099A2155.jpg
Khairul Ridhwan bin Zahardin, Business Development Manager z  Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu opisywał warunki eksportu na malezyjski rynek.

Jak wprowadzić kosmetyki z Polski na rynek Malezji. Prelekcja drugiego dnia Slavic B2Beauty

22 czerwca 2022
O warunkach, jakie polskie firmy muszą wypełnić, by móc sprzedawać kosmetyki na rynku malezyjskim szczegółowo mówił podczas prelekcji w trakcie Slavic B2Beauty Khairul Ridhwan bin Zahardin, Business Development Manager z  Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu.

Trwające w Targach Kielce kontraktacje branży kosmetycznej i farmaceutycznej przynoszą pierwsze efekty w postaci nawiązywanych relacji  i podpisywanych umów. Podczas wydarzenia odbywają się setki biznesowych spotkań. Równocześnie trwają prelekcje ze specjalistycznymi informacjami dla produkcji i eksportu. 

Zebrani podczas wykładu, który poprowadził Khairul Ridhwan bin Zahardin z Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu, dowiedzieli się jak wygląda wprowadzanie wyrobów do Malezji. Specjalista wyjaśnił zagadnienia związane z bardzo ważną dla muzułmanów kwestią tego, co jest dozwolone w ramach religii.

– Produkty wprowadzane na ten rynek muszą mieć certyfikat Halal. Tu przyznaje go Polski Instytut Halal w Poznaniu. Jest on respektowany przez Malezję – mówił.

Słuchacze dowiedzieli się, jak wygląda przejście przez procedury w malezyjskim Ministerstwie Zdrowia,  objaśnił kroki regulowane ustawą kosmetyczną obowiązującą w tym kraju. – Producent musi spełnić wymagania dotyczące bezpieczeństwa produktów pod kątem zawartości, opakowania, czy etykiety, na której muszą być umieszczone określone informacje. Producent musi też znaleźć malezyjskiego importera wyrobów, wnieść odpowiednie opłaty. Po wielu formalnościach wydawana jest decyzja. Jeśli jest pozytywna, można wprowadzać kosmetyki na rynek. Jeśli nie, procedura zaczyna się od nowa – tłumaczył Khairul Ridhwan bin Zahardin.

Specjalista opowiedział też, jak wygląda sytuacja na malezyjskim rynku. Wśród największych platform sprzedażowych e-commerse wymienił takie, jak Shopee, Lazada, czy Zalora. Najpopularniejsze sklepy online to Golden Corner, czy Shins.my, zaś stacjonarne to Sephora, Shins, MagicBoo, w którym są polskie marki. Swoje miejsce na malezyjskim rynku już zajmują nasze krajowe firmy i są to Inglot, Uroda Kids, LaRive oraz Miraculum.

 

 

/MŚ/

Polecane aktualności
23 czerwca 2022
W środę zakończyły się dwudniowe kontraktacje branży kosmetycznej i farmaceutycznej, ale część z dystrybutorów nadal eksploruje region świętokrzyski. W czwartek kilkunastu zagranicznych kupców wzięło udział w wizycie studyjnej w Kieleckim Parku Technologicznym.
22 czerwca 2022
Piotr Snopek z firmy Paszport do Eksportu był prelegentem podczas drugiego dnia prezentacji towarzyszących kontraktacjom Slavic B2Beauty. W swoim wystąpieniu poruszał on tematy związane z finansowaniem działań eksportowych.
21 czerwca 2022
Spotkania biznesowe dystrybutorów i kupców z producentami kosmetyków i farmaceutyków to nie jedyne punkty w programie Slavic B2Beauty. Równocześnie z nimi w Sali Omega trwają ciekawe prelekcje i prezentacje. Jedną z nich przeprowadziła firma Wastech Recycling.
21 czerwca 2022
Owocnych rozmów biznesowych życzył 60 kupcom z 20 krajów i 32 wystawcom prezes zarządu Targów Kielce dr Andrzej Mochoń uroczyście otwierając pierwsze kontraktacje dla branży kosmetycznej i farmaceutycznej Slavic B2Beauty. Lidia Lukowska z Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego zaznaczała, że co drugi kosmetyk z Polski trafia na eksport. Branża kosmetyczna rośnie więc w siłę i szuka kolejnych rynków eksportowych.
20 czerwca 2022
Uroki krajobrazu naszego regionu na zdjęciach kielczanina Piotra Michalca będą oglądać przedsiębiorcy z całego świata, którzy wezmą udział w Kontraktacjach dla branży kosmetycznej i farmaceutycznej Slavic B2Beauty.
20 czerwca 2022
Już od niedzieli do Kielc przyjeżdżają przedstawiciele firm z różnych stron świata, by wziąć udział w Kontraktacjach dla branży kosmetycznej i farmaceutycznej Slavic B2Beauty. W poniedziałek goście z Malezji i Uzbekistanu wybrali się na wycieczkę po mieście.
20 czerwca 2022
Koncepcje produktów powstały dzięki inspiracji rodzimą naturą, mocą roślinnych składników, ale też historyczną witalnością i siłą wywodzącą się ze słowiańskich tradycji.
17 czerwca 2022
Firma Energomat prowadzona przez Roberta Matuszewskiego jest producentem oliwki OZONFIX i głównym dystrybutorem tego preparatu do pielęgnacji ciała. Przedsiębiorstwo działa na rynku od 2004 roku.