86778945d15bf664b92a.png
Edyta Dembińska Menadżer Działu Marki Własnej Grupy Eurocash

Jak wygląda rynek marek własnych w Polsce? Odpowiada Edyta Dembińska z Grupy Eurocash

26 czerwca 2019
Zapraszamy na FUTURE PRIVATE LABELS Poland & CEE już 16-17 października 2019 w Targach Kielce. Merytoryczne konferencje, nowe trendy oraz najwięksi specjaliści z branży - tak zapowiada się program jedynego wydarzenia w Europie Środkowo-Wschodniej w 100% poświęconego markom własnym.

Od kilku lat można zauważyć coraz większą sprzedaż produktów marek własnych w Polsce. Szacuje się, że wartość rynku to obecnie blisko 50 mld zł , a w ciągu najbliższych 4 lat sprzedaż ta osiągnie wartość 60 mld zł. Rok rocznie dynamika sprzedaży oscylować będzie na poziomie ok 5-4,5% (źródło: PMR „Handel detaliczny produktów marek własnych w Polsce w 2018 roku, X 2018).

Według badania zrealizowanego w marcu 2019 przez Inquiry Sp. z o.o aż 86% polskich klientów zna pojęcie marki własnej, a niemal 2/3  kupuje te produkty często i dość często (63%).  Blisko połowa, bo 46%  twierdzi, że marki własnej to produkty dobrej jakości w znacznie niższych cenach i niewiele mniej klientów dostrzega, że dzięki produktom marek własnych sklepy mają zróżnicowaną ofertę. Oferta marek własnych poszerza się bowiem o produkty do tej pory zarezerwowane dla brandów. Sieci handlowe wprowadzają już do swojej oferty produkty: bio, dla wegan, z żywności funkcjonalnej, convience czy z segmentu premium. Coraz częściej sieci zaczynają postrzegać bowiem markę własną jako swój wyróżnik i element lojalizowania klientów oraz budowania przewagi konkurencyjnej.

Targi marek własnych to dobra okazja, by zaprosić do współpracy nowych dostawców i rozwijać funkcjonujące już relacje biznesowe.

- mówi Edyta Dembińska Menadżer Działu Marki Własnej Grupy Eurocash