ale część z dystrybutorów nadal eksploruje region świętokrzyski. W czwartek kilkunastu zagranicznych kupców wzięło udział w wizycie studyjnej w Kieleckim Parku Technologicznym.
22 czerwca 2022
Piotr Snopek z firmy Paszport do Eksportu był prelegentem podczas drugiego dnia prezentacji towarzyszących kontraktacjom Slavic B2Beauty. W swoim wystąpieniu poruszał on tematy związane z finansowaniem działań eksportowych.
22 czerwca 2022
O warunkach, jakie polskie firmy muszą wypełnić, by móc sprzedawać kosmetyki na rynku malezyjskim szczegółowo mówił podczas prelekcji w trakcie Slavic B2Beauty Khairul Ridhwan bin Zahardin, Business Development Manager z  Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu.
21 czerwca 2022
Spotkania biznesowe dystrybutorów i kupców z producentami kosmetyków i farmaceutyków to nie jedyne punkty w programie Slavic B2Beauty. Równocześnie z nimi w Sali Omega trwają ciekawe prelekcje i prezentacje. Jedną z nich przeprowadziła firma Wastech Recycling.
20 czerwca 2022
Uroki krajobrazu naszego regionu na zdjęciach kielczanina Piotra Michalca będą oglądać przedsiębiorcy z całego świata, którzy wezmą udział w Kontraktacjach dla branży kosmetycznej i farmaceutycznej Slavic B2Beauty.
20 czerwca 2022
Już od niedzieli do Kielc przyjeżdżają przedstawiciele firm z różnych stron świata, by wziąć udział w Kontraktacjach dla branży kosmetycznej i farmaceutycznej Slavic B2Beauty. W poniedziałek goście z Malezji i Uzbekistanu wybrali się na wycieczkę po mieście.
20 czerwca 2022
Koncepcje produktów powstały dzięki inspiracji rodzimą naturą, mocą roślinnych składników, ale też historyczną witalnością i siłą wywodzącą się ze słowiańskich tradycji.
17 czerwca 2022
Firma Energomat prowadzona przez Roberta Matuszewskiego jest producentem oliwki OZONFIX i głównym dystrybutorem tego preparatu do pielęgnacji ciała. Przedsiębiorstwo działa na rynku od 2004 roku.