731241657c6e277aa7b0.jpg

„Wyzwanie 22” podjęte w Targach Kielce

31 sierpnia 2016
Żołnierze Sił Zbrojnych i pracownicy kieleckiego ośrodka wystawienniczo–kongresowego robili pompki przed Międzynarodowym Salonem Przemysłu Obronnego. To nie tylko zapowiedź największych targów obronnych w Polsce i Europie Środkowo–Wschodniej, ale też szczytna akcja.

„Wyzwanie 22” to internetowy challange. Jego celem jest podniesienie świadomości na temat samobójstw wśród weteranów wojennych. Tuż przed Międzynarodowym Salonem Przemysłu Obronnego, w akcję postanowili włączyć się pracownicy Targów Kielce oraz przygotowujący się już do wystawy – żołnierze Sił Zbrojnych.

Po powrocie z rejonów konfliktów zbrojnych wielu żołnierzy cierpi na zespół stresu pourazowego. Według badań Honor Courage Commitment, aż dwudziestu dwóch weteranów misji zagranicznych codziennie popełnia samobójstwo. „Wyzwanie 22” ma uświadomić jak ciężki jest zawód żołnierza. Bardziej  niż podjęcie wyzwania i wykonanie idealnych, wojskowych pompek liczą się po prostu chęci. Żeby dotrzymać kroku żołnierzom, pracownice Targów zamieniły pompki na przysiady.

Choć Targi Kielce nie były nominowane, postanowiły włączyć się w akcję. Aby powiększyć zasięg tej inicjatywy, pracownicy rzucili wyzwanie szczypiornistom klubu Vive Tauron Kielce.

Międzynarodowy Salon Przemysłu Obronnego to największe wydarzenie tego sektora w Polsce i jedno z najważniejszych w Europie. W tym roku targi zgromadzą rekordową liczbę 609 wystawców, których oferta prezentowana będzie na ponad 27 tysiącach metrów kwadratowych powierzchni wystawienniczej. MSPO odbędzie się od 6 do 9 września.