Do rozpoczęcia wydarzenia pozostało:

VII Międzynarodowe Targi Branży Pogrzebowej i Cmentarnej NECROEXPO

necroexpo Ostatnie pożegnanie w nowoczesnym wymiarze

Urny zdobione kryształami Swarovskiego, nowoczesne trumny ze stali nierdzewnej czy plastiku, metalowe nagrobki  i… aromamarketing funeralny – te i wiele innych nowości można było zobaczyć podczas Międzynarodowych Targów Branży Pogrzebowej i Cmentarnej NECROEXPO w Targach Kielce. Podczas wystawy, która w ciągu ostatnich lat zyskała miano największej i najważniejszej w Europie Środkowo-Wschodniej swoją ofertę zaprezentowało ponad 100 firm z 8 krajów. NECROEXPO odwiedziło ponad 1500 osób.

Szacunkowo ocenia się, że polski rynek funeralny, kompleksowo obsługujący ceremonię pogrzebową może być wart nawet około 4 mld złotych rocznie, choć dokładnej liczby nie sposób określić. 

necroexpo - Dane Polskiej Izby Pogrzebowej potwierdzają, że Polska to prawdziwy potentat w produkcji trumien, nie tylko w skali europejskiej, ale nawet światowej – mówi Dariusz Dutkiewicz, Dyrektor Biura Polskiej Izby Pogrzebowej, współorganizatora targów NECROEXPO. Nic więc dziwnego, że mając tak wielki potencjał rynkowy, organizowana co dwa lata impreza NECROEXPO może pochwalić się największą liczbą wystawców, ale też i rekordową ilością branżowych zwiedzających.

Podczas minionych targów NECROEXPO 2015 można było zapoznać się z szeroką ofertą usług pogrzebowych – od profesjonalnej organizacji pochówku, wyboru i zakupu nagrobka, aż po usługi z zakresu florystyki funeralnej czy karawany.

- NECROEXPO to bardzo ważne dla nas targi. W tym samym czasie odbywały się targi w Londynie i właścicielka firmy, pani Barbara Pilato przyleciała na otwarcie targów w Kielcach, to pokazuje ich rangę. W tym roku w interesach poszło nam bardzo dobrze, potwierdziło się, że na targach nie tylko spotykamy się z klientami i podtrzymujemy kontakty, ale też klienci zaskakiwali nas, bo przyjeżdżali żeby kupić, nie rozmawiać. W tym roku poszli w zamówienia na Jaguary – mówił ostatniego dnia targów Massimiliano Ronzat z firmy Pilato.

necroexpo W tym roku, po raz pierwszy podczas NECROEXPO odbył się Salon Świec i Zniczy zainicjowany we współpracy z Ogólnopolskim Stowarzyszeniem Producentów Świec i Zniczy.

- Jesteśmy tu po raz pierwszy, jako producenci nietypowych zniczy, i świec. I już okazało się, że pobyt w Kielcach, podczas NECROEXPO zaowocował już pomysłami na biznes w przyszłość. Zawarliśmy tu wiele cennych znajomości branżowych, klienci złożyli nawet deklaracje zakupu. Targi okazały się strzałem w dziesiątkę – podsumował Adam Winerowicz z firmy Santa Marozza.

Wystawie towarzyszyła też największa w Polsce Giełda Używanych Karawanów i Melexów. Program targowy wzbogaciły również branżowe szkolenia i konferencje.

 

necroexpo Ze stali czy wysadzana Swarovskim?

Polacy są nadal konserwatywni, przywiązani do ceremonii tradycyjnego pogrzebu. Nie znaczy to jednak, że krajowa branża nie poszukuje nowinek, choćby dla klientów o awangardowym guście, czy dla tych, którzy nie życzą sobie symboliki religijnej.

Podczas NECROEXPO,  w ślad za zachodnią modą zaprezentowano na przykład trumny z plastiku i ze stali nierdzewnej. Były także metalowe nagrobki - nowość branży. Producenci urn pokazali ich nietypowe kształty, materiały i zdobienia - na przykład urny wysadzane kryształami Swarovskiego czy oryginalne urny wprost z Indii. Nowinką polskiej branży funeralnej są trumny o niestandardowym wyglądzie, robione na zamówienie lub w krótkich seriach, na przykład zielone dla miłośników ekologii lub minimalistyczne, lśniące powierzchnią i surowe w formie. 

Jedną z ciekawostek tegorocznych targów NECROEXPO był wyjątkowy aromamarketing w domach pogrzebowych, kaplicach. Branża funeralna nie oparła się także erze multimediów, internetu i smartfonów. Dzięki specjalnym aplikacjom można było sprawdzić jak zapalić wirtualną świeczkę, złożyć kwiaty na grobie bliskich lub sprawdzić, gdzie na planie cmentarza usytuowana jest kwatera i odczytać dane osoby pochowanej.