Aktualności

09.05.2018

VI Salon Kruszyw podczas Autostrady

Problemy ze zbytem drobnych frakcji kruszyw, nowe technologie oraz wykorzystanie zasad gospodarki obiegu zamkniętego to główne tematy poruszane podczas tegorocznego Salonu

VI Salon Kruszyw podczas Autostrady

Debata „Zagospodarowanie trudno zbywalnych drobnych frakcji kruszyw” odbyła się w ramach VI Salonu Kruszyw, przedsięwzięciu towarzyszącemu  targom Autostrada Polska w Targach Kielce.  Organizatorem wydarzenia był Instytut Mechanizacji Budownictwa i Górnictwa Skalnego oraz Kluczowy Klaster Gospodarki Odpadowej i Recyklingu.   
- W obszarze kruszyw naturalnych (piaskowo-żwirowych) problem ze zbytem frakcji drobnych  występuje w sposób ciągły od wielu lat.  Wynika on z naturalnego uziarnienia złóż, szczególnie dużego udziału frakcji drobnych, piaskowych, w sytuacji,
gdy na ten asortyment zapotrzebowanie odbiorców kruszyw jest mniejsze niż na inne kruszywa – mówił  w trakcie debaty mgr inż. Aleksander Kabziński , Prezes Polskiego Związku Producentów Kruszyw. To ograniczone zapotrzebowanie na drobne frakcje kruszyw (tak w budownictwie ogólnym, przemysłowym, jak i infrastrukturalnym) wpływa na problemy ze zbytem, co odbija się na kondycji ekonomicznej zakładów. Uczestnicy  debaty starali się określić  skalę problemu, również  jeśli chodzi o poszczególne regiony. Wskazywali  możliwości i kierunki wykorzystania  tych asortymentów, a także konkretne technologie zagospodarowania kruszyw drobnych.   – Najważniejszym wyzwaniem przed którym stoi nasza branża to dostosowanie się do gospodarki obiegu zamkniętego,  w której wykorzystuje się każdy odpad,  odpowiednio go przerabiając przy zastosowaniu nowoczesnych technologii mówił prowadzący debatę Stefan Góralczyk z Instytut Mechanizacji Budownictwa i Górnictwa Skalnego.
Powinniśmy również  większą uwagę przykładać do budownictwa energooszczędnego  - podkreślał.

Zapraszamy do udziału w Salonie. Wstęp wolny.

(MM)


Galeria zdjęć


Polecane aktualności

Najbliższe wydarzenia

22-24 XI 2018
30 XI - 1 XII 2018
2 XII 2018
9-10 II 2019
13-14 II 2019
20-22 II 2019
22-24 II 2019
27 II - 1 III 2019
27 II - 1 III 2019
5-6 III 2019
7-9 III 2019
15-17 III 2019
15-17 III 2019
20-21 III 2019
26-28 III 2019
26-28 III 2019