Projekt-bez-tytulu.jpg

Bałkany – kolejny kosmetyczny rynek do pobicia!

02 września 2021
Chorwacja, Macedonia, Bułgaria to tylko niektóre kraje z Półwyspu Bałkańskiego, które otwierają się na import słowiańskich kosmetyków. Dzięki kooperacji z Agencją Polsko-Bałkańskiej Współpracy Gospodarczej goście Slavic B2Beauty będą mieli okazję poznać kolejny, chłonny rynek.

APBWG inicjuje i wspiera rozwój stosunków gospodarczych pomiędzy polskimi i bałkańskimi podmiotami gospodarczymi. Celem instytucji jest tworzenie wspólnej platformę dla ekspansywnych działań polskich i bałkańskich firm, która pozwoli na efektywne wykorzystanie potencjału rynkowego wszystkich krajów.

Zadaniem APBWG, podobnie jak Targów Kielce, jest łączenie firmy i instytucje z różnych branż, zainteresowanych współpracą gospodarczą, a także specjalistów z różnych dziedzin. 

Dzięki współpracy z Agencją Polsko-Bałkańskiej Współpracy Gospodarczej producenci kosmetyków z Polski będą mogli nawiązać handlowe relacje z takimi krajami jak Chorwacja, Bułgaria czy Macedonia.

Choć Bałkany wciąż nie są popularnym kierunkiem ekspansji handlowej, to coraz więcej firm kieruje tam swój biznesowy wzrok. W 2018 r. eksport Polski do sześciu krajów Bałkanów Zachodnich wyniósł 1320 mln EUR, czyli 0,6 proc. eksportu ogółem i 3 proc. eksportu do krajów spoza UE.

Warto jednak zwrócić uwagę na rosnące zainteresowanie inwestorów tym regionem. Zagraniczne firmy na coraz większą skalę inwestują w wydobycie surowców, infrastrukturę, sektor motoryzacyjny. Sprzyja im rozwój transeuropejskich sieci transportowych oraz decyzje firm międzynarodowych o stopniowym włączaniu tych krajów do swoich łańcuchów. Nie bez znaczenia są też rosnące dochody społeczeństw, niosące wzrost popytu konsumpcyjnego.

(MBr)

Polecane aktualności
23 czerwca 2022
W środę zakończyły się dwudniowe kontraktacje branży kosmetycznej i farmaceutycznej, ale część z dystrybutorów nadal eksploruje region świętokrzyski. W czwartek kilkunastu zagranicznych kupców wzięło udział w wizycie studyjnej w Kieleckim Parku Technologicznym.
22 czerwca 2022
Piotr Snopek z firmy Paszport do Eksportu był prelegentem podczas drugiego dnia prezentacji towarzyszących kontraktacjom Slavic B2Beauty. W swoim wystąpieniu poruszał on tematy związane z finansowaniem działań eksportowych.
22 czerwca 2022
O warunkach, jakie polskie firmy muszą wypełnić, by móc sprzedawać kosmetyki na rynku malezyjskim szczegółowo mówił podczas prelekcji w trakcie Slavic B2Beauty Khairul Ridhwan bin Zahardin, Business Development Manager z  Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu.
21 czerwca 2022
Spotkania biznesowe dystrybutorów i kupców z producentami kosmetyków i farmaceutyków to nie jedyne punkty w programie Slavic B2Beauty. Równocześnie z nimi w Sali Omega trwają ciekawe prelekcje i prezentacje. Jedną z nich przeprowadziła firma Wastech Recycling.
21 czerwca 2022
Owocnych rozmów biznesowych życzył 60 kupcom z 20 krajów i 32 wystawcom prezes zarządu Targów Kielce dr Andrzej Mochoń uroczyście otwierając pierwsze kontraktacje dla branży kosmetycznej i farmaceutycznej Slavic B2Beauty. Lidia Lukowska z Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego zaznaczała, że co drugi kosmetyk z Polski trafia na eksport. Branża kosmetyczna rośnie więc w siłę i szuka kolejnych rynków eksportowych.
20 czerwca 2022
Uroki krajobrazu naszego regionu na zdjęciach kielczanina Piotra Michalca będą oglądać przedsiębiorcy z całego świata, którzy wezmą udział w Kontraktacjach dla branży kosmetycznej i farmaceutycznej Slavic B2Beauty.
20 czerwca 2022
Już od niedzieli do Kielc przyjeżdżają przedstawiciele firm z różnych stron świata, by wziąć udział w Kontraktacjach dla branży kosmetycznej i farmaceutycznej Slavic B2Beauty. W poniedziałek goście z Malezji i Uzbekistanu wybrali się na wycieczkę po mieście.
20 czerwca 2022
Koncepcje produktów powstały dzięki inspiracji rodzimą naturą, mocą roślinnych składników, ale też historyczną witalnością i siłą wywodzącą się ze słowiańskich tradycji.