912467859bb6a1b9eec6.jpg
II edycja Forum i Salonu dla Edukacji jest dobrą okazją do spotkania się i wymiany doświadczeń z zakresu nowoczesnej edukacji

Ogólnopolski Konkurs o "LAUR Mistrza Nowoczesnej Edukacji"

15 września 2017
Zbliża się II edycja Europejskiego Forum Nowych Technologii i Innowacji oraz towarzyszącego mu Salonu Technologii i Wyposażenia dla Edukacji. Od 23 do 24 listopada w Targach Kielce spotkają się przedstawiciele polskiej oświaty.

Ogólnopolski Konkurs o „LAUR Mistrza Nowoczesnej Edukacji” nabiera coraz większego rozpędu. Za nami dwa etapy konkursu: zgłaszanie placówek oraz nominacja.

W wyniku II etapu mamy przyznano 83 nominacje w następujących kategoriach:

  • przedszkole lub inna forma edukacji przedszkolnej - 16 nominacji
  • szkoła podstawowa - 31 nominacji
  • gimnazjum lub liceum - 23 nominacje
  • technikum lub szkoła zawodowa -13 nominacji

Reprezentowane województwa to kujawsko-pomorskie, lubuskie, małopolskie, mazowieckie, opolskie, podkarpackie, podlaskie, pomorskie, śląskie, świętokrzyskie, wielkopolskie, zachodniopomorskie, dolnośląskie.

Spośród nominowanych placówek Komisja Konkursowa wyłoni zwycięzców nagrody „LAUR Mistrza Nowoczesnej Edukacji”. Zwycięzcy otrzymają nagrody podczas uroczystej Gali 24 listopada 2017 r., tj. w drugim dniu Europejskiego Forum Nowych Technologii i Innowacji oraz towarzyszącego mu Salonu Technologii i Wyposażenia dla Edukacji.

To pierwsze tego rodzaju wydarzenie na skalę ogólnopolską.

- Wydarzenie wpisuje się w podejmowane przez MEN działań na rzecz cyfryzacji szkół i placówek oświatowych, a także zmian w zakresie nowej podstawy programowej kształcenia ogólnego - podkreślił Piotr Gajewski,  dyrektor Departamentu Informacji i Promocji MEN, w liście przyznając patronat Ministerstwa Edukacji Narodowej. - W nowej podstawie podkreślone zostały elementy dotyczące innowacyjności pracy z uczniem i działań skierowanych na ich pracę zespołową. Podkreśliliśmy również w niej, że szkoła ma stwarzać uczniom warunki do nabywania wiedzy i umiejętności potrzebnych do rozwiązywania problemów z wykorzystaniem metod i technik wywodzących się z informatyki, w tym logicznego i algorytmicznego myślenia, propagowania oraz posługiwania się aplikacjami komputerowymi - dodał.

 

(MB)