642A2357.jpg
Międzynarodowo na MKBR.

Międzynarodowy wymiar rachunkowości i księgowości podczas MKBR

26 października 2022
W trakcie pierwszego dnia III Międzynarodowego Kongresu Biur Rachunkowych dużą część panelów moderowanych poświęcono zagadnieniom związanym z międzynarodowością w rachunkowości i księgowości. Omówiono relacje międzynarodowe, korzyści z pozyskiwania zagranicznych rozwiązań i kapitału oraz zatrudniania obcokrajowców w biurach rachunkowych.

W pierwszym panelu III Międzynarodowego Kongresu Biur Rachunkowych nt. biznesu i zagranicznych relacji biur rachunkowych wskazano z jakimi podmiotami i sektorami najłatwiej współpracuje się branży rachunkowej. Są to młodzi ludzie, handel i branża IT.

Kapitał nie ma narodowości

O tym jak skutecznie korzystać z zagranicznych rozwiązań, sprzętu i kapitału rozmawiali Jacek Bajson, Łukasz Mazur i Łukasz Bystrzyński. Wypowiedzi wszystkich uczestników panelu moderowanego sprowadzały się do konkluzji, że międzynarodowe skalowanie biznesu jest możliwe po określeniu, w jakim celu chcemy uzyskać kapitał zagraniczny i jaki ma mieć on wymiar. Jacek Bajson, doradca podatkowy z 25-letnim doświadczeniem podkreślał, że kapitał nie ma narodowości i istnieją dwa warianty pozyskiwania zagranicznych zasobów: -  Pierwszy z wariantów - sukcesyjny polega na tym, że przede wszystkim należy wykorzystać potencjał firmy, skapitalizować wartości i zyski firmy. Nie należy po prostu zamykać biznesu, należy wychodzić z inicjatywą. Drugi wariant rozwojowy wskazuje na rozwój poprzez łączenie biur rachunkowych na rynku lokalnym – podkreślał.

Drugi z uczestników panelu - Łukasz Mazur podkreślał, że kapitał to nie tylko pieniądze, lecz także wiedza, know-how i kontakty międzynarodowe. To także procentujący w przyszłości udział w sieciach biur rachunkowych.

Polska może być centrum rachunkowości i finansów na świecie

Kolejnym pomysłem na pozyskiwanie kapitału i kontaktów zagranicznych, który padł podczas rozmów w trakcie Międzynarodowego Kongresu Biur Rachunkowych jest wykorzystanie polskich zasobów i technologii za granicą. Stosowanie waluty wymiennej pozwoli na skalowanie biznesu i wychodzenie na rynki zagraniczne. W Polsce już funkcjonują zagraniczne grupy i firmy, które współpracują. Ponadto podkreślano jak nowoczesne i intuicyjne są polskie rozwiązania IT i oprogramowania do rachunkowości.

Polskie biura rachunkowe, a zagraniczny klient i pracownik

W trakcie panelu moderowanego poświęconego współpracy polskich biur rachunkowych z zagranicznymi klientami wskazano największe wyzwania i bariery stojące przed podmiotami chcącymi nawiązać taką współpracę. Najczęściej wspominano o barierach językowych, trudnościach wynikających ze stosowania specjalistycznego języka i braku zrozumienia obowiązujących przepisów prawnych. Problemem jest także niedostosowanie stron internetowych, umów i formularzy dla zagranicznych klientów.  Beata Boruszowska i Joanna Nguyen – przedstawicielki prężnie działających biur rachunkowych w Polsce opowiedziały o swoich dobrych doświadczeniach w zakresie współpracy z pracownikami zagranicznymi. Podkreślały, że kompetencje i doświadczenie osób pochodzących z innego kraju nie odbiegają od umiejętności prezentowanych przez Polaków.

Panele moderował Wiktor Doktór – Prezes Pro Progressio – organizacji zajmującej się rozwojem sektora Nowoczesnych Usług dla Biznesu. III Międzynarodowy Kongres Biur Rachunkowych potrwa do czwartku, 27 października 2022 roku.

(MS)

Polecane aktualności
28 października 2022
Współpraca międzynarodowa, obsługa zagranicznych klientów, zatrudnianie cudzoziemców, finansowanie biur rachunkowych w trudnej sytuacji ekonomicznej klientów, sprzedaż i marketing w biurach rachunkowych, nowe technologie i procesy digitalizacji w branży, archiwizacja dokumentów i bezpieczeństwo danych to tylko część tematów, jakie poruszane były w trakcie największego w Polsce spotkania branży rachunkowo-księgowej.
27 października 2022
Dwa bardzo ciekawe panele dotyczące finansowania oraz wzrostu kosztów odbyły się w drugim dniu Międzynarodowego Kongresu Biur Rachunkowych.
27 października 2022
Drugi dzień Międzynarodowego Kongresu Biur Rachunkowych w Targach Kielce przyniósł jeszcze więcej przydatnej praktycznej wiedzy. I to nie tylko stricte z dziedziny rachunkowości.
27 października 2022
Jak wynika z raportu Krajowej Izby Biur Rachunkowych obecnie w Polsce funkcjonuje około 70 tysięcy biur rachunkowych i nawet 400 tysięcy księgowych. Część z nich poza rodzimym rynkiem z powodzeniem działa na tych zagranicznych, obsługując tamtejszych, ale i polskich klientów. O tym, że warto nawiązywać międzynarodowe partnerstwo przekonywali eksperci podczas drugiego dnia Międzynarodowego Kongresu Biur Rachunkowych w Targach Kielce.
27 października 2022
Ciekawe prelekcje, eksperci, a przede wszystkim informacje, które ciężko jest zdobyć nawet na specjalistycznych uczelniach. Pierwszy dzień tegorocznej edycji Międzynarodowego Kongresu Biur Rachunkowych w Targach Kielce to nie tylko panele, ale także mnóstwo warsztatów praktycznych.
26 października 2022
O tym, że warto stosować nowoczesne systemy zarządzania i wspierania biur rachunkowych oraz nie bać się procesu digitalizacji, debatowano w trakcie panelu dotyczącego nowoczesnych rozwiązań dla biur rachunkowych. Na arenie głównej omówiono również studium przypadku systemu enova365 i jego zastosowania w komunikacji z klientem, a na zakończenie pierwszego dnia prelekcji w trakcie wystąpienia eksperckiego zaprezentowano najważniejsze zastosowania programu INFOR lex.
26 października 2022
250 uczestników, 35 wystawców, liczne grono prelegentów i ekspertów oraz niezwykle napięty program III Międzynarodowego Kongresu Biur Rachunkowych gwarantują sukces kolejnego spotkania branży rachunkowo-księgowej, które właśnie wystartowało w Centrum Kongresowym Targów Kielce.
25 października 2022
Owocową Paczkę tworzą sadownicy, promotorzy trendów ekologicznych i wieloletni dystrybutorzy owoców. Nie ma krótszej drogi z sadu do domu, czy biura niż Owocowa Paczka. Owoce są zawsze świeże. Firma oferuje zestawy dostępne całorocznie, ale koncentruje się zawsze na owocach sezonowych, które klient otrzyma szybciej niż będą dostępne w sklepach i na pewno lepszej jakości. Bo w owocach czas to jakość!