44228415405d22d7fde4.jpg
W inauguracji Polskiej Grupy Zbrojeniowej na MSPO udział wzięli (od prawej) prezes PGZ Wojciech Dąbrowski, minister skarbu Włodzimierz Karpiński oraz minister obrony narodowej Tomasz Siemoniak

Oficjalna inauguracja Polskiej Grupy Zbrojeniowej na MSPO

02 września 2014
W spotkaniu udział wzięli m.in. minister skarbu Włodzimierz Karpiński oraz minister obrony narodowej Tomasz Siemoniak

Uroczystość odbyła się z okazji pierwszego wspólnego wystąpienia powołanej w połowie 2014 roku Polskiej Grupy Zbrojeniowej. Nie bez przyczyny na miejsce inauguracji wybrano XXII Międzynarodowy Salon Przemysłu Obronnego. To największe w Europie Środkowo-Wschodniej spotkanie branży z sektora zbrojeniowego.

- Chcemy aby dzisiaj firmy zbrojeniowe działały pod jednym szyldem nie dlatego, że jest taka moda ale dlatego by efektywnie wykorzystać aktywa, które są rozdrobnione, tak by one wspólnie pracowały na rzecz polskiej gospodarki. Tak by dokonać swojego rodzaju sprzężenia zwrotnego inwestując w polską myśl technologiczną, polską gospodarkę, polski rynek pracy. Ale także by Polska Grupa Zbrojeniowa podbijała rynki zagraniczne - powiedział minister skarbu Włodzimierz Karpiński.

- Wojsko i ministerstwo obrony także z wielką niecierpliwością czekało na ten moment. Od dawna chcieliśmy mieć jednego silnego partnera po stronie polskiego przemysłu. Liczymy, że Polska Grupa Zbrojeniowa jak najszybciej ruszy do pracy - dodał podczas swojego wystąpienia minister obrony narodowej Tomasz Siemoniak.

Polską Grupę Zbrojeniową PGZ stworzy docelowo ponad 30 spółek z branży zbrojeniowej, stoczniowej, offshore i nowych technologii z rocznymi obrotami rzędu 4,5 mld zł oraz przeszło 16 tysiącami pracowników. W efekcie trwającego procesu konsolidacji powstaje jeden z największych koncernów obronnych w tej części świata. Celem strategicznym PGZ jest budowa silnej i nowoczesnej organizacji biznesowej – ważnego elementu systemu bezpieczeństwa narodowego. Podczas XXII Międzynarodowego Salonu Przemysłu Obronnego w Targach Kielce spółka PGZ prezentuje innowacyjne multimedialne stoisko, które symbolizuje „nowe podejście” do kwestii promocji polskiego przemysłu zbrojeniowego.

Projektowane działania PGZ podzielono na trzy etapy: krótkoterminowy – w którym dokona się konsolidacja polskiego przemysłu zbrojeniowego i rozwinięta zostanie strategia biznesowa połączonych spółek, średnioterminowy – w którym Grupa chce osiągnąć pozycję lidera przemysłowego w procesie modernizacji polskiej armii i wdrożyć inteligentną specjalizację w zakresie oferowanych produktów i usług oraz długoterminowy – w którym PGZ chce uzyskać pozycję silnej i nowoczesnej organizacji biznesowej zdolnej do konkurowania na międzynarodowym rynku uzbrojenia. PGZ chce doprowadzić także do realnego transferu wiedzy do gospodarki, na wzór podobnych koncernów na świecie.